معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان گفت: مشاوران نباید از گفتن مسائل فرهنگی دینی به مراجعه کنندگان غافل شوند.
به گزارش ایسکانیوز حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست کارگروه فرهنگی که با حضور مشاوران خانواده شهرستان اهواز برگزار شد، گفت: دین نقش مهمی در تعالی زندگی افراد دارد و نباید گذاشت نقش آن در زندگی افراد کمرنگ شود.
او ادامه داد: ادیان الهی به ویژه دین مبین اسلام برای همه حوزه های زندگی انسان دستورات بسیار خوبی دارند که پیروی از آن ها انسان را به خوشبختی می رساند. مشاوران به ویژه آنان که در حوزه مسائل خانواده فعالیت می کنند، می توانند با ارائه مصادیق و توجیه علمی مراجعه کنندگان، آنان را با مسائل دینی پیوند دهند و از این طریق کمک کنند تا خود آنان مشکلاتشان را حل کنند.
حجت الاسلام امانت بهبهانی با تأکید بر نقش نهاد خانواده در پرورش شخصیت انسان،گفت: افزایش سالانه نرخ جرایم نشان از ضعف در زیرساخت ها دارد و اگر در ابتدای کار مشکلات شناخته نشود و برای رفع آن راهکارهای درست اندیشیده نشود، تا انتها با آن درگیر خواهیم بود.
او با انتقاد از رواج برخی ناهنجاری ها از جمله مدپرستی، بی انضباطی مالی افراد در زندگی، طلاق های عاطفی و ... ، تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی با برگزاری مجدد جلسات، می تواند برای این مسائل اجتماعی چاره اندیشی کند اما متاسفانه در دولت جدید هنوز این شورا در استان ما تشکیل جلسه نداده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان با بیان این که مساجد استان ظرفیت بالایی دارد، گفت: به منظور افزایش سطح آگاهی شهروندان به زودی30 پایگاه مشاوره در مساجد استان خوزستان راه اندازی می شود که مشاوران این پایگاه ها می توانند خدمات ارزنده ای به مردم ا رائه دهند.
امانت بهبهانی خواستار حضور بیشتر مشاوران روانشناختی در میان مردم شد و گفت: تهیه خبرنامه تخصصی و ارائه مقاله به نشریات استان از راهکارهای آگاهی افزایی میان شهروندان است که قطعاً در کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم تأثیرگذار خواهد بود.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان خوزستان نیز در این نشست گفت: باتوجه به این که آمار قابل توجهی از بزهکاران مربوط به خانواده های از هم گسیخته و یا فرزندان طلاق هستند، مسئولان باید توجه بیشتری به نهاد ارزشمند خانواده داشته باشند.
خان زاده افزود: هم اکنون 63 مرکز مشاوره در استان خوزستان فعال است که مشاوران 35 مرکز دوره های کاهش طلاق را گذرانده اند.
او با بیان این که آثار طلاق به همه جامعه وارد می شود، گفت: مراکز خصوصی باید با جدیت بیشتری وارد کار شوند و انتظار ما این است که از سوی برخی نهادها ازجمله دستگاه قضایی برای ارائه مشاوره به مراجعه کنندگان یارانه درنظر گرفته شود.
در ادامه این نشست نائب رئیس انجمن مشاوره ایران گفت: از نظر فرهنگ مراجعه به مشاور جزو استان های اول کشور هستیم اما متاسفانه یک مرکز تخصصی مشاوره در استان وجود ندارد.
دکتر امرالهی گفت: اگر مشاوران به صورت تخصصی به ارائه مشاوره بپردازند، قطعاً هم خود آنان در زمینه کاری خبره تر می شوند و هم مراجعه کننده به صورت بهتری مشاوره دریافت می کند.
او تصریح کرد: سایر استان ها در حوزه امور خیریه اقدامات شایان توجهی انجام داده اند و از این طریق مشاوره های خوبی به خانواده ها ارائه می دهند.
این استاد دانشگاه گفت: هدف از مشاوره، ایجاد سازش نیست بلکه هدف سازگاری میان روجین است که منجر به ایجاد خانواده خوشبخت می شود.
105105

کد خبر: 500636

وب گردی

وب گردی