رئیس شورای عالی استان ها: ممانعت عضویت شوراها وجاهت قانونی ندارد

رئیس شورای عالی استان ها گفت: ممانعت از عضویت شوراها در هیأت رئیسه نظام مهندسی وجاهت قانونی ندارد و موجب تضییع حقوق آنهاست.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، غلامرضا بصیری پور رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی در خصوص تفسیر ماده 123 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان، افزود: ما به صراحت اعلام کردیم که ممانعت ازعضویت شوراییان درهیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان وجاهت قانونی ندارد و به سلامت انتخابات نظام مهندسی ساختمان نیز خدشه وارد می کند.

رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه آیین نامه ها نمی توانند مغایر قانون باشند، گفت: در ماده 14 قانون شوراها، عضویت در شوراها افتخاری است و شغل محسوب نمی شود، بنابراین بخشنامه وزیر راه و شهرسازی شامل شوراها نمی شود.
بصیری پور درباره پیگیری های انجام شده گفت: علاوه بر پیگیری تلفنی این موضوع، مکاتباتی نیز با معاون حقوقی رئیس جمهوری داشتیم و همچنین شورای عالی استان ها به دیوان عدالت اداری نیز در این زمینه شکایت کرده است.
در ابتدای شهریور ماه امسال نظریه این ممنوعیت از سوی وزیر راه و شهرسازی خطاب به زئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ابلاغ شده است که براساس آن و به استناد ماده 123 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب 1375، بخشی از مهندسان با تجربه که عضو شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای سراسر کشور هستند از عضویت درهیأت مدیره سازمان نظام مهندسی، کاردانی، شورای انتظامی و تصدی سمت بازرسی منع شده اند.

۲۰۱۰۷

کد خبر: 501341

وب گردی

وب گردی