استقبال از نمایشگاه لوازم و تجهیزات پلیسی و ایمنی / آماده تبادل تجربیات به کشورها هستیم

علی فراهانی؛ بیش از 300 شرکت و 255 برند داخلی و خارجی از 31  کشور جهان در نمایشگاه لوازم و تجهیزات پلیسی و ایمنی 2015 تهران حضور داشتند. 

به گزارش ایسکانیوز، بیش از 300 شرکت و 255 برند داخلی و خارجی از 31 کشور جهان در نمایشگاه لوازم و تجهیزات پلیسی و ایمنی 2015 تهران شرکت داشتند.

چهاردهمین نمایشگاه لوازم و تجهیزات پلیسی و ایمنی ( ایپاس 2015 ) از امروز 13 مهر افتتاح شد و این نمایشگاه تا 16 مهر در مصلی امام خمینی تهران برگزار می شود. ضمت اینکه نمایشگاه ایپاس در فضایی به مساحت 16 هزار متر مربع در قالب 475 غرفه و ده بخش نمایشگاهی با حوزه های ستادی امکانات آموزشی و خدماتی – رفاهی برگزار می شود.

در نمایشگاه امسال تعداد 27 غرفه حمایتی ( رایگان ) به بخش مخترعان و نخبگان تخصصی اختصاص یافته است.

در این نمایشگاه 300 اثر از سوی بخش های مختلف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و جامعه مخترعین کشور ارائه شده است که 90 اثر برگزیده آن عرضه شده است.

نمایشگاه لوازم و تجهیزات پلیسی ، ایمنی و امنیتی نخستین بار در سال 1380 برگزار شد و در مدت 14 سال برگزاری مستمر با حمایت های ارزشمند نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توانسته است نقش به سزایی در ارتقای کمی و کیفی تجهیزات پلیسی ، ایمنی و امنیتی داشته باشد. استقبال از مشارکت در نمایشگاه ایپاس 2015 امسال بیش از سال های قبل بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی پلیس ایران را پلیسی مقتدر، دانش بنیان، حرفه‌ای و خواهان تعامل با کشورهای دوست معرفی کرد و گفت: امروز پلیس ما آمادگی مشارکت کامل برای اجرای طرح‌های پلیسی با تمامی کشورهای دنیا در حوزه‌های تبادل تجربه، آموزش و استفاده از فناوری‌های روز را دارد.

اشتری با تأکید بر رویکرد اجتماعی پلیس ایران، ابراز امیدواری کرد: تا پیشگیری های اجتماعی و تعامل پلیس ایران با کشورهای دیگر به امنیت بیشتر جامعه جهانی کمک کند.

او با بیان اینکه کشور ایران پس از انقلاب اسلامی همواره با تحریم های ظالمانه‌ای روبرو بوده است، بیان کرد: در سال های اخیر فشارهای وارده بر کشورمان چند برابر قبل شده و امروز هر آنچه که در اختیار ما قرار دارد حاصل پیشرفت دانشمندان بومی و جوانان کشورمان بوده است که در مسیر ایستادگی آنها را حاصل کردند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: تحریم‌ها برای ما نعمت خودکفایی و ایستادگی را به همراه آورده و این نمایشگاه تنها گوشه‌ای از ابتکارات و خلاقیت‌های کشورمان در حوزه‌های پلیسی و امنیتی است.

اشتری با تأکید بر ضرورت تعامل میان پلیس و سایر دستگاه‌ها گفت: قطعاً همراه شدن اقتدار و همدلی میان مسئولان و مردم به ارتقای امنیت و آرامش جامعه می‌انجامد و مهمترین وظیفه پلیس ایجاد امنیت، آرامش و بالاتر از آن احساس امنیت در جامعه است.

او تاکید کرد: در این نمایشگاه بیش از 300 شرکت از 30 کشور دنیا حضور دارند و ما امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و خارجی خود و تعامل با تمامی پلیس‌های کشورهای دوست از اقصی نقاط جهان، ارتقای امنیت را شاهد باشیم.

در این نمایشگاه که امروز برگزار شد سردار حسین اشتری در افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیس ایمنی و امنیتی (ایپاس) ضمن تسلیت برای حادثه غمبار جانباختن جمع کثیری از ایرانیان در منا این حادثه را ناشی از بی کفایتی و بی مسئولیتی حکام سعودی عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی ایران این آمادگی را دارد تا مسئولیت خطیر تأمین امنیت زائران بیت‌الله الحرام و حجاج را برعهده گیرد و ما نسبت به این موضوع اعلام آمادگی می‌کنیم.

او تاکید کرد: سخنان مقتدرانه رهبری ایران نه تنها دلگرم کننده مسلمانان جهان بود بلکه اقتدار و صلابت ایران را به دنیا نشان داد و باعث ناامیدی دشمنان مسلمین شد.

سردار اشتری در ادامه افزود: امیدواریم نتیجه برگزاری این نمایشگاه برقراری امنیت و آرامش برای مردم باشد و بتوانیم از ظرفیت های داخلی و خارجی و تعامل بیشتر بینابین پلیس ایران با کشورهای همسایه و اقصی نقاط جهان به غیر از کشورهای متخاصم که خط قرمز ما هستند، استفاده کنیم.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحریم علیه کشورمان تاکید کرد: خصوصا در سال‌های اخیر فشارهای ناشی از تحریم‌ها در کشورمان چند برابر شده و در این شرایط هرچه که به دست آوردیم، حاصل تلاش‌های دانشمندانمان است.

فرمانده ناجا در عین حال تحریم‌ها را سبب نعمت برای کشورمان برشمرد و افزود: تحریم‌ها برای ما نعمت خودکفایی و روی پای خود ایستادن را داشت و امروز گوشه‌ای از ابتکارات و خلاقیت‌های پلیسی در این نمایشگاه به نمایش در آمده است.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی (ایپاس) از 13 تا 16 مهر ماه برپا است.

20102

کد خبر: 500380

وب گردی

وب گردی