زیاد آب میوه نخورید!

یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی به مردم توصیه کرد که زیاد از آب میوه‌های صنعتی استفاده نکنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، فرزاد بابایی از مصرف زیاد آب میوه‌ها به عنوان یک معضل در جامعه کنونی یاد کرد و گفت: باید مصرف آب میوه‌ها کنترل شود.

بابایی با تاکید بر اینکه علم تغذیه مصرف زیاد آب میوه‌ها را توصیه نمی‌کند، افزود: بهتر است نوشیدنی‌های دیگری مثل آب، شیر، دوغ و... جایگزین مصرف آب میوه‌ها شوند.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه آب میوه‌ها در روند رشد کودکان اختلال ایجاد می‌کنند، گفت: مصرف زیاد آب میوه‌ها برای کودکان و افراد در سنین رشد توصیه نمی‌شود.

بابایی، قند موجود در آب میوه‌های صنعتی را از نوع قندهای ساده دانست و ادامه داد: مصرف زیاد قندهای ساده باعث افزایش سریع و مقطعی قند خون شده و ضمن اینکه کالری زیادی را به بدن وارد می‌کند، باعث ایجاد ضعف در بدن شده و تمایل به خوردن را در افراد ایجاد می‌کند و مصرف زیاد آب میوه‌های صنعتی در کودکان و افراد در سنین رشد می‌تواند زمینه‌ساز افزایش وزن و چاقی در دوران بعدی زندگی شود.

بابایی در ادامه با بیان اینکه مصرف زیاد آب میوه‌ها در افراد بزرگسال نیز توصیه نمی‌شود، گفت: آب میوه‌ها اگر از نوع طبیعی باشند حاوی مقادیر کمی فیبر هستند، زیرا حجم زیادی از فیبر خود را در تفاله تولیدی از دست داده‌اند.

او آب میوه‌های صنعتی را عمدتا شامل پوره‌ها و اسانس‌ها دانست و افزود: مصرف این نوع از آب میوه‌ها اصلا توصیه نمی‌شود.

بابایی میزان مصرف قند در آبمیوه‌های صنعتی به دلیل پذیرش از سوی مشتریان را بالا دانست و گفت: رفلاکس معده و مشکلات گوارشی، پوسیدگی دندان‌ها و... از عوارض مصرف زیاد آبمیوه‌ها هستند.

او همچنین فیبر موجود در میوه‌ها را در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های گوارشی، قلبی، سرطان‌ها و ... اثرگذار دانست و تاکید کرد: فیبر موجود در میوه در جریان آبمیوه‌گیری حذف شده و تنها قند موجود در میوه که از نوع فروکتوز است در آب میوه باقی می‌ماند. مصرف زیاد این قند نیز می‌تواند عوارضی مثل چربی خون، فشار خون، سندروم متابولیک چاقی و...در پی داشته باشد.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی ارزش غذایی میوه‌ها را خیلی بیشتر از آب گرفته شده از آنها توسط آبمیوه‌گیری دانست و به افراد توصیه کرد: بجای گرفتن آب میوه‌ها، خود میوه را بخورند.

20106

کد خبر: 500658

وب گردی

وب گردی