سفیر افغانستان: مسئولان دولتی افغانستان در سطوح مختلف فارغ‌التحصیل ایران هستند/ تقویت همکاری‌ها با حضور دانشگاه آزاد

سفیر افغانستان در ایران گفت: در سطوح مختلف دولتی از معاونان رئیس جمهور و رئیس اجرایی او گرفته تا وزرا و معاونان وزرا، دادگاه عالی و ... در همه جا فارغ‌التحصیلان افغان در ایران وجود دارند.

به گزارش ایسکانیوز، نصیر احمدنور در حاشیه نخستین همایش تخصصی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان افغانستانی در استان کرمان، درباره تاثیرات فرهنگی دانشگاه آزاد در افغانستان، اظهار کرد:‌ تحصیلات دانشجویان در دانشگاه آزاد ایران در ابعاد مختلف تاثیر خود را دارد از جمله در بخش فرهنگی که موجب تحکیم روابط دو دولت هم‌پیشینه و هم‌پیشه شده و همچنین باعث تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ در عرصه‌های مدیریتی، دانشگاهی، جامعه مدنی و.. فعالانی در افغانستان وجود دارند که در رسانه‌ها و در دانشگاه‌ها فوق‌العاده حضور دارند و طبیعی است که این حضور در آینده نیز بیشتر از پیش باشد.

سفیر افغانستان افزود: خوشبختانه اکنون فارغ‌التحصیلان افغان در ایران در عرصه‌های مختلف در افغانستان به درخشش‌های فراوانی رسیده‌اند.

به گزارش آنا، نصیر احمدنور سفیر افغانستان به دعوت دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان برای شرکت در نخستین همایش تخصصی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان افغانستانی در استان کرمان با محوریت دستاوردهای مهاجرت و نقش دانشجویان در پروسه بازسازی افغانستان به رفسنجان سفر کرده است.

20101

کد خبر: 501243

وب گردی

وب گردی