تصور هجوم سرمایه گذاران خارجی در پساتحریم ساده انگارانه است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران،با بیان اینکه امسال سخت ترین سال اقتصادی دولت است، گفت: اگرچه توافق هسته ای از نقاط درخشان تاریخ کشور خواهد بود اما تصور اینکه با اجرایی شدن طرح برجام شاهد هجوم سرمایه گذاران خارجی به کشور باشیم ساده انگارانه است.

به گزارش ایسکانیوز؛ مسعود خوانساری در هفتمین جلسه هیئت نمایندگان دور هشتم اتاق تهران، افزود: در هفته های اخیر شاهد حضور هیئت های مختلف اقتصادی به ویژه اروپایی ها در ایران بودیم که اثرات در درازمدت نمایان می شود و این هیئت ها برای شناسایی ظرفیت های داخل ایران تلاش کرده اند، از این رو مجبوریم تلاش خود را بر ظرفیت های داخلی اقتصاد متمرکز و در جهت اصلاح ساختار اقتصادی تلاش کنیم.

وی، با بیان اینکه قیمت نفت به پایین ترین حد خود رسیده است، گفت: شاید امسال سخت ترین سال اقتصادی دولت باشد.

رئیس اتاق تهران، گفت: ‌براساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد رتبه رقابت پذیری ایران در میان 144 کشور جهان به 74 رسید در مقایسه با سال گذشته 9 درصد صعود دارد و این نشان دهنده بهبود وضع رقابت پذیری اقتصاد ایران است.

خوانساری افزود: نبود ثبات در سیاست گذاری های اقتصادی و بروکراسی و ناکارآمدی در ساختار اقتصادی کشور از مهمترین چالش هاست که در این باره نامه ای در 36 بند تهیه و به معاون اول تقدیم کردیم که اگر بندهای پیشنهادی ما اجرایی شود رونق خوبی در اقتصاد خواهیم داشت.

وی گفت: این هفته شاهد تصویب برجام در مجلس بودیم که اگرچه تصویب این طرح تلخی هایی به همراه داشت اما مهر تأییدی بر تلاش های دستگاه دیپلماسی کشور بود و امیدی را در بخش خصوصی زنده کرد تا با اعتماد به نفس بیشتر با شرکای خارجی مذاکره کند و برای جذب سرمایه گذاری های خارجی تلاش بیشتری انجام دهد.

401401

کد خبر: 501629

وب گردی

وب گردی