تعرفه  واردات گوشی تلفن همراه  یک تا دو درصد کاهش پیدا می کند

رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی از رایزنی با وزارت صنعت ، معدن و تجارت خبر داد و گفت : قرار است تعرفه واردات گوشی تلفن همراه یک تا دو درصد کاهش پیدا کند.

به گزارش ایسکانیوز غلامحسین کریمی، افزود: یکی از مسائل مهمی که قرار است به آن پرداخته شود، خارج شدن از واردات انحصاری برخی از برندهای گوشی های تلفن همراه برای برخی از شرکت هاست.

وی، ادامه داد: فرد حقیقی یا حقوقی که بتواند خدمات پس از فروش را ارائه دهد، می تواند واردکند و به این صورت رقابت در این بازار ایجاد خواهد شد.

کریمی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های مهم آتی دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی است، افزود: این مالیات از تولیدکننده دریافت می شود و به همین دلیل بعد از تحویل به مصرف کننده رقم بالایی هم از مصرف کننده دریافت می شد اما در شکل جدید
9 درصد مالیات بر ارزش افزوده فقط از مصرف کننده نهایی دریافت می شود.

رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی، گفت: برای جلوگیری از قاچاق بی رویه گوشی تلفن همراه، عمل ثبت شناسه و سریال (رجیستر) گوشی های تلفن همراه قطعا تا چند ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه درصد بالایی از موبایل موجود در بازار قاچاق است و تصمیم داریم این رقم را به صفر برسانیم و تا پایان سال این بازار ساماندهی می شود و شاهد کاهش قیمت ها به صورت مناسب و منطقی خواهیم بود.

برخی آمارها نشان می دهد 85 درصد واردات گوشی های موبایل قاچاق است. سالانه 10 میلیون گوشی تلفن همراه نیاز کشور است که یک ونیم تا دو میلیون گوشی به صورت قانونی وارد می شود و بقیه به صورت قاچاق است. قاچاق گوشی تلفن همراه سالانه 600 میلیارد تومان از عایدات دولت را از بین می برد. دولت چند سال پیش طرح رجیستر یا همان ثبت سریال گوشی های قانونی و جلوگیری از فعال شدن گوشی های قاچاق را عملیاتی کرد. کارشناسان معتقدند فقط گوشی هایی باید در سیستم مخابراتی فعال شود که از راه قانونی وارد کشور می شود.

401401

کد خبر: 500850

وب گردی

وب گردی