دانشگاه علم و فرهنگ خبرداد: آغاز فعالیت مرکز کسب و کار دانشجویی  از ماه جاری

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به اینکه 60 درصد از فارغ التحصیلان علم و فرهنگ جذب کار می‌شوند از راه اندازی مرکز کسب و کار دانشجویی در این دانشگاه از ماه جاری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، ایمانی خوشخو رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در مراسم معارفه دانشجویان جدید الورود این دانشگاه گفت: طبق آمارگیری که در موقع ثبت نام صورت گرفته 95 درصد دانشجویان ورودی مدعی شده‌اند مشاوران آنها این دانشجویان را به سمت دانشگاه علم و فرهنگ سوق داده‌اند.

او با بیان اینکه امسال سالی بود که اکثر دانشگاه‌ها با صندلی‌های خالی مواجه بودند اظهار کرد: دانشگاه آزاد 500 هزار صندلی خالی داشته و دانشگاه‌های دولتی نیز کم و بیش با این مسئله روبرو بوده‌اند. اما دانشگاه علم و فرهنگ، نزدیک به 20 درصد افزایش ظرفیت داشته است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به اینکه از سال 70 با اخذ یک رشته هنری این دانشگاه پایه ریزی شد تاکید کرد: سعی داریم به سمتی حرکت کنیم که دانشگاه علم و فرهنگ متفاوت از دانشگاه‌های دیگر باشد. امسال بیش از 50 فارغ التحصیل دانشگاه علم و فرهنگ توانستند در دانشگاه‌های دولتی در مقطع ارشد پذیرفته شوند. بنابراین ورود به دانشگاه اول خط مسابقه محسوب می‌شود. ایمانی خوشخو با بیان اینکه دوره مدرک گرایی به پایان رسیده گفت: دیگر کسی از شما صرفا راجع به مدرک سوال نمی‌کند بلکه به هنگام اخذ شغل از شما درباره توانمندی‌ها و مهارت‌هایتان سوال می‌کنند. سعی داشتیم بتوانیم چنین دانشگاهی تاسیس کنیم که دانشجو علاوه بر تحصیل، مهارتی هم داشته باشد.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ با تاکید بر اینکه برای هدایت این دانشگاه یک ریال هم از دولت نمی‌گیریم گفت: شاهدید که شهریه مهد کودک‌ها در سال به طور متوسط 4 یا 5 میلیون است این در حالی است که دانشگاه علم و فرهنگ مهندسی عمران را با شش میلیون تومان در چهار سال ارائه می‌دهد اما امیدواریم با کارهای پژوهشی درآمد دانشگاه را افزایش دهیم.

ایمانی خوشخو با بیان اینکه دانشجویان باید فضای دبیرستان را کنار بگذارند اظهار کرد: انتظار ما از دانشجویان این است که در زمینه‌های علم آموزی و توانمندی تلاش خود را انجام دهید و بدانید که ورود به دانشگاه به معنای تمام شدن همه چیز نیست. دانشگاه علم و فرهنگ دانشگاه سخت گیری است بنابراین شما دانشجویان باید خود را با بخش آموزشی و اساتید دانشگاه هماهنگ کنید و خود را ارتقا دهید.

در ادامه این مراسم حسنی معاون پشتیبانی دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اینکه در کشور ما هزینه‌های آموزش عدد پایینی نیست ولی هزینه‌های اجتماعی آموزشی که از اموال دولت خرج می‌شود، درصد بیشتری از سایر هزینه‌ها نسبت به جهان را به خود اختصاص داده گفت: شهریه‌های دانشجویی تکافوی هزینه‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه‌های غیردولتی را نمی‌دهد، بنابراین باید فایل جدیدی را در کنار همه هزینه‌های شخصی و خانوارها به آموزش و ارتقای تحصیلی اختصاص دهیم.

او با اشاره به اینکه در دانشگاه علم و فرهنگ ایده کسب درآمد وجود ندارد، اظهار کرد: تاسیس این دانشگاه به منظور رقم‌زدن بخشی از آموزش‌های به جای مانده، ایجاد نوآوری و حساسیت به کیفیت آموزش بوده است. امید است با اندک هزینه‌های موجود کار ارزشمند و باکیفیتی ارائه دهیم.

