جزئیات عملکرد6 ماهه پلیس تهران بزرگ

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در چهارمین روز از هفته گرامیداشت نیروی انتظامی، عملکرد شش ماهه این نیرو را ارزیابی کرد و از کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت مسلحانه در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، سردار حسین ساجدی‌نیا صبح امروز در مراسم صبحگاه یگان‌ها و رسته‌های نیروی انتظامی که در محل ستاد فرماندهی فاتب تهران بزرگ و با حضور جانشین فرماندهی ناجا برگزار شد، با ارائه جزئیات عملکرد شش ماهه اول سال ماموران پلیس تهران بزرگ، گفت: همان‌گونه که مستحضرید در هفته گرامیداشت نیروی انتظامی قرار داریم؛ این ایام با شعار «اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی و امنیت و آرامش» آغاز شده و رسالت و وظیفه خطیر نیروی انتظامی، تامین امنیت آحاد شهروندان و برقراری آرامش در جامعه است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: من و همکارانم با در نظر گرفتن این هدف و بهره‌گیری از کلیه امکانات سازمان و توان انسانی خود همواره تلاش کرده‌ایم ، به نحو احسن انجام وظیفه کنیم.

ساجدی نیا در ادامه با اعلام موفقیت‌های بدست آمده از سوی ماموران پلیس تهران بزرگ، گفت: موفق شدیم در سال ۹۴-۹۳ در بین فرماندهی‌های انتظامی سراسر کشور در ارزیابی رشد و تعالی فردی و سازمانی رتبه نخست را بدست آوریم. یکی دیگر از ابعاد موفقیت پلیس پایتخت، کسب رتبه اول مدیر برتر صف و ستاد در سطح نیروهای مسلح در جشنواره مالک‌اشتر بود که در این جشنواره به خاطر دریافت بیشرین جایزه توسط فرماندهان و معاونین فاتب، موفق به کسب رتبه نخست شدیم.

او به کسب رتبه نخست پلیس تهران در جشنواره «مکنا» در طول سال گذشته اشاره کرد و افزود: از دیگر توفیقات فاتب، راه‌اندازی دفتر ارتباط کارکنان وظیفه برای بهبود رویه خدمتی و تسهیل در ارتباط با نیروهای وظیفه بود؛ به گونه‌ای که از ابتدای فعالیت این دفتر، بخش اعظم نیازها و مشکلات کارکنان وظیفه مورد شناسایی قرار گرفت و نسبت به رفع آنها اقدام شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه با اشاره به راه‌اندازی فوریت‌های ۱۹۷در تهران بزرگ، راه‌اندازی این سامانه را اقدام موثر و سازنده پلیس در راستای رعایت حقوق شهروندان و صیانت از کارکنان برشمرد و افزود: اجرای طرح مکنا در تمام کلانتری‌های فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، همچنین راه‌اندازی آزمایشگاه سیار DVI در تشخیص هویت پلیس آگاهی و راه‌اندازی تیم‌های بررسی صحنه جرم به صورت ۲۴ساعته، سه نوآوری و توفیق خدمت بیشتر به شهروندان تهرانی که در طول سال گذشته موفق به اجرایی آن شده‌ایم.

ساجدی‌نیا همچنین به راه‌اندازی سامانه پیامکی (۱۱۰۱۱۰) در مرکز ۱۱۰ تهران اشاره کرد و افزود: شهروندانی که دارای مشکل هستند یا در مواقع خاص نیاز به کمک دارند هم با راه‌اندازی این سامانه در طیف دریافت‌کنندگان خدمت از پلیس قرار می‌گیرند.

او با اشاره به اینکه با بروزرسانی پلیس پایتخت، به فناوری‌های نوین علمی، انجام اقدامات فنی – اطلاعاتی و بهره‌گیری از امکانات و توانمندی‌های سازمانی، توفیقات خوبی در زمینه کاهش جرایم و افزایش دستگیری مجرمان و کشفیات داشتیم، افزود: از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال شاهد کاهش ۹ درصدی در وقوع انواع سرقت‌ها، ۹ درصدی در وقوع قتل و ۱۸ درصدی در وقوع سرقت مسلحانه بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در سوانح و حوادث رانندگی نیز علیرغم افزایش تعداد وسایل نقلیه، موفق به کاهش ۲۳ درصدی تصادفات فوتی در شهر تهران شدیم.

ساجدی‌نیا در ادامه مبارزه با قاچاقچیان خرد و کلان و مواد مخدر را از جمله دغدغه‌های مهم شهروندان تهرانی برشمرد و افزود: پلیس موفق به افزایش ۳۴ درصدی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر و افزایش قابل توجه کشفیات مواد افیونی شده است؛ تا جایی که در بحث جمع‌آوری معتادان با کاهش ۱۰ درصدی روبرو هستیم که متاسفانه علیرغم تلاش پلیس به دلیل عدم همکاری لازم متولیان امر در سایر سازمان‌ها و نبود امکانات بازپروری همچنان در این بحث معطل مانده‌ایم.

در پایان این مراسم، یگان‌های تخصصی پلیس رژه رفتند. همچنین از خانواده شهدا و جانبازان نیروی انتظامی با اهدای لوح یادبود قدردانی شد.

20102

کد خبر: 500548

وب گردی

وب گردی