متن و حاشیه استارت آپ ویکند هنر در دانشگاه هنر تهران

اولین دوره استارت آپ ویکند هنر در حالی در محل دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر تهران آغاز شد که روز اول آن نوید برگزاری موفق این رویداد را می داد. مراسم راس ساعت 17 و در تالار فارابی دانشکده هنرهای کاربردی با قرایت کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی شروع شد.

محمدجواد آخوندی: دکتر سید محسن هاشمی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر تهران در ابتدای نشست ضمن خوش آمد گویی به شرکت کنندگان جوان و حاضر در این رویداد گفت: ایده پردازی در ایران همواره توام با این نگرانی بوده است که اگر ایده ها را دزدیدند چه باید کرد؟

اینجاست او در ادامه به آیه شریفه« قد افلح من تزکی و قد خاب من دسها» در قرآن اشاره کرد و ادامه داد: تلاش دانشجویان برای برگزاری این مراسم شایسته تحسین است زیرا با حداقل امکانات به این مهم دست یافته اند.

او در ادامه از عوامل اجرایی و مسئولان دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه تهران برای حمایت از این رویداد قدردانی کرد و ادامه داد: قطعا نتیجه اولین استارت آپ می تواند قدم به قدم منجر به برگزاری استارت آپ های بیشتر شود، از طرفی برگزاری چنین برنامه هایی در اشتغال جوانان نقش بسزایی خواهد داشت.و در نهایت منجربه برطرف شدن مشکلات عدیده ای در کشور خواهد شد.
در ادامه مراسم افتتاحیه این رویداد، ایمان داودیان، نماینده جهانی استارت آپ ویکند در ایران گفت: این رویداد در 54 ساعت و همزمان با مادرید اسپانیا ، سیاتل آمریکا ، گوینیا برزیل ، توکیو ژاپن ، بغداد عراق و اردنت مغولستان میزبان استارت برگزار می شود.

او ادامه : همچنین در کشور نیز این رویداد در دانشگاه شهید بهشتی با موضوع فضای شهری و در دانشگاه رفسنجان و بجنورد نیز این مراسم در حال برگزاری است.

در ادامه برگزاری این رویداد یکی از نمایندگان تیم ها با حضور بر روی سن گفت: ما اول راه شک داشتیم که این مراسم واقعا شدنی هست یا خیر. ولی با یک ایده، تیم خوب و پشتکار قوی ثابت خواهیم کرد که یک بیزنس خوب هنری چگونه خواهد بود.

سپس مراسم با معرفی اسپانسر حامیان محلی و مالی برنامه و معرفی بخش های مختلف و کنداکتور سه روز مسابقات ادامه یافت. بخش دیگر برنامه به حضور ایده پردازان روی سن اختصاص داشت که به معرفی ایده خود بپردازند.

ایده هایی از طراحی پارچه و طراحی نرم افزار فتو کامنت گرفته تا بازیابی هنر بومی زنان مهاجر و اپلیکیشن " خودش بدوز " و " هوا موزیک ". پس از معرفی ایده ها از سوی ایده پردازان به مدت یک ربع انان به تشریح ایده های خود پرداختند. سپس این برنامه با رای گیری ایده های برتر و معرفی ده ایده و آغاز تیم بندی به کار خود در روز اول پایان داد.

20101

کد خبر: 500922

وب گردی

وب گردی