مجتمع‌های روستایی بهزیستی  طبقه‌بندی می شوند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با تشریح برنامه های بهزیستی برای کاهش طلاق، رایزنی با قوه قضائیه برای تصویب آیین نامه مراکز مشاوره همکار با دادگاه، برگزاری دوره های آموزشی جهت افزایش توانایی مشاورین برای مداخله در کاهش طلاق و همکاری با شورای عالی انقلاب فرهنگی در طرح تحکیم بنیان خانواده را جمله این برنامه‌ها بیان کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر حبیب الله مسعودی فرید در جلسه شورای معاونین بهزیستی کرمان افزود: حوزه اجتماعی حوزه ای پرکار و پرچالشی است که باید با تعامل با دستگاه‌هایی چون نیروی انتظامی، دادگستری و دیگر ارگانها با نگاهی تحلیل گرانه پیگیری مسایل اجتماعی را برنامه ریزی کرد.

او ادامه داد: برای آنکه بتوانیم خروجی کار بهتری داشته باشیم باید نگاه تخصصی و علمی به موضوعات اجتماعی داشته باشیم.

مسعودی فرید دنبال کردن فعالیت های اجتماعی در کرمان را خوب ارزیابی کرد و گفت:انجام طرح‌هایی چون پایش پرونده های اجتماعی در استان برای اولین بار در کشور اقدامی ارزشمند است که امیدوارم بصورت پایلوت در کشور معرفی شود.

او با اشاره به مشکلات اعتباری، کمبود نیرو و فعالیت های گسترده ای که از سوی کارشناسان اورژانس اجتماعی در جامعه ارایه می شود ادامه داد : بعلیرغم اینکه توسعه اورژانس‌های اجتماعی و مباحث اعتباری آن برعهده وزارت کار و رفاه اجتماعی نهاده شده است اما در بودجه این وزارتخانه چنین اعتباری در نظر گرفته نشده است و به همین دلیل همواره بهزیستی پاسخگوی مشکلات فوریت های اجتماعی در کشور است که امیدواریم بتوانیم با اختصاص اعتبار به استان کرمان بخشی از مشکلات را حل نمائیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور به برنامه های بهزیستی کشور برای کاهش طلاق اشاره کرد و گفت: رایزنی با قوه قضائیه برای تصویب آیین نامه مراکز مشاوره همکار با دادگاه، برگزاری دوره های آموزشی جهت افزایش توانایی مشاورین برای مداخله در کاهش طلاق و همکاری با شورای عالی انقلاب فرهنگی در طرح تحکیم بنیان خانواده از برنامه هایی است که از سوی بهزیستی کشوربرای کاهش طلاق دنبال می شود.

مسعودی فرید واگذاری مراکز مداخله در طلاق به بخش غیر دولتی، تصویب و توسعه برنامه های آموزشی پیش از ازدواج و طلاق را از مهمترین راههای مقابله با کاهش طلاق در جامعه عنوان کرد.

او درخصوص واگذاری مجتمع های روستایی ارائه خدمات بهزیستی به بخش غیر دولتی نیز افزود: بهزیستی کشور در حال طبقه بندی مجتمع های روستایی و سطح بندی خدماتی که دراین مراکز ارائه می شود می باشد تا بتوانیم برنامه ای مدون برای ارتقاء کیفیت خدمات دراین مجتمع ها داشته باشیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور با تاکید بر بحث اطلاع رسانی و آگاه سازی عموم جهت استفاده از خدمات اجتماعی گفت : باید احساس نیاز به آموزش مهارتهای زندگی و پیش از ازدواج را در جامعه ایجاد نمائیم تا با ایجاد حساسیت در بین خانواده ها بتوانیم آموزشهای لازم اجتماعی را به تمامی اقشار ارائه نمائیم.

20106

کد خبر: 500540

وب گردی

وب گردی