گروه بیست طرحی را برای مبارزه با فرار مالیاتی تصویب کرد

وزیران دارایی گروه بیست روز جمعه در لیما، پایتخت پرو، به اتفاق آرا طرحی را برای مبارزه با فرار مالیاتی شرکت‌های چند ملیتی تصویب کردند. این شرکت‌ها برای فرار از پرداخت مالیات، پول خود را به کشورهایی انتقال می‌دهند که مالیات کمی از آنها می‌گیرند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری شین‌هوا از لیما، وزیران دارایی گروه بیست در کنفرانسی که به ابتکار بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در پرو برگزار شد طرحی را برای مقابله با فرسایش پایه مالیاتی و انتقال سود تصویب کردند.

این طرح به کشورهای گروه بیست امکان می‌دهد نقاط ضعف متعدد نظام‌های مالیاتی ملی و بین المللی را از بین ببرند و به شرکت‌های بین المللی مثل گوگل و استارباکس اجازه دهند سالانه 100 تا 240 میلیارد دلار مالیات پرداخت نکنند.

این طرح شامل حال شرکت‌هایی است که سود آنها دست کم 750 میلیون یورو است و آنها را ملزم می‌کند در هر کشوری که فعالیت تجاری دارند مالیات بپردازند.

این شرکت‌ها از این پس تنها می‌توانند در یک حوزه قضایی اعلام کنند مشمول مالیات نمی‌شوند و باید گزارشی کامل از فعالیت‌های تجاری خود را به مسئولان مالیاتی کشوری که در آن فعالیت می‌کنند ارائه دهند. این طرح مانع تخفیف‌های مالیاتی که برخی کشورها برای جذب سرمایه‌های خارجی می‌دهند،نمی شود زیرا هدف آن فقط شرکت‌هایی هستند که از مالیات‌های درخواست شده فرار می‌کنند.

پس از اعلام تصویب این طرح آنخل گوریا Angel Gurria دبیر کل سازمان همکاری و توسعه اقتصادی گفت: فرسایش مالیاتی و انتقال دارایی، اقتصادهای ما را از منابع لازم برای بهبود رشد اقتصادی، مقابله با تاثیرات بحران اقتصاد جهانی و ایجاد فرصتهای بهتر، محروم می‌کند.

401401

کد خبر: 501338

وب گردی

وب گردی