معاون پشتیبانی دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اینکه دانشگاه‌های دارای هیات امنا، تعیین و تصویب شهریه‌ها به هیات امنا واگذار شده است، افزود: دانشگاه علم و فرهنگ نیز جزو این دانشگاه‌هاست که تصویب شهریه‌ها برعهده هیات امنای آن است. همچنین شهریه ثابت تغییری نمی‌کند و ثابت است ولی میزان شهریه‌های متغیر با توجه به تورم موجود کشور دچار تغییر و تحول می‌شود.

همچنین دکتر بیجندی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در طول تاریخ 4 نسل را تجربه می‌کنند گفت: دانشگاه نسل اول که با عنوان دانشگاه سنتی از آن یاد می‌شود صرفا به بحث آموزش می‌پرداختند، در دانشگاه نسل دوم به آموزش و پرورش توجه می‌شده است. در دانشگاه‌های نسل سوم که از دو یا سه دهه پیش شروع شد، ضمن توجه به آموزش و پژوهش بحث کارآفرینی نیز لحاظ شد. دانشگاه نسل چهارم نیز دانشگاهی است که ضمن توجه به آموزش و پژوهش و کارآفرینی و مهارت‌گرایی به بحث اخلاق‌مداری و اخلاق‌گرایی تمرکز دارد.

او با بیان اینکه دانشگاه علم و فرهنگ زیرمجموعه نهاد جهاد دانشگاهی است، اظهار کرد: پشتوانه این دانشگاه تفکری است که در نهاد جهاد دانشگاهی وجود دارد. در طی سی و چند سال بعد از انقلاب در این نهاد اتفاقات مبارکی رقم خورده است. دانشگاه علم و فرهنگ در همه حوزه‌های علمی و آموزشی ارتباطات و همکاری‌های تنگاتنگی با پژوهشگاه‌های مختلف چون مرکز ذخایر ژنتیک، پژوهشگاه رویان، پژوهشگاه برق، پژوهشگاه ابن سینا و... دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اینکه این دانشگاه تنها دانشگاهی است که دانشکده علوم گردشگری دارد، گفت: اگر قرار است به سمت اقتصاد بدون نفت حرکت کنیم، باید زیرساخت‌های آن نیز فراهم شود که تاسیس دانشکده علوم گردشگری در همین راستا بوده است. در چند سال اخیر با همکاری این دانشکده توانسته‌ایم در بسیاری از حوزه‌های مربوطه مرجع باشیم.

بیجندی خطاب به دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علم و فرهنگ اظهار کرد: اگر دوستدار محیط زیست هستید، بدانید دانشگاه سعی دارد به سمت دانشگاه بدون کاغذ حرکت کند. هنوز نتوانسته‌ایم فرهنگ مراجعه حضوری را از بین ببریم. دانشگاه تلاش دارد به صورت غیرحضوری و از طریق سایت‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، پشتیبانی و... امور دانشجویان را حل و فصل کند.

جعفری معاون پژوهشی دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اینکه وزارت علوم بحث دانشگاه‌های کارآفرین را مطرح کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر صرفا اسم دانشگاه برای جذب به کار اهمیت ندارد بلکه توانمندی‌های فردی در جذب افراد به مشاغل تاثیر و اهمیت بیشتری دارد و تمرکز دانشگاه‌ها بر این است که در زمینه کسب و کارهای دانش‌بنیان فعال‌تر باشند.

در ادامه این مراسم، فروغ اسرافیلیان معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ در سخنانی گفت: کانون‌های فرهنگی، هنری و انجمن‌های علمی در این دانشگاه فعال هستند. همچنین برگزاری اردوها، همایش‌ها و نمایشگاه‌های مختلفی از جمله فعالیت‌های این گروه‌ها است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ افزود: مرکز بهداشت و مشاوره دانشگاه نیز فعالیت‌های متعددی دارد که از جمله آنها برگزاری کارگاه‌های مختلف در حوزه سلامت روان است. همچنین به منظور حاکم شدن ضوابط و قوانین کمیته انضباطی دانشگاه فعال است. کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه نیز برای دانشجویانی که در طی تحصیل دچار مشکل می‌شوند تشکیل می‌شود.

20104

کد خبر: 501354

وب گردی

وب گردی