برگزیدگان جشنوار‌ه‌ تئاتر کودک معرفی شدند/ مرضیه برومند تقدیر شد

مراسم اختتامیه جشنواره‌ بیست‌و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با معرفی برگزیدگان و تقدیر از مرضیه برومند برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم که صبح امروز 14 مهر ماه برگزار شد، علی مرادخانی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، فاضل عبادی مدیرکل ارشاد استان همدان ، الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ، مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری شهر همدان و هنرمندان حاضر بودند.

سخنان مرضیه برومند در مراسم تقدیرش

برومند در هنگام تقدیرش در سخنانی خطاب به هنرمندان حاضر در جشنواره گفت: در سال‌های گذشته اجرای نمایش به این راحتی نبود، هنرمندان نسل ما بسیار تلاش کردند و اکنون شما حاصل زحمات من و دیگر هنرمندان هستید.

این کارگردان سخنانش را اینگونه ادامه داد: شما بهترین جایزه و بزرگداشت برای من هستید.

وی خاطب به کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم نیز گفت: امید ایران به شماست؛ ایران و فرهنگ ما به شما نیاز دارد، شما ادامه من هستید و تا زمانی شما باشید من هرگز نمی‌میرم.

در ادامه رضا بابک، بهرام شاه‌محمدلو ، علی مرادخانی ، محمد ابراهیم الهی‌تبار ، فاضل عبادی با حضور روی سن از مرضیه برومند تقدیر کردند.

تئاتر عروسکی با تلاش مرضیه برومند به ثبات رسید

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در سخنانی گفت: تئاتر عروسکی با تلاش‌های مرضیه برومند به ثبات رسید.

علی مرادخانی هم با بیان اینکه باید تلاش کنیم تئاتر کودک و نوجوان در سایر استان‌های کشور هم رونق پیدا بکند، اظهار کرد: هر شهر باید سالن مخصوص اجرای تئاتر کودک و نوجوان داشته باشد.

وی با بیان اینکه تئاتر گنجینه مهمی است که باید حفظ و نگهداری شود؛ افزود: امسال استقبال از تئاتر کودک و نوجوان در همدان بسیار مطلوب و قابل تقدیر بود.

مرادخانی تصریح کرد: مرکز هنرهای نمایشی باید ضمن حمایت از نمایش‌های کودک و نوجوان، زمینه حضورگروه های داخلی در فضاهای بین‌المللی فراهم کند.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های مرضیه برومند در عرصه تئاتر با بیان اینکه در سال‌های اخیر تئاتر عروسکی جایگاه مناسب خود را یافته است،افزود: این تئاتر با تلاش‌های مرضیه برومند به ثبات رسیده و امیدواریم روزهای خوبی پیش رو داشته باشد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جشنواره بیست و دوم به اتمام رسید و امیدواریم این جشنواره در همدان سه رقمی شود.

130 هزار تماشاچی بر ادامه راه جشنواره در همدان مهر تایید زدند

فاضل عبادی هم در مراسم اختتامیه‌ی جشنواره، تئاتر را مادر همه هنرها دانست و اظهار کرد: در این دوره از جشنواره میهمان‌هایی از استان‌های مختلف ایران و ده کشور جهان در همدان حضور داشتند.

این مسوول حضور 130 هزار تماشاچی در طول برگزاری جشنواره را مهر تاییدی بر ادامه راه این جشنواره در همدان دانست.

وی افزود: این بزم باشکوه برای احترام به کودکان و نوجوانان این دیار برگزار و به زیور حضور هنرمندان تئاتر آراسته شد تا آینده‌ای پر از امید برای کودکان دنیا ترسیم شود.

وی با قدردانی از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به عنوان نماینده فرهنگی دولت تدبیر و امید در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، از زحمات مسئولان استانی و عوامل اجرایی که در طول برگزاری این جشنواره سختی ها را به جان خردیدند؛ تشکر می کنم.

عبادی تصریح کرد: وزیر فرهنگ نواز ارشاد، امسال را به نام هنر تئاتر نامگذاری کرده و در این جشنواره نیز شهرام کرمی سهام‌دار شکوه و جلال این حضور است.

او افزود:در این دوره از جشنواره 480 هنرمند در قالب 48 گروه نمایشی در 8 بخش خردسال، کودک، نوجوان، بین الملل، خیابانی، نمایش نامه نویسی، کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی و تئاتر دانش آموزی حضور داشتند.

