از حکم جیسون رضائیان چه خبر؟

وکیل مدافع جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست درباره آخرین وضعیت ابلاغ حکم موکلش توضیح داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، لیلا احسن در پاسخ به این سئوال که آیا دادگاه حکم موکلش را به وی ابلاغ کرده است یا خیر بیان کرد: حکم موکلم در این پرونده صادر شده است اما در مراجعاتی هم که داشتم، حکم ابلاغ نشد و منتظر ابلاغ حکم هستیم.

جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن‌پست به‌ همراه همسرش و یک نفر دیگر، 31 تیر سال 93 در تهران دستگیر شدند که همسر وی و متهم دیگر بعد از مدتی با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند، اما جیسون رضائیان همچنان در بازداشت است.

جلسات محاکمه خبرنگار واشنگتن‌پست طی چهار جلسه و به ترتیب در پنجم و هجدهم خرداد، 22 تیر و 19 مرداد 94 در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

طی هفته‌های گذشته موضوع تبادل جیسون رضائیان با ایرانیان زندانی در آمریکا مطرح شده که حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در هشتادوپنجمین نشست خبری با رسانه‌ها درباره این موضوع گفت: در محافل خارج از قوه‌قضائیه این موضوع مطرح شده اما در دستگاه قضایی چنین مسئله‌ای مطرح نیست.

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران نیز پیشتر درباره پرونده جیسون رضائیان و موضوع تبادل وی گفته بود: ما در مقام دادرسی به این مسائل کاری نداریم و در مقام رسیدگی قضایی به پرونده، کار خودمان را انجام می‌دهیم. هر گاه حکم این پرونده صادر شود، اطلاع رسانی می‌شود.

شعبه 15 دادگاه انقلاب که به این پرونده رسیدگی کرده، رسیدگی به پرونده‌های مهم دیگری مانند پرونده بابک زنجانی و یداله روزچنگ متهم پرونده ارزی را در دست دارد.

20102

کد خبر: 500970

وب گردی

وب گردی