حمله عربستان سعودی  به شرق باب‌المندب ناکام ماند

همزمان با ادامه حملات عربستان سعودی به استان‌های مختلف یمن ارتش و کمیته‌های مردمی حمله گسترده نیروهای متجاوز به شرق باب المندب را ناکام گذاشتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، شبکه خبری المسله گزارش داد، جنگنده‌های متجاوز سعودی در ادامه حملات خود علیه یمن مناطقی در استان صعده را هدف قرار دادند که به شهادت سه تن و زخمی شدن پنج تن دیگر انجامید.

جنگنده‌های عربستان مناطق "الزور" و "عرقوب الزور" در استان مأرب را با بمب‌های خوشه‌ای که استفاده از آن از نظر بین‌المللی ممنوع است، هدف قرار دادند.

این جنگنده‌های مناطق مختلف صنعاء و تعز را نیز بمباران کردند.

در مقابل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کنترل برخی پایگاه‌های نظامی عربستان در استان جیزان این کشور و روستاهای "السویده" و "مثعن" را در دست گرفتند. طی حملات ارتش و انصارالله تعدادی از سربازان عربستانی کشته شدند.

آن‌ها همچنین حمله گسترده نیروهای متجاوز به منطقه "شعب الجن" در شرق باب المندب را ناکام گذاشتند و ده‌ها تن از این نیروها را از پای درآوردند.

همزمان با این تحولات عزیز راشد، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نفوذ ارتش به عمق خاک عربستان به طور روزانه انجام می‌شود و نیروهای یمنی منتظر دستورات فرماندهی نظامی برای حمله به شهرهای عربستان هستند.

از سوی دیگر، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن پس از شرکت در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل وارد شهر جده شد.

منصور هادی 22 سپتامبر گذشته به عدن بازگشت تا نظارت بر حمله نیروهای متجاوز به مأرب و صنعاء را برعهده بگیرد. نیروهای وفادار به هادی و نیروهای عضو ائتلاف متجاوز از مدت‌ها پیش حملاتی را برای اشغال استان مأرب و پس از آن اشغال صنعاء آغاز کرده‌اند.

منصور هادی همچنین با متیو تولر، سفیر آمریکا در یمن درباره اوضاع این کشور و عملیات نیروهای خود در استان‌های یمن گفتگو کرد.

وی بر حمایت خود از تلاش‌های سازمان ملل برای پایان دادن به درگیری‌ها در یمن و برقراری آتش بس تاکید کرد.

301301

کد خبر: 500485

وب گردی

وب گردی