فعال سازی 30 هزار تشکل یاوران امداد  در مدارس کشور

رئیس سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران، از فعال سازی 30 هزار "تشکل یاوران امداد" در مدارس کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز دکتر حمیدرضا کفاش با اعلام این خبر گفت: ترویج فرهنگ نوع­دوستی و انجام امور خیریه یکی از اهداف اصلی نظام تعلیم و تربیت است که باید با مشارکت دانش آموزان و به شکل سازمان یافته انجام پذیرد.

او افزود: تشکل «یاوران امداد» که از تشکلهای وابسته به سازمان دانش آموزی است متعلق به تمامی دانش آموزان عزیز ایران اسلامی است و همه آنهایی که دل در گرو خداپرستی و انسان دوستی دارند می توانند در این تشکل نورانی عضو شده و خود را در جریان فعالیت های خداپسندانه و عام المنفعه قرار دهند.

کفاش گفت: ایجاد مجمع خیرین دانش آموز، برگزاری جشن عاطفه ها و جشن نیکوکاری، تهیه اقلام مورد نیاز دانش آموزان بی بضاعت با کمک انجمن اولیاء و مربیان و نیز تشکیل گروههای علمی جهت کمک به دانش آموزانی که از توان درسی بالایی برخوردار نیستند، از جمله فعالیت های تشکل یاوران امداد است.

رئیس سازمان دانش آموزی ضمن تقدیر از تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در حمایت از دانش آموزان بی بضاعت، گفت: وقت آن رسیده که تمامی امور را به دانش آموزان واگذار کنیم و خود ما نقش راهبری را بر عهده بگیریم.

او ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) با اعتمادی که به نیروی جوانان داشتند انقلاب را در سخت ترین شرایط به پیروزی های بزرگی رساندند و امروز نیز مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تأکید دارند که در تمامی عرصه ها، کار را به خود نوجوانان و جوانان بسپارید.

کفاش گفت: ما در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید، اگر فقط یک کار را انجام دهیم و آنهم واگذاری امور به خود دانش آموزان و تغییر نقش مربیان از متصدیان به راهبران تربیتی باشد، کار بزرگی را انجام داده ایم که به مدد الهی این کار را خواهیم کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در پایان اظهار امیدواری کرد که تا پایان آذرماه سال جاری تشکل یاوران امداد در بیش از 30 هزار مدرسه سازماندهی و فعال شود.

105105

کد خبر: 501171

وب گردی

وب گردی