واگذاری حمام سالار و کاروانسرای شاه عباسی به کانون اتومبیلرانی

حمام سالار زنجان و کاروانسرای شاه عباسی کرج برای بهره برداری و مرمت از سوی صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی واگذار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، حمام سالارخان برای نخستین‌بار برای بهره برداری و مرمت به بخش خصوصی واگذار شد، با توجه به ظرفیت این بنای تاریخی، این واگذاری می تواند نقش مهمی در احیای حمام سالارخان زنجان داشته باشد. این حمام به مدت ۵ سال واگذار شده و ۲۵۰ میلیون ریال نیز برای مرمت آن در نظر گرفته شده است. اجاره ماهیانه‌ای که برای آن در نظر گرفته اند نیز ۱۷ و نیم میلیون ریال بوده است. کانون جهانگردی یک ماه فرصت بازسازی این حمام را دارد و در این مدت از پرداخت اجاره معاف است.

حمام سالار زنجان که در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع واقع شده، بنایی تاریخی و زیبا متعلق به دوره قاجاریه است که در جوار گنبد معروف الجایتو سومین بنای مرتفع عظیم آجری جهان در شهر تاریخی سلطانیه زنجان واقع شده و یکی از محور های اصلی جذب گردشگر به استان زنجان محسوب می شود.

کاروانسرای شاه عباسی کرج نیز به مدت ده سال به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی سپرده شد. کاروانسرای شاه عباسی کرج متعلق به دوران صفویه و در زمان حکومت شاه سلیمان صفوی، بین سال های ۱۰۷۸ تا ۱۱۰۹ هجری قمری به سبک چهار ایوانی ساخته شده است.

رودخانه کرج، سد، کاخ و موزه سلیمانیه، رودخانه هردو رود، رودخانه ولایت رود، رودخانه وارنگه رود، رودخانه ناریان رود، رودخانه گلین رود، رودخانه کفاب، رودخانه کردان، رودخانه ابهررود، چشمه وله - گچ سر، چشمه شاه دشت، چشمه گله گیله، دریاچه سد امیرکبیر، پیست دیزین کرج، پیست اسکی روی چمن دیزین کرج، دره جاده چالوس (کرج)، تپه ازبکی، قلعه دختر شهرستانک، کاخ دره‌ کل گیله، بقعه امامزاده محمد(ع)، بقعه امامزاده طاهر (مهرشهر)، بقعه امامزاده حسن(ع)، بقعه امامزاده عبدالله (ع)، امامزاده حیدر(ع)، مسجد بلجرد، تکیه سپهسالار از جاذبه های تاریخی و طبیعی است که در کنار کاروانسرای شاه عباسی کرج قرار دارد.

۲۰۱۰۷

کد خبر: 501124

وب گردی

وب گردی