استودیو رسانه‌ در دانشگاه تهران ویژه روشندلان افتتاح شد

کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران مقارن با روز جهانی نابینایان (عصای سفید) به‌منظور بهره‌مندی نابینایان و کم‌بینایان از کتاب‌ها و منابع آموزشی، رسانه‌ی گویای خود با نام «استودیو رسانه» را برای تولید کتاب‌های گویا راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، حبیب میدانچی رئیس هیئت امنای بنیاد خیریه شهناز؛ حامی ساخت و تجهیز این استودیو، هدف از گشایش «استودیو رسانه» در زیرمجموعه‌ی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران را نیاز دانشجویان و مراجعان نابینا یا کم‌بینایی دانست که دسترسی اندک و دشواری به منابع انبوه کتابخانه ها دارند و غالبا منابع صوتی موجود با کیفیت نامطلوبی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

میدانچی تاکید کرد، «استودیو رسانه» قرار است فراتر از یک کتابخانه‌ی دانشگاهی، رسانه‌ای گویا و رایگان برای تمام روشن‌دلان فارسی زبان باشد و به زودی با پایبندی به حقوق مولفان و همکاری ناشران، کتاب‌های گویای تهیه شده را از طریق سایت رسمی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران در دسترس مخاطبان قرار دهد.

کارزار تبلیغاتی این رسانه در راستای برآوردن نذر فرهنگی و با شعار « #هم‌_صدا_شویم » از فرهیختگان، هنرمندان و همراهانی که علاقه‌مند به خواندن کتاب و ضبط آن برای روشن‌دلان هستند، دعوت به همکاری کرده است.

آیین گشایش «استودیو رسانه» با حضور دکتر علی‌اکبر فرهنگی؛ چهره ماندگار ملی، پدر مدیریت رسانه‌ی ایران و استاد دانشگاه تهران و همچنین جمع کثیری از اساتید، مسولان و دانشجویان چهارشنبه 22 مهر ماه 1394 ساعت 10:30 صبح در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

20104

کد خبر: 501392

وب گردی

وب گردی