رئیس بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بیان کرد: واگذاری بخش عمده‌ای از برگزاری جشنواره به بخش خصوصی، تامین محتوای تربیتی و آموزشی، برنامه‌ریزی و اجرای مناسب، توجه به عدالت فرهنگی و صرفه جویی بدون شعار از ویژگی‌های جشنواره بیست و دوم بود.

عبادی با قدردانی از عملکرد رسانه‌ها در برگزار ی این جشنواره ادامه داد: اخبار کامل این جشنواره به پشتوانه حضور رسانه‌ها با قوت و قدرت بازتاب داده شد.

جشنواره به یاد هما روستا به پایان می‌رسد

دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان هم در این مراسم گفت: امروز خانواده تئاتر داغدار یکی از بهترین هنرمندان این عرصه است و این جشنواره به یاد هما روستا به پایان می‌رسد.

شهرام کرمی ضمن بزرگداشت شهدای فاجعه منا و ابراز همدردی با خانواده آنان، یاد و خاطره هما روستا، هنرمند فقید عرصه تئاتر، سینا و تلویزیون را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه جشنواره بیست و دوم با شور و انرژی هنرمندان و با تمام و نقاط قوت و ضعف خود امروز به پایان می‌رسد،گفت: از همین امروز با جدیت بیشتر برای آغاز جشنواره بیست و سوم تلاش خواهیم کرد.

دبیر جشنواره‌، تئاتر کودک را پشتوانه‌ای بسیار خوب و سرمایه‌ای عظیم برای کشور دانست و گفت: به سهم خودم از هنرمندان نجیب، شریف و کم توقع تئاتر تشکر می‌کنم.

کرمی خود را عضو کوچکی از خانواده تئاتر کودک و نوجوان دانست و با بیان اینکه از هیچ تلاشی برای برگزاری جشنواره فروگذار نکردم؛ از همراهی صمیمانه مسئولان استان همدان نیز تشکر کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان دیگر سخنران این مراسم بود و گفت: جشنواره‌های کودک و نوجوان جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارند و جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به نام همدان در جهان ثبت شده است.

محمدابراهیم الهی‌تبار با بیان اینکه محور حرکت همدان در راستای فعالیت‌های کودک و نوجوان کشور است، عنوان کرد: همدان از برگزاری تمام فعالیت‌های کودک و نوجوان استقبال می‌کند.

وی با تأکید بر برگزاری مطلوب جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان در همدان، گفت: این جشنواره با همراهی مردم، مسئولان و هنرمندان فرهنگ دوست همدان برگزار شد.

الهی تبار با تأکید بر اینکه استان همدان آماده میزبانی تمام فعالیت‌های کودک و نوجوان است، افزود: برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان و جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان سندی بر آمادگی استان همدان در راستای برگزاری فعالیت‌های بین‌المللی کودک و نوجوان است.

او خاطرنشان کرد: اعلام آمادگی مسئولان برای میزبانی از این برنامه‌ها برگرفته از استقبال مردم همدان است.

برگزیدگان به انتخاب مخاطبان

جایزه ویژه مردمی در بخش بین الملل به نمایش «چهل تیکه» از آفریقای جنوبی و برگزیده بخش کودک از دید مردم نمایش «یک دنیای رنگی» به فریبا یعقوب‌لو اهدا شد.

در بخش نوجوان نمایش منتخب آرای مردمی به نمایش «آب و دیگران» کار علی ناصحی اهدا شد.

جایزه ویژه این بخش به نمایش «گلپری» کار محسن پورقاسمی که در بخش جنبی حضور داشت اهدا شد.

جایزه ویژه بانک کشاورزی نیز به «گردن واین» از آلمان تعلق گرفت.

وی با بیان اینکه برگزاری پربار جشنواره بعدی نیاز به حمایت بیشتر دارد، افزود: امسال سال تئاتر نامگذاری شده و امیدواریم این نامگذاری منجر به حمایت از جریان تئاتر کودک و نوجوان در سراسر کشور شود.

