درخت های مینیاتوری  به خانه های مردم  رفتند

گالری گلستان روز جمعه 17 مهرماه میزبان مجموعه جدیدی از نقاشی های علیرضا اسماعیلی باعنوان درخت شد. نمایشگاهی که با اقبال خوبی روبرو شد و درشب نخست 11 اثرآن به خانه های مردم راه یافتند. به گفته لیلی گلستان با توجه به برگزاری چند حراج ونمایشگاه مهم دراین روزاقبال نمایشگاه علیرضا اسماعیلی بسیارخوب بود وانتظار می رود تا پایان نمایشگاه کل آثاراین مجموعه به خانه های مردم راه پیدا کنند.

به گزارش ایسکانیوز، در این نمایشگاه اسماعیلی 23 نقاشی را در ابعاد متنوع با تکنیک اکرولیک و پاستل به نمایش گذاشت.نقاشی هایی که برخلاف بسیاری از نقاشی هایی که این روزها در برخی از گالری ها شاهد هستیم حس خوشایندی را به مخاطب القاء می کنند. اسماعیلی در این مجموعه درخت هایی را رها در باد به تصویر کشیده. او در برخی از نقاشی های این مجموعه اجزای این درخت ها را به تصویر کشیده و در برخی دیگر با این که آسمان ابری است و درخت ها از دور دست دیده می شوند اما آنچنان چشم نواز و قدرتمند هستند که می تواند دست بیننده را بگیرند وبه عالم رویا ببرند.عالمی که در آن جز زیبایی و حس سرشاری از زندگی به چشم نمی خورد.

لیلی گلستان درباره این نمایشگاه گفت: علیرضا اسماعیلی یکی ازهنرمندانی است که در سال 1369 از سوی گالری گلستان به جامعه هنری معرفی شد و این همکاری با برپایی شش نمایشگاه انفرادی تا سال 1379 ادامه داشت و به دلیل تمرکزاین هنرمند به فعالیت های گرافیکی درطول سال های جاری میزبان نمایشگاه نقاشی دیگری از او نبودیم. خوشحالم که پس از 15 سال دوباره میزبان نقاشی های این هنرمند درگالری گلستان هستیم.

او درباره آثاری که دراین نمایشگاه درمعرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت گفت: دراین نمایشگاه 23تابلو نقاشی از مجموعه درخت های این هنرمند درمعرض دید علاقمندان قرار گرفت.اسماعیلی بی شک یکی ازبهترین نقاشانی است که نقاشی هایش حس تغزلی را به مخاطب القاء می کند.

گلستان با بیان این مطلب که بسیاری ازهنرمندان درخت کشیده اند گفت: اسماعیلی درنقاشی های این مجموعه گویی از درخت های مینیاتوری الهام گرفته است و درختانش درحالی که بسیار مدرن و خوش رنگ هستند، از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار هستند.

او با اشاره به حس حرکتی که در این مجموعه به چشم می خورد، گفت: در نقاشی های این مجموعه شاهد حس حرکت هستیم، گویی بادی از گوشه ای وزیده است و شاخ و برگ های این درختان را به حرکت درآورده است و این حرکت کمک کرده که شاهد فضایی شاعرانه و انتزاعی در نقاشی های این مجموعه باشیم.

علیرضا اسماعیلی گفت: من از دوران کودکی به نقاشی علاقمند بودم اما به شکل جدی نقاشی را از دوران دانشکده شروع کردم و سال هاست که تمرکزم تنها معطوف به نقاشی است و درنقاشی تجربیات متعددی را تاکنون پشت سر گذاشته ام و پس از مجموعه سنگ ها که در گالری سیحون به نمایش درآمد سال هاست که تمرکزم را بر روی کشیدن درخت گذاشته ام.

او افزود: درخت ها همواره در نقاشی های من حضور داشتند، حتی اگر من طبیعت بی جان هم بکشم این درخت ها در بک گراند نقاشی ها به چشم می خورند. اما در مجموعه جدیدم درخت ها حضور چشمگیر دارند. از نظر من درخت زنده است، موسیقی و صدا دارد و دراین مجموعه تلاش کرده ام مخاطب کارهایم صدا و موسیقی را بشنود.

علیرضا اسماعیلی نقاش و گرافیست متولد 1336 تهران، دانش آموخته رشته گرافیک از دانشکده هنرهای تزیینی است. او نقاشی را به شکل جدی از دوران دانشکده و زیر نظربهمن بروجنی آغاز کرد و درکنار نقاشی دررشته گرافیک فعالیت حرفه ای خود را دنبال کرده است. اسماعیلی یکی از نخستین هنرمندان گالری گلستان به شمار می رود که در سال 1369 از سوی این گالری به جامعه هنری معرفی شد و اتفاقا نمایشگاه او با اقبال خوبی از سوی جامعه هنری روبرو شد. اسماعیلی از فاصله سال های 1369 تا سال 1379 شش نمایشگاه انفرادی در گالری گلستان برپا کرده است وپس از آن نمایشگاه هایی درگالری آریا، سیحون و دی برپا کرده است. آثاراین هنرمند دربیش از23 نمایشگاه گروهی و بینال های معتبر طراحی، نقاشی و گرافیک در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

گالری گلستان تا 22 مهرماه میزبان درخت های اسماعیلی می شود.گالری گلستان دردروس، خیابان کماسایی، شماره 24 واقع شده است.

501

کد خبر: 501141

وب گردی

وب گردی