نقاشی  کودکان سندروم داون بر دیوارخیابان سنگی بوشهر نقش می بندد

با همکاری دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر و شهرداری مراسم نقاشی کودکان سندروم دوان بر روی یکی از دیوارهای شهر بوشهر نقش می بندد. افراد سندروم داون نسبت به جنبه های اجتماعی محیط خویش بسیار حساسند. آنها عواطف و نیازهایی مانند افراد دیگر دارند و باید از فرصت های یکسانی بهرمند شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت سلام بوشهر فریبا ارژنگ نژاد گفت: دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر با همکاری شهرداری قصد دارد برای اولین بار به منظور حمایت از بیماران مبتلا به اختلال سندروم داون یک دیوار 20 متری واقع در خیابان سنگی ابتدای خیابان هفت تیر مرکز آموزش اختلالات یادگیری صدف را به نقاشی های این کودکان اختصاص دهد تا برای همیشه نقاشی های آنها روی دیوار این شهر به یادگار باقی بماند.

ارژنگ نژاد گفت :افراد سندروم داون نسبت به جنبه های اجتماعی محیط خویش بسیار حساسند. آنها عواطف و نیازهایی مانندافراد دیگر دارند و باید از فرصت های یکسانی بهرمند شوند

افراد سندروم داون نسبت به جنبه های اجتماعی محیط خویش بسیار حساسند. آنها عواطف و نیازهایی مانندافراد دیگر دارند و باید از فرصت های یکسانی بهرمند شوند.

اگر این افراد تحت مراقبت های مناسب قرار گیرند و در فعالیت های روز مره دخالت داده شوند در کارهایی مانند ادامه تحصیل، رفتار اجتماعی و اداره امور شخصی خود موفق می شوند.

این بچه ها به جای 46 کروموزوم دارای 47 کروموزوم هستند که همین یک کروموزوم اضافی منجر به بروز مشکلات ذهنی و جسمی برای آنها شده است به همین دلیل نام این دیوار هم 47 انتخاب شد که این طرح توسط خانم دکتر آزاده عباس زاده در سال 1387 ابداع و اجرا شد.
این برنامه در روز جمعه 17 مهرماه ساعت 16 اجرا خواهد شد .

105105

کد خبر: 500909

وب گردی

وب گردی