برگزیدگان بخش‌های رقابتی بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان که در مجتمع فرهنگی بوعلی سینا همدان برگزار شد، به شرح ذیل معرفی شدند:

در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی هیات داوران پنج نمایشنامه زیر را بدون اولویت به عنوان اثر برگزیده با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی معرفی کرد:

نمایشنامه «دم پنبه‌ای» نوشته لیدا شیرمرد، نمایشنامه «میم مثل ماهی» نوشته محمد فرجی، نمایشنامه «آقای تبلت، آقای کتاب» نوشته مریم اسلامی علی آبادی، نمایشنامه «اتل متل ناز پری» نوشته حمیده وحیدی و نمایشنامه «پاهای هزار پا» نوشته ندا حاج بابایی

برگزیدگان بخش مسابقه تئاتر خیابانی:

کاندیداها: موسیقی نمایش آبدزدک نوید لاهیجی – علی حاج صادقی، موسیقی نمایش تو بگو تو چی سعید مردانی، موسیقی نمایش پاپا گروه موسیقی ماه آبی و موسیقی نمایش ربات ها احساس دارندحسین انصافی – بارمان اهورا

در بخش موسیقی جایزه موسیقی برگزیده شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نوید لاهیجی – علی حاج صادقی برای موسیقی نمایش آبدزدک تعلق گرفت.

در بخش طراحی فضای نمایشی:

کاندیداها: نمایش آبدزدک پوریا کریمی، نمایش تو بگو تو چی بهداد بلیغ فر و نمایش قصه ها روح الله سنایی

جایزه برگزیده طراحی فضای نمایشی شامل تندیس جشنواره،دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهداد بلیغ فر برای نمایش تو بگو تو چی

جایزه بازیگری زن:

تقدیر بازیگری شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به نرگس خاک‌کار برای نمایش خوان چندم خانه چندم تعلق گرفت.

جایزه بازیگری مرد:

کاندیداها: امید جلالی بازیگر آبدزدک، سعید سرشار بازیگر آبدزدک، محمد مجمدی بازیگر تو بگو تو چیو فرامرز قلیچ خانی بازیگر نمایش پاپا

تقدیر بازیگری شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به فرامرز قلیچ خانی برای نمایش پاپا تعلق گرفت.

جایزه برگزیده بازیگری مرد شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مید جلالی برای نمایش آبدزدک اهدا شد.

جایزه کارگردانی:

تقدیر کارگردانی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به بهداد بلیغ‌فر برای نمایش تو بگو تو چی

جایزه برگزیده کارگردانی شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمدرضا جعفری لفوت برای نمایش آبدزدک اهدا شد.

جایزه طرح و ایده:

تقدیر کارگردانی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به بهداد بلیغ فر برای نمایش تو بگو تو چی

جایزه برگزیده طرح و ایده شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمدرضا جعفری لفوت برای نمایش آبدزدک اهدا شد.

جایزه ویژه:

تقدیر ویژه شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به هنرمند کودک نرگس صیفوری بازیگر نمایش بچه‌های کار و بازیگر نوجوان فاطمه عباسی برای بازی در نمایش اکوان اهدا شد.

برگزیدگان بخش مسابقه تئاتر نوجوان:

جایزه موسیقی:

کاندیداها:موسیقی نمایش‌های آب و دیگران – تیستوی سبز انگشتی – غولاقو – راه طولانی سلام – اینجا وضعیت غیر طبیعیه

هیات داوران در این بخش تقدیر موسیقی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به یحیی موسوی برای نمایش راه طولانی سلام اهدا کرد.

جایزه برگزیده موسیقی شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به صابر دارپویی برای موسیقی نمایش اینجا وضعیت غیر طبیعیه! اهدا شد.

جایزه طراحی صحنه:

کاندیداها: طراحی صحنه نمایش های رینالد روباهه- تیستوی سبز انگشتی – اینجا وضعیت غیر طبیعیه – راه طولانی سلام

تقدیر طراحی صحنه شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به رامین کهن و امیر رضایی طراح صحنه نمایش تیستوی سبز انگشتی تقدیم شد.

جایزه برگزیده طراحی صحنه شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به امید انصاری طراح صحنه نمایش اینجا وضعیت غیر طبیعیه! اهدا شد.

جایزه طراحی لباس:

کاندیداها: طراحی لباس نمایش‌های غولاقو – رینالد روباهه- اینجا وضعیت غیر طبیعیه- راه طولانی سلام

تقدیر طراحی لباس شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهناز آقایی طراح لباس نمایش راه طولانی سلام.

جایزه برگزیده طراحی صحنه شامل تندیس جشنواره و دیپلم افخار و جایزه نقدی به ناهید شیریان طراح لباس نمایش اینجا وضعیت غیر طبیعیه! اهدا شد.

