توضیح فرمانده ناجا درباره اجرای مرحله دوم جریمه ریالی سربازی

فرمانده نیروی انتظامی تصمیم گیری درباره اجرای مرحله دوم طرح جریمه ریالی را برعهده ستاد کل نیروهای مسلح دانست ودر عین حال اعلام کرد که احتمال تمدید آن کم است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا سردار حسین اشتری ظهر امروز پس از بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه ایپاس 2015 که در شبستان مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران سخنانش را با قدردانی از اصحاب رسانه برای پوشش خبری اخبار هفته ناجا آغاز کرد و درباره اینکه چه میزان از تجهیزات پلیس تولید داخل است،گفت: ناجا روی پای خودش ایستاده و نیازمندی‌هایش به تجهیزات و امکانات را خودش تولید می‌کند در حال حاضر کمتر از 10 درصد از تجهیزاتمان غیر بومی است که در این خصوص نیز اولویت با تجهیزات داخلی است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در حوزه نرم افزاری بیش از 95 درصد از امکانات وتجهیزاتمان تولیدداخل است گفت: امیدواریم همین مقدار باقی مانده نیز از سوی مبتکران و متخصصان داخلی تامین شود.

اشتری در پاسخ به سوالی درباره تناقض آمار میان قوه قضائیه و پلیس در خصوص افزایش جرایم نیز گفت: آمارهای ما نشان می‌دهد که در 6 ماهه امسال مجموع جرایم 7 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

اوافزود: ممکن است بعضی از نهادها بگویند که افزایش داشته‌ایم که البته آنها نیز راست می‌گویند اما بررسی آنها تنها درچند جرم بوده اما ما بیش از 100 جرم را بررسی کرده و به این آمار رسیده‌ایم.

اشتری با بیان اینکه در نمایشگاه امسال ایپاس شاهد افزایش 10 درصدی غرفه‌ها و مشارکت شرکت‌های داخلی و خارجی بوده‌ایم گفت: ما به دنبال این هستیم تا با گسترش امکانات و تجهیزات در نیروی انتظامی سفرها و مراجعات حضوری به پلیس را به حداقل رسانده و هر شهروند بدون اینکه از منزل خارج شود با استفاده از امکانات و تجهیزات خدمات انتظامی دریافت کند.

ابلاغ پلیس به اماکن و اصناف برای نصب دوربین

اشتری درباره نصب دوربین در محله‌ها و اماکن نیز گفت: طبیعی است که نصب دوربین به خودی خود قابلیت پیشگیرانه داشته و از بروز یکسری رخدادها جلوگیری می‌کند. ما نیز از طریق پلیس به اماکن و اصناف به ویژه اماکن و اصنافی که امکان سرقت از آن بالاتر است ابلاغ کرده‌ایم که از دوربین‌های مدار بسته استفاده کنند.

او در مورد کیفیت دوربین‌ها گفت: ما اعلام کردیم که باید دوربین‌های خوب و با کیفیت که قدرت ثبت تصاویر در روز و شب را دارند استفاده شود تا پلیس نیز بهتر بتواند نسبت به شناسایی مجرمان اقدام کند.

اشتری همچنین از حمایت پلیس از طرح‌ها و اختراعات مبتکران خبر داد و افزود: اگر وسیله‌ای مورد نیاز ما باشد و امکان تولید انبوه آن نیز وجود داشته باشد ما با آنان وارد مذاکره شده و برای تولید آن از مبتکران حمایت نیز می‌کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی درباره اینکه درمیان تجهیزات و غرفه‌های نمایشگاه ایپاس کدام یک نظرش را بیشتر جلب کرده است گفت: آن دسته از اختراعات و محصولاتی که امکان ارائه خدمات بهتر، بیشتر و مطلوب‌تر به شهروندان را داشته باشد از نظر ما مناسب‌تر است و البته نمی‌توان گفت که در این بین کدام یک از همه بهتر بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی در توضیح بیشتر سخنانی که هنگام سخنرانی مراسم افتتاحیه ارائه کرده و در آن از آمادگی پلیس ایران برای تامین نظم زائران بیت الله الحرام در عربستان سعودی خبر داده بود گفت: ما اولین پلیس از کشورهای اسلامی هستیم که این پیشنهاد را مطرح کردیم . پلیس جمهوری اسلامی این آمادگی را دارد که در همکاری با پلیس دیگر کشورهای اسلامی امنیت و نظم زائران خانه خدا را برقرار کند. در صورتی که لازم باشد ما آماده هستیم تا کارگروه و حتی کمیته‌ای نیز برای این منظور تشکیل داده و آماده به فعالیت شوند.

او ادامه داد: همچنین از ظرفیت پلیس بین الملل نیز در این موضوع استفاده خواهیم کرد.

توضیح درباره اجرای مرحله دوم جریمه ریالی سربازی

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی درباره اجرای مرحله دوم طرح جریمه ریالی مشمولان غایب گفت: مرحله نخست این طرح با موافقت ستاد کل اجرا شده و سازمان وظیفه عمومی ناجا نیزاقدامات خود در این زمینه را انجام داده است. برای اجرای مرحله دوم ستاد کل تصمیم نهایی را خواهد گرفت و در صورتی که بنا باشد زمان جدیدی اعلام شود سازمان وظیفه عمومی نیز آمادگی ارائه خدمات به متقاضیان را خواهد داشت اما احتمال تمدید دوباره آن کم است.

105105

کد خبر: 500404

وب گردی

وب گردی