تنها 10 درصد تجهیزات نیروی انتظامی غیر بومی است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس ایران روی پای خود ایستاده و سالهای گذشته این توانمندی را به دست آورده است که تجهیزات مورد نیاز را در داخل کشور تولید کند و تنها ده درصد تجهیزات پلیسی غیر بومی است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار حسین اشتری پیش از ظهر امروز در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه ایپاس در جمع خبرنگاران افزود: در حوزه نرم افزاری بالای ۹۵ درصد استقلال داشتیم و در حوزه سخت افزار به ظرفیت های خوبی رسیده ایم. مابقی نیازهای نیروی انتظامی را هم با کمک مبتکران و مخترعین داخل کشور و داخل نیروی انتظامی برآورده می کنیم.

او در ادامه در مورد کاهش میزان جرایم در کشور نیز گفت: ملاک کار ما مراجعه مردم به دوایر انتظامی از جمله کلانتری ها و پاسگاه ها است. آمارها نشان می دهد که حدود ۷ درصد در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد کاهش میزان جرایم بوده ایم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ممکن است برخی دستگاه ها بگویند برخی از جرایم افزایش داشته است، حرف آنها نیز درست است اما باید معدل گرفت. چرا که بیش از یکصد مولفه در تعیین جرم و وقوع آن تعریف می شود. آماری که تهیه شده نشان می دهد که ما در حوزه نیروی انتظامی شاهد کاهش جرایم در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ بوده ایم.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به تجهیزات و توانمندی های ارائه شده در نمایشگاه ایپاس ۲۰۱۵ گفت: این نمایشگاه جای خود را بین کشورها به ویژه در مجموعه های پلیسی باز کرده است. به گونه ای که در حال حاضر از بیش از ۳۰ کشور، بیش از ۳۵۰ موسسه در این نمایشگاه حضور دارند. طبق برآوردهای اعلام شده نمایشگاه نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش مشارکت و افزایش غرفه داشته است.

اشتری با اعلام اینکه میلیون ها خدمت متفاوت توسط نیروی انتظامی به مردم ارائه می شود، گفت: در این نمایشگاه سیستم هایی ارائه شده که متناسب با ماموریت های نیروی انتظامی است.

او افزود: بسیاری از مردم برای دریافت خدمات از سایر استانها به تهران یا مراکز استانها می آمدند اما در حال حاضر به دلیل انجام اقدامات خوب و اثربخش، افراد می توانند در شهر و روستای خود خدمات ارائه شده را به راحتی دریافت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی به خدماتی که در دفاتر پلیس ۱۰+ انجام می شود، اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم خدمات را به گونه ای ارائه دهیم که هر فردی در منزل خود ارتباط برقرار کرده و خدمات لازم را دریافت کند.

فرمانده نیروی انتظامی در مورد نصب دوربین های باکیفیت بالا و قابلیت های ثبت تصاویر به صورت رنگی و بدون پرش گفت: فروشگاه هایی که جنبه امنیتی دارند و یا محصولاتی خاص را ارائه می دهند از طریق پلیس اماکن به آنها ابلاغ شده که حتماً دوربین مدار بسته نصب کنند. این دوربین ها دارای قابلیت پیشگیرانه است و در صورتی که سرقتی انجام شود پلیس می تواند سارقان را شناسایی و نسبت به دستگیری آنها اقدام کند.

اشتری گفت: اعلام کرده ایم که حتماً صاحبان این اماکن باید از دوربین هایی با کیفیت بالا استفاده کنند تا در روز و شب و حتی زمانی که چراغ مغازه ها یا بانک ها خاموش است، فیلم ضبط شده در دوربین ها وضوح و کیفیت قابل استناد داشته باشد.

او گفت: بسیاری از موسسات و اصناف به این دلیل که هزینه کمتری متحمل شوند، دوربین هایی با کیفیت پایین تهیه می کنند که البته این به ضرر خودشان است.

او درباره حمایت از اختراعات مخترعین و مبتکرین در حوزه تجهیزات پلیسی نیز گفت: افرادی که اختراع آنها ثبت می شود در صورتی که اختراعشان مورد نیاز نیروی انتظامی باشد، قطعاً با آنها وارد مذاکره و معامله می شویم.

فرمانده ناجا افزود: چنانچه اختراع این افراد تولید انبوه داشته باشد و در جای جای کشور نیز به محصول آنها نیاز داشته باشیم، تولید آن را حمایت کرده، محصول مورد نظر را خریداری و پشتیبانی خواهیم کرد و در این زمینه حتی با شرکت های خارجی تفاهم نامه امضاء کرده ایم و وارد مذاکره شده ایم.

فرمانده نیروی انتظامی در مورد آخرین دستاوردهای جدید امنیتی در چاردهمین نمایشگاه پلیس نیز گفت: از امکانات، تکنولوژی و اختراعاتی که ارائه خدمات به مردم را تسریع کنند و این خدمات با سرعت و دقت بیشتری ارائه شود، استفاده خواهیم کرد و دنبال آن هستیم تا کار مردم با سرعت بیشتری انجام شود و از تعداد سفرهای درون شهری نیز کاسته شود.

اشتری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ایجاد کمیته مشترک بین پلیس کشورهای اسلامی و پلیس ایران برای برقراری نظم و امنیت در زمان حج گفت: اولین کشوری هستیم که پیشنهاد داده ایم نظم و امنیت مراسم حج با همکاری پلیس کشورهای اسلامی انجام شود. این پیشنهاد با حضور کشورهای شرکت کننده در چهاردهمین نمایشگاه نیز بار دیگر مطرح شد و منتظر اعلام نظر کشور عربستان هستیم.

او گفت: با همکاری کشورهای مسلمان، بهتر از گذشته امنیت، آرامش و نظم در مراسم حج برقرار می شود. در صورتی که کشورهای دیگر آمادگی خود را در این حوزه اعلام کنند، ضمن هماهنگی با پلیس بین الملل و جوامع اسلامی، کمیته مشترکی در این خصوص آغاز به کار خواهد کرد.

اشتری در مورد اعلام زمان بعدی ثبت نام برای خرید جریمه غیبت سربازی گفت: به نظر می رسد امکان تمدید این تسهیلات فعلا در مقاطعی وجود نداشته باشد اما در صورتی که ستاد نیروهای مسلح زمان را ابلاغ کند پلیس آماده ارائه خدمات در این حوزه است.

او گفت: انتظار ما در برگزاری نمایشگاه و نمایش تجهیزات و توانمندی ها هنوز برآورده نشده چرا که دنبال تجهیزاتی هستیم که با سرعت و دقت بیشتر به مردم خدمات ارائه داده و در مرزها حفاظت لازم را برقرار کند.

20102

کد خبر: 500444

وب گردی

وب گردی