همه آنچه که مایکروسافت دیشب معرفی کرد

مایکروسافت با مراسم دیشب خود ثابت کرد که هنوز دود از کنده بلند می‌شود. با خلاصه‌ای از آنچه که مایکروسافت معرفی کرد همراه ما باشید.

به گزارش ایسکانیوز، حالا برای همه مشخص شده است مایکروسافت تحت هدایت نادلا بسیار بهتر از بالمرز عمل می‌کند. همه چیز حتی اجرای مجریان مراسم نشان از آن داشت که ردموندی‌ها رگ خواب بازار را خوب پیدا کرده‌اند و احتمالا به زودی دوباره شاهد دوباره اوج گرفتن مایکروسافت خواهیم بود.

مایکروسافت از دوره گیتس همواره این آرزو را داشت که ویندوز به پلتفرمی سراسری در تمام وسایل الکترونیکی شود. اگرچه به دلایل محدویت‌های تکنولوژیک در آن زمان امکان دست‌یافتن به این رویا مسیر نبود و در دوره بالمرز در مواقعی به بیراهه‌هایی رفت ولی به نظر می‌رسد که امروز بیش از هر زمان دیگری به این هدف جامه عمل پوشانیده شده است. از مایکروسافت بند تا گوشی‌های لومیا تا ایکس‌باکس تا سرفیس‌ها و محصولات سازمانی، مایکروسافت در همه جا می‌تواند حضور داشته باشد البته به صورت یکپارچه شده با ویندوز 10.

هالولینز

عینک واقعیت افزوده مایکروسافت که به نظر می‌رسد که ترکیب آن با ایکس باکس بتواند تجربه جالبی را برای بازی کردن ایجاد کند. هالولینز که به نوعی جانشین کینکت برای ایکس‌باکس وان محسوب می‌شود احتمالا بتواند همانند کینکت انقلابی جدید در بازی‌ها ایجاد کند.

مایکروسافت بند 2

صفحه نمایش بند جدید مایکروسافت خمیده، در برابر خش مقاوم، مجهز به GPS و نشان‌دهنده اعلان‌های گوشی‌های سینک شده با آن است.

طبق تحقیقات مایکروسافت افراد با کمک افزودنی‌های پوشیدنی مقدار کالری بیشتری می‌سوزانند.

نکته جالب در بند 2 مجهز بودن به بارومتر است که می‌تواند مقدار ارتفاع دقیق از سطح دریا را اندازه بگیرد، قابلیتی بسیار جالب برای کوهنوردان. نکته جالب سازگاری این محصول با اندروید، iOS و البته ویندوز است. از آنجا که راجع به باطری حرفی تا بحال زده نشده‌است و با توجه به افزوده شدن سنسور جدید، احتمالا باید خوش بین باشیم که در بهترین حالت مثل مدل قبلی باطری دوام داشته باشد.

لومیا 950 و 950XL و داک تبدیل کننده پی‌سی

آرزویی که کانونیکال با ساخت گوشی ابونتو اج در سر داشت و به دلیل عدم جذب سرمایه در نطفه ناکام ماند، حالا توسط مایکروسافت اجرای آن به سر انجام رسیده است، البته نه به تنهایی بلکه با کمک یک داک کوچک گوشی شما همان پی‌سی شما خواهد بود. نکته جالب اینکه در هنگام اجرای وظایف پی‌سی گوشی هم کارکرد خود را دارد و به وظایف آن خللی وارد نمی‌شود.

اما خود لومیاها هم از قابلیت‌های جالبی برخوردارند مثلا هر دوی این گوشی‌های 5.2 و 5.7 اینچی به دو آنتن مجهز هستند یا اینکه با سیستم خنک کننده مایع آن دیگر نباید نگران مشکلات پردازنده‌های اسنپدگون 810 برای داغ شدن بیش از حد بود. صفحه نمایش آن هم مانند لومیا 520 از تکنولوژی گلنس اسکرین برای نشان دادن اعلان‌ها بدون استفاده از نورپس زمینه استفاده می‌کند.

مثل همیشه گوشی‌های مایکروسافت به تبع نوکیا از دوربین‌های خوبی برخوردار هستند. لنزهای 20 مگاپیسلی با فلش‌های ال‌ای‌دی سه‌گانه ‌آن در هنگام عکاسی به قول پانوس پانی "دیگر شبیه روح نخواهیم بود بلکه شکل یک انسان را خواهیم داشت." همچنین میتوانیم ویدیوهای 4k هم فیلم‌برداری کنیم.

به لطف پورت یو‌اس‌بی‌سی گوشی ظرف 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ می‌شود. لومیا‌ 950به قیمت 546 دلار و لومیا 950 ایکس‌ال به قیمت 649 از ماه نوامبر در بازار خواهند بود.

سرفیس پرو 4

جدیدترین نمونه تبلت هیبریدی ردموندی‌ها 30 درصد نسبت به نسل قبلی خود یعنی سرفیس پرو 3 و 50 درصد نسبت به مک‌بوک‌ایر اپل سریع‌تر عمل می‌کند. سرفیس 12.3 اینچی با 5 میلیون پیکسل و 267 ppi قرار است تجربه بصری خوبی را برای کاربران به ارمغان آورد. همچنین شیشه‌های گوریلا گلس 4 از آن در برابر آسیب ‌دیدگی محافظت می‌کنند.

قلم‌های جدید که "پن استورج" نام‌گذاری شده‌اند به کلی نسبت به سرفیس پرو 3 تغییر کرده‌اند و طبق ادعای مایکروسافت به کاربران اجازه تجربه استفاده از قلم واقعی را خواهند داد و یک سال هم باطری آن دوام خواهد داشت.

اما در حوزه عملکرد تا یک ترابایت حافظه و 16 گیگ رم با لپ‌تاپی با قابلیت به خوبی رقابت می‌کند. تایپ کاورهای جدید هم که برای سرفیس‌های 3 هم قابل استفاده است به خوبی برای رقم زدن یک تجربه عالی نوشتن آماده شده‌اند. قیمت‌های سرفیس از 899 دلار آغاز می‌شود.

سرفیس‌بوک

اما سورپرایز مراسم دیشب چیزی جز لپ‌تاپ خلاقانه و جسورانه سرفیس‌بوک نبود. مایکروسافت با این محصول سری‌ مک‌بوک‌پرو اپل را هدف گرفته است. طبق ادعای سازندگانش تا دو برابر سریع از رقیب عمل می‌کند. با کیبرد جداشدنی این لپ‌تاپ 13 اینچی با 6 میلیون پیکسل تبدیل به تبلتی فوق‌العاده در دستان شما می‌شود همچنین با 12 ساعت نگه داشتن شارژ کاربرانش را در میانه روز شرمنده نخواهد کرد. قیمت سرفیس‌بوک از 1449 دلار آغاز می‌شود و تا 26 اکتبر در دست مصرف کنندگانش خواهد بود.

چند ماه آینده به خوبی نشان خواهد دادکه آیا خوش بینی ناظران مراسم دیشب به آینده مایکروسافت به حقیقت تبدیل خواهد شد یا نه. شاید تا آن زمان جالبترین کار رصد واکنش کاربران و رقبا به ردموندی‌ها باشد.

20103

کد خبر: 500863

وب گردی

وب گردی