فروش آثار آغداشلو، بهزاد، زاویه و مافی در حراج ملی

در دومین حراج ملی که 17 مهرماه برگزار می‌شود، آثاری از آیدین آغداشلو، کمال‌الدین بهزاد، محمدعلی زاویه، رضا مافی و ... به فروش خواهد رسید.

به گزارش ایسکانیوز، علاقه‌مندان به آثار آیدین آغداشلو می‌توانند اثری از او را در این حراجی بخرند. این اثر با قیمت پایه 150 میلیون تومان عرضه شده است.

یکی دیگر از آثار عرضه‌شده در این رویداد، مینیاتوری است که به حسین بهزاد تعلق دارد. برای این اثر 80 میلیون تومان قیمت پایه تعیین شده است. اثری متعلق به کمال‌الدین بهزاد نیز با قیمت پایه 150 میلیون تومان در این حراج عرضه می‌شود.

نام محمد خزایی نیز با اثر مینیاتوری که به‌صورت پایه 70 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده، در فهرست صاحبان آثار حاضر در حراج ملی است.

یکی دیگر از آثار مینیاتور عرضه‌شده در دومین حراج ملی را محمدعلی زاویه خلق کرده که برای این اثر 140 میلیون تومان قیمت پایه تعیین شده است.

نام میرزا آقا امامی، محمود فرشچیان و حسین خطائی نیز با آثاری که به ترتیب 750، 350 و 60 میلیون تومان قیمت دارند، در فهرست صاحبان آثار موجود در حراج ملی دیده می‌شود.

آثاری از خوشنویسان دیگر نیز در این حراج عرضه شده‌اند، از جمله تابلوهای خوشنویسی متعلق به میرعلی هروی با قیمت پایه 30 میلیون تومان و وصال شیرازی با قیمت 80 میلیون تومان.

از نقاشان بنام کشور نیز آثاری در این حراج وجود دارند، از جمله تابلوهایی متعلق به رضا مافی با قیمت پایه 110 میلیون تومان، حسین قوللر آغاسی با قیمت پایه 80 میلیون تومان و فتح‌الله قوللرآغاسی به مبلیغ پایه 50 میلیون تومان.

در این حراج، صنایع دستی نیز عرضه می‌شود. برای مثال جام فیروزه‌کوبی که حاصل هنر دست علی نیکوبخت و منصور حافظ‌ پرست است، از جمله آثار دومین حراج ملی است. این اثر به‌صورت پایه 50 تا 70 میلیون تومان قیمت دارد.

جام مینای نقره دیگری نیز در این حراج عرضه شده که ساخته دست شکرالله صنیع‌زاده است. این اثر 50 تا 70 میلیون تومان قیمت پایه دارد.

دومین دوره حراج ملی 17 مهرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار می‌شود. بازدید از نمایشگاه این آثار که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 15 و 16 مهرماه برقرار است، برای عموم مردم آزاد است.

در دومین دوره حراج ملی، مجموعه‌داران و علاقه‌مندان به آثار هنری سنتی و صنایع دستی ایران می‌توانند در رقابتی برای خرید آثاری از هنرمندان کشور شرکت کنند.

۵۰۱

کد خبر: 500803

وب گردی

وب گردی