رئیس کمیته محیط زیست: رفتارمان خلاف طبیعت است

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر دلایل و عوامل آب گرفتگی برخی معابر تهران پس از وقوع بارندگی گفت: برای این موضوع علل مختلف و متعددی وجود دارد، اما مهم ترین علت آن، رفتاری است که با محیط زیست اطرافمان داریم، واقعیت این است که رفتارمان خلاف طبیعت است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد حقانی درباره مهم‌ترین دلیل آب گرفتگی معابر تهران افزود: پس از بارش باران، پل هایی که بر روی جوی های آب نصب شده اند می گیرند، چرا که بسیاری از ما بدیهی ترین اصول را نیز رعایت نمی کنیم و هر چه زباله داریم در جوی ها می ریزیم و آنها را پر از زباله می کنیم.

او با اعلام این که تخریب باغات و آسیب به پوشش گیاهی تهران و اطراف آن در سال های گذشته از جمله عوامل بروز این مشکل است،‌ تأکید کرد: البته کم عرض بودن جوی ها و نهرها و طراحی نامناسب آنها از دیرباز نیز هنگام بارندگی، به این مشکل دامن می زند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه خود طبیعت بهترین طراح هر شهری است، افزود: اگر ساز و کار طبیعی شهر را بر اساس 7 رود دره اصلی تهران طراحی کرده بودیم، نه تنها هنگام بارندگی که در زمان وقوع سیلاب نیز کمترین گرفتگی در شهر ایجاد نمی شد.

حقانی با بیان این که تا وقتی برای عریض کردن خیابان ها و بزرگراه ها، جوی ها را باریک و نهرها را تنگ می کنیم یا روی آنها را مسدود می کنیم، با این مشکل رو به رو خواهیم بود، تأکید: تا وقتی زباله های خود را در جوی ها رها می کنیم، وقوع آب گرفتگی معابر، امری طبیعی و قابل پیش بینی است.

او در پایان با درخواست از عموم شهروندان به ویژه کسبه مبنی بر عدم ریختن زباله در جوی ها به ویژه در فصول پاییز و زمستان که بارش های تهران بیشتر می شود، گفت: البته مدیریت شهری نیز باید این مشکل را با اصلاح و تکمیل زیرساخت های تهران برطرف کند.

۲۰۱۰۷

کد خبر: 501256

وب گردی

وب گردی