برگزاری همایش کشوری خشونت علیه زنان در کرمانشاه

همایش کشوری خشونت علیه زنان، با حضور معاون رئیس جمهور، آذر ماه در کرمانشاه برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا مجتبی قبادی در ششمین نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: این همایش با حضور دکتر مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و همچنین قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی و سایر اساتید برجسته کشور برگزار می شود.

او افزود: کرمانشاه از نظر علمی یک استان برتر در کشور محسوب می شود و جامعه دانشگاهی ما از این ظرفیت و پتانسیل برخوردار است که میزبان برگزاری بسیاری از همایش های بزرگ کشوری باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری موضوع خشونت علیه زنان را یکی از آسیب های اجتماعی دانست که کشور تا حدودی با آن مواجه است و افزود: در این همایش با حضور اساتید و صاحبنظران مطرح کشور به شکل علمی مسایل مربوط به این حوزه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

قبادی گفت: برگزاری چنین همایش هایی به شناخت بهتر و بیشتر از این موضوع و همچنین روشن شدن ابعاد و زوایای پیدا و پنهان آن کمک می کند و به تصمیم گیران و مدیران کمک خواهد کرد راهکارهای بهتری برای کاهش این آسیب اجتماعی پیدا کنند.

او در بخش دیگری از سخنانش با استقبال از ساخت کتابخانه و مرکز اسناد ملی در کرمانشاه گفت: هم اکنون اسناد ملی مربوط به کرمانشاه در استان همدان نگهداری می شود که این موضوع با توجه به جایگاه تاریخی و ممتاز کرمانشاه به عنوان مرکز غرب کشور، چندان مطلوب نیست.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: دسترسی آسان جامعه دانشگاهی استان به اسناد ملی مربوط به کرمانشاه یک ضرورت مهم است که به شناخت و تبیین جایگاه استان در طول تاریخ بسیار کمک می کند.

در این نشست مصوب شد استانداری کرمانشاه موضوع مشخص کردن زمین برای ساخت کتابخانه و مرکز اسناد ملی کشور شعبه کرمانشاه را پیگیری کند.

همچنین طرح بررسی تصور اخلاقی کرمانشاهیان از خود یا خودانگاره اخلاقی کرمانشاهیان ارایه شد که کارگروه به ضرورت اجرای این پژوهش رای مثبت داد.

105105

کد خبر: 500570

وب گردی

وب گردی