بازیگری زن:

کاندیداها: انلی شکوری در نمایش تیستو سبز انگشتی- سحر آقاسی و لیدا وعیدی در نمایش غولاقو – لعیا عسلی نژاد در نمایش اینجا وضعیت غیر طبیعیه – شقایق زمانی در نمایش آتیس‌ها و پاتیس‌ها

تقدیر بازیگری زن شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به لیدا وعیدی بازیگر نمایش غولاقو و جایزه برگزیده بازیگری زن شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به شقایق زمانی بازیگر آتیس‌ها و پاتیس‌ها اهدا شد.

جایزه بازیگری مرد:

کاندیداها: هیات داوران ضمن تقدیر از حضور موثر بازیگر پیشکسوت تئاتر مشهد حسین طاهری کاندیداهای بازیگری مرد را به شرح زیر اعلام کرد: مهدی کاویان بازیگر نمایش آتیس‌ها و پاتیس‌ها- حامد مدرس در نمایش هاکلبری فین- حامد محمودی و امیر باباشهابی در نمایش اینجا وضعیت غیر طبیعیه- علیرضا رواندل در نمایش راه طولانی سلام – عبدالله آتشانی و سید علیرضا دری و فرزاد سلیمانی در نمایش غولاقو

لوح تقدیر این بخش به حامد محمودی بازیگر نمایش اینجا وضعیت غیر طبیعیه اهدا شد.

جایزه برگزیده بازیگری مرد شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به عبدالله آتشانی بازیگر نمایش غولاقو اهدا کرد.

جایزه کارگردانی:

کاندیداها: رامین کهن کارگردان نمایش تیستو سبز انگشتی – علیرضا ناصحی کارگردان نمایش آب و دیگران – امیر مشهدی عباس کارگردان نمایش غولاقو – سید جواد رحیم زاده کارگردان نمایش راه طولانی سلام- محمد مهدی کلهری کارگردان نمایش اینجا وضعیت غیر طبیعیه

تقدیر کارگردانی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به امیر مشهدی عباس کارگردان نمایش غولاقو تقدیم شد.

جایزه برگزیده کارگردانی شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمدمهدی کلهری کارگردان نمایش اینجا غیر طبیعیه اهدا شد.

جایزه نمایشنامه‌نویسی:

کاندیداها: علیرضا ناصحی و میثم قاسمی نژاد برای نمایشنامه آب و دیگران – امیر مشهدی عباس برای نمایش غولاقو – محمد مهدی کلهر برای نمایشنامه اینجا وضعیت غیر طبیعیه- رئوف دشتی برای نمایشنامه راه طولانی سلام – کیومرث قنبری آذر و مسعود شاه کرمی برای نمایشنامه هاکلبری فین

تقدیر نمایشنامه نویسی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به امیر مشهدی عباس برای نمایشنامه غولاقو تقدیم شد.

جایزه برگزیده نمایشنامه نویسی شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمد مهدی کلهر برای نمایش نامه اینجا وضعیت غیر طبیعیه اهدا شد.

جایزه ساخت عروسک و عروسک‌گردانی:

در این بخش جایزه بهترین ساخت عروسک شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا شد به طلیعه طریقی برای نمایش آب و دیگران

جایزه بهترین عروسک‌گردانی و صدا پیشگی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا شد به علیرضا ناصحی – علی باروتی- عطا مقیمی – سید میثم قاسمی نژاد- مجید عبدوس و خانم نسیم یاقوتی برای نمایش آب و دیگران

جایزه گریم:

در این بخش جایزه بهترین گریم شامل لوح تقدیر و جایهز نقدی اهدا شد به حسین تبریزی برای گریم نمایش غولاقو

جایزه ویژه شعر نمایشی:

در این بخش جایزه ویژه شعر نمایشی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا شد به فریناز مختاری شاعر نمایش راه طولانی سلام

برگزیدگان بخش مسابقه تئاتر کودک:

جایزه موسیقی:

کاندیداها: یاسر ساکی مهر در نمایش چرکولک- فرید نوایی در نمایش دختر بوته گوجه فرنگی – حمید رضا شجاعی در نمایش جادوگر کوچولو – سید احمد جعفرپور هاشمی در نمایش بیدیلی بیدان – میلاد کوشش و علیرضا اسدی در نمایش یه دنیای رنگی

تقدیر موسیقی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به میلاد کوشش و علیرضا اسدی در نمایش به دنیای رنگی و حمید رضا شجاعی در نمایش جادوگر کوچولو

جایزه برگزیده موسیقی شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایهز نقدی به سید احمد جعفرپور هاشمی در نمایش بیدیلی بیدان اهدا شد.

