حمایت از هنرمندان خلاق در صنایع دستی

مدیرکل حمایت از تولیدات صنایع‌دستی از جمع‌آوری اطلاعات و حمایت از هنرمندانی که در تولید محصولات صنایع‌دستی ابتکار و نوآوری به خرج داده‌اند خبر داد. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، فریدون میرزالو درباره ثبت رشته‌های نوآوری شده در صنایع دستی گفت: با این کار می‌خواهیم وضعیت تولیدات صنایع‌دستی را به لحاظ تغییراتی که در آن اتفاق می‌افتد رصد و بتوانیم این رشته‌ها را ثبت کنیم.

او افزود: به معاونت صنایع‌دستی استان‌ها هم اعلام کرده‌ایم که صنایعی که در تکنیک، رشته، مواد اولیه و ابزار و تجهیزات یک محصول نوآوری داشته‌اند را در نظر بگیرند.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی با اشاره به اینکه اکنون در حال جمع‌آوری اطلاعات اولیه هستیم گفت: این موضوع را تا زمانی که هر استان اعلام کند در این زمینه هنرمندانی محصولات نوآور خلق می‌کنند، ادامه خواهیم داد و فکر نمی‌کنم قرار باشد هر لحظه در این زمینه یک نوآوری اتفاق بیفتد، اما ممکن است 6 ماه دیگر هنرمندانی نوآوری در صنایع‌دستی را ادعا کنند و ما بتوانیم از کاربری صنایع دستی آنها و کسانی که در این حوزه نبوغ خاصی دارند، استفاده و آنها را حمایت کنیم.

او افزود: تاکنون 4 استان اطلاعات‌شان را در این زمینه ارسال کرده‌اند.

میرزالو با اشاره به اینکه هنرمندان می‌توانند با مراجعه به معاونت صنایع دستی در استان‌ها اطلاعات و عکس محصولات‌شان را ارسال کنند، گفت: هیچ محدودیتی برای شرکت هنرمندان در این زمینه وجود ندارد و حتی دانشجویان هم می‌توانند این کار را انجام دهند زیرا آن چیزی که برای ما اهمیت دارد صرف صنایع دستی بودن محصول است.

۲۰۱۰۷

کد خبر: 500732

وب گردی

وب گردی