نماینده سازمان ملل متحد: کاهش ۴۰ درصدی مدارس ناایمن در ایران

نماینده سازمان ملل متحد در ایران گفت: ایران در بازه زمانی ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴، مدارس ناایمن را تا ۴۰ درصد کاهش داده که این بزرگترین نرخ مقاوم‌سازی مدارس در برابر بلایای طبیعی در کل دنیاست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، گری لوئیس در دومین نشست «سران مدارس ایمن»، ضمن ابراز تسلیت فاجعه منا، گفت: ایران برای مدیریت بلایا و ایمن‌سازی مدارس اهمیت زیادی قائل شده است.

او گفت: یکی از اهداف کنفرانس، کاهش صدمات حوادث و بلایا در مدارس و فضاهای آموزشی تا سال ۲۰۳۰ است و این هدف به خوبی مورد توجه کشورها قرار گرفته و زمینه‌های اجرای آن فراهم شده است.

نماینده سازمان ملل متحد در ایران تگفت: ایمن‌سازی مدارس باعث توانمندی دختران و پسران امروز می‌شود که بتوانند در بزرگسالی نجات‌دهنده و محافظ سیاره‌ زمین باشند.

لوئیس گفت: ایران اقدامات خوبی را برای تجهیز مدارس انجام داده؛ به طوری که چهار میلیارد دلار برای تجهیز مدارس سرمایه‌گذاری کرده و در بازه زمانی ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ سابقه خوبی را در افزایش مدارس ایمن ثبت کرده؛ به طوری که در این سال‌ها مدارس ناایمن تا ۴۰ درصد کاهش یافته است که این بزرگترین نرخ مقاوم‌سازی مدارس در برابر بلایای طبیعی در کل دنیاست.

او گفت: هزاران مدرسه در مقابل بلایای طبیعی مقاوم شده‌اند و با وجود آنکه طی چند سال گذشته زلزله‌هایی رخ داد، مدارسی که مقاوم شده بودند، صدمه ندیدند.

نماینده سازمان ملل متحد در ایران گفت: ایران با برنامه جهانی ایمن‌سازی مدارس همراه شده است که قابل تقدیر است و تیم سازمان ملل در ایران کارهای مختلفی را انجام داده است و امیدواریم تلاش و همکاری سایر کشورها همانند ایران باشد.

لوئیس در پایان گفت: کاهش فقر، بهبود سلامت عمومی، کمک به محیط‌زیست برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و کاهش مخاطرات و بلایای طبیعی پنج هدف ما است که در ایران به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

20104

کد خبر: 500453

وب گردی

وب گردی