جایزه طراحی لباس:

کاندیداها: روشنک کریمی در نمایش دختر بوته گوجه فرنگی – نگین عمرانی و سولماز ایمانی در نمایش بیدیلی بیدان- مهدی حبیبی در نمایش خانواده کارفینگل- فریبا دلیری در نمایش جادوگر کوچولو

تقدیر طراحی لباس شامل تقدیر و جایزه نقدی به نگین عمرانی و سولماز ایمانی در نمایش بیدیلی بیدان تقدیم شد.

جایزه طراحی صحنه:

کاندیداها: محمدرضا فلاحی در نمایش نترسک- مریم اکبری در نمایش دختر بوته گوجه فرنگی- مهدی نیک روش در نمایش جادوگر کوچولو

تقدیر طراحی صحنه شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمد رضا فلاحی در نمایش نترسک اهدا شد.

جایزه بازیگری زن:

کاندیداها: فاطمه خدابنده‌لو در نمایش جادوگر کوچولو- مهشید حنیفه در نمایش یه دنیای رنگی – مریم اکبری در نمایش دختر بوته گوجه فرنگی – شهرزاد نظرپور در نمایش چرکولک- ملیحه مقیمی در نمایش دختر بوته گوجه فرنگی – سارا عبدالهی در نمایش بیدیلی بیدان

تقدیر بازیگری خردسال شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به بازیگر خردسال گلبرگ اسدی برای بازی در نمایش یه دنیای رنگی تقدیم شد.

تقدیر بازیگری زن شامل لوح تقدیر و جایهز نقدی به ملیحه مقیمی در نمایش دختر بوته گوجه فرنگی و مهشید حنیفه در نمایش یه دنیای رنگی اهدا شد.

جایزه برگزیده بازیگری زن شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به خانم مریم اکبری در نمایش دختر بوته گوجه فرنگی اهدا شد.

جایزه بازیگری مرد:

کاندیداها: هادی حسنعلی در نمایش جادوگر کوچولو- خالق استواری در نمایش نترسک- آرش صادقیان حقیقی در نمایش جادوگر کوچولو- امیر بابا شهابی در نمایش چرکولک- محمد سعید قلندری در نمایش بیدیلی بیدان – مسعود روستا در نمایش خانواده کارفینگل

تقدیر بازیگری مرد شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به آرش صادقیان حقیقی در نمایش جادوگر کوچولو و خالق استواری در نمایش نترسک تقدیم شد.

جایزه برگزیده بازیگری مرد شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به هادی حسنعلی در نمایش جادوگر کوچولو اهدا شد.

جایزه کارگردانی:

کاندیداها: محمدرضا فلاحی برای نمایش نترسک- فریبا دلیری برای نمایش جادوگر کوچولو- حسن شیخ زاده برای نمایش بیدیلی بیدان- فریبا یعقوبلو برای نمایش یه دنیای رنگی – مزدک مهیمنی برای نمایش چرکولک

تقدیر کارگردانی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به حسن شیخ زاده برای نمایش بیدیلیی بیدان – محمد رضا فلاحی برای نمایشنترسک – و فریبا دلیری برای نمایش جادوگر کوچولو اهدا شد.

جایزه نمایشنامه نویسی:

تقدیر نمایشنامه نویسی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به خالق استواری برای نمایشنامه نترسک و هادی حسنعلی برای نمایش جادوگر کوچولو تقدیم شد.

همچنین هیات داوران در این بخش به خاطر نگرشی نو و متفاوت و انسانی به دنیای کودک با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از فریبا یعقوب‌لو تقدیر به عمل آورد.

جایزه ویژه:

هیات داوران جایزه ویژه خود شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به خاطر گرامیداشت هنرمندان فقید تئاتر کودک و نوجوان و عروسکی کامبیز صمیمی مفخم ، بیژن نعمتی شریف و حمید حمزه جایزه ویژه خود را به عادل بزدوده کارگردان نمایش آهای تو دیگه کی هستی اهدا کرد.

۵۰۱

کد خبر: 500657

وب گردی

وب گردی