توقف ساخت و ساز در اراضی عباس‌آباد / باغ هنر

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد گفت: هیچ ساخت و ساز جدیدی در اراضی عباس‌آباد صورت نمی‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، اردشیر نوریان مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد در مراسم یک سالگی افتتاح پروژه پل طبیعت، گفت: یک سال از افتتاح پروژه پل طبیعت می‌گذرد و خوشحالیم که اعلام کنیم جایزه قبولی را از مردم و مدیران ارشد شهرداری که حامی اصلی پروژه بودند، دریافت کردیم.

او افزود: در این یک سال پی بردیم هر کجا تجربه در کنار استفاده درست از ظرفیت‌های کشور تلفیق شود، نتیجه آن مورد رضایت مردم خواهد بود.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد با اشاره به بازدید متوسط ۱۲ هزار نفر در روز از این مجموعه، گفت: خوشحالیم که در آلبوم عکس بسیاری از جوانان ما پل طبیعت ثبت و ضبط شده است.

نوریان با اشاره به برخی موفقیت‌های بین‌المللی این سازه، تأکید کرد: جوایزی مانند سازه برتر فولاد کشور در سال ۹۲، برنده خشت طلایی سال ۹۳، برگزیده یکی از ۵ سازه برتر جهان در سال ۹۴، جایزه نقره‌ای مدیریت پروژه در سال ۹۴ که برای اولین‌بار به ایران اختصاص یافت، بزرگترین پل غیرخودرویی کشور و ... نشان‌دهنده کار قابل قبول و ارزشمند جوانان طراح و معمار آن است.

او با بیان اینکه متوسط سن سازندگان این سازه، ۳۰ سال بوده، گفت: در مراسم افتتاح پل طبیعت هم عنوان کردم که ما در این پروژه از توان فنی و مهندسی جوان‌ترها استفاده کردیم، به طوری که متوسط سن طراحان و معماران آن ۳۰ سال بوده است.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد در پاسخ به امنیت این سازه گفت: همان‌گونه که اشاره کردم حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزارنفر از این سازه بازدید و از آن عبور کرده‌اند، اما تاکنون ناامنی و حادثه‌ای اتفاق نیفتاده است.

نوریان افزود: تمام تمهیدات لازم برای تردد ایمن رعایت شده و نظارت‌ها هم به صورت فیزیکی و شبانه‌روزی است و هم رصد از طریق دوربین‌های مداربسته.

او با اشاره به تکمیل پروژه‌های عباس‌آباد در دو سال اخیر گفت: در یکی دو سال اخیر خوشبختانه شاهد تکمیل پروژه‌های بسیاری در این مجموعه بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد با اشاره به برخی از این پروژه‌ها، گفت: به عنوان مثال ما گنبد مینا را همزمان با این طرح افتتاح کرده‌ایم.

نوریان با اشاره به اینکه دریاچه هنر در یکی دو ماه آینده افتتاح می‌شود، تأکید کرد: دریاچه هنر نیز قرار بود به مناسبت عید غدیر افتتاح شود که افتتاح آن به دلیل حادثه تلخ منا عقب افتاده است.

او افزود: در این پروژه ما از قنات‌های متروکه ۴۰ سال پیش تهران توانستیم آب مناسبی برای عباس‌آباد تهیه کنیم.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد به دیگر پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: باغ هنر هم در دست بهره‌برداری است، خانه موسیقی خرداد ۹۵ به پایان می‌رسد و پاتوقی برای اهالی موسیقی خواهد شد. ۹۸ درصد باغ نمایش هم آماده شده که محلی برای اجرای تئاترهای خیابانی و تعزیه‌ خواهد بود.

نوریان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افتتاح باغ کتاب در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: امیدوارم این پروژه به زودی افتتاح شود و سال آینده شاهد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در این مکان باشیم.

او در بخش پایانی صحبت‌های خود با تأُکید بر اینکه هیچ‌گونه ساخت و ساز جدیدی در اراضی عباس‌آباد صورت نخواهد گرفت، تأکید کرد: ما در این مجموعه صرفا مسائل فرهنگی را پیگیری خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد افزود: برخی سازمان‌ها بر اساس قراردادهای سال‌های پیش گودبرداری‌هایی انجام داده بودند یا طراحی‌هایی صورت دادند که همه این مسائل متوقف شد.

۲۰۱۰۷

کد خبر: 501446

وب گردی

وب گردی