نخستین جشنواره دانش‌آموزی دریا آغاز به کار کرد/ داوری 5هزار اثر دانش‌آموزی

نخستین جشواره دانش‌آموزی دریا با حضور حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای نشست، سیف، دبیر ستاد حمایت از محصولات دانش‌بنیان صنایع دریایی معاونت علمی ریاست جمهوری از 5هزار اثر داوری شده در این جشنواره خبر داد و گفت: ۳۰ تیم از پژوهشسراهای دانش‌آموزی گرد هم آمده‌اند تا فردا در استخر باغ موزه دفاع مقدس به رقابت با هم بپردازند.

در ادامه زرافشان معاون وزیر آموزش و پرورش از رویکرد جدید در همه زمینه‌ها ارتقای کیفیت خبر داد و گفت: یکی از این زمینه‌ها پژوهش است که برای آن درس جدیدی از پایه ششم تا اول متوسطه تحت عنوان پژوهش اضافه شده است.

معاون وزیر در ادامه جشنواره‌های علمی وزارت آموزش را تشریح کرد و گفت: جشنواره جابرابن‌حیان در دوره ابتدایی و جشنواره جوان خوارزمی در دوره اول متوسطه و جشنواره جوان در دوره دوم متوسطه برای تشویق دانش آموزان فعالیت می‌کنند. جشنواره‌های جدیدی هم مثل جشنواره دریایی در راه هستند و قرار است جشنواره‌های هوافضا، سلول‌های بنیادین و ربوکاپ هم به آن‌ها اضافه شوند.

معاون وزیر در ادامه نقش پژوهش‌سرای‌های دانش آموزی را تشریح کرد و گفت: پژوهش‌سراهای دانش آموزی کانون‌هایی هستند که در آینده تمامی مناطق آموزش و پرورش را تحت پوشش می‌گیرند و دانش‌آموزان علاقه مند به پژوهش را به درون خود هدایت می‌کنند.

زرافشان همچنین از توجه به بحث کارآفرینی گفت و بیان کرد: قرار است از دوره اول متوسطه علاقه‌مندان به کارآفرینی پایش شوند.

او از جای خالی هنرستان‌های دریایی در این جشنواره گفت و ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد حضور این هنرستان‌ها در این جشنواره هم باشیم.

سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش سخنران دیگر مراسم بود و فرهنگ سازی را لازمه تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از منافع دریایی دانست و گفت: ما به عنوان نیروی دریایی که مسئولیت حفاظت از مرزهای شمالی و جنوبی داریم اعلام آمادگی میکنیم که میتوانیم به منظور تشویق دانش‌آموزان میزبان این عزیزان در مجموعه‌های تحت امر نیروی دریایی باشیم. من همچنین از آموزش و پرورش به خاطر وارد کردن مباحث مربوط به دریا در کتاب‌های درسی کمال تشکر را دارم.

در ادامه ستاری معاونت علمی ریاست جمهوری موضوع انشای قدیمی مدرسه را که علم بهتر است یا ثروت یادآور شد و گفت: شاید در سالیان گذشته غول‌های نفتی بزرگترین شرکت‌های جهان بودند ولی امروز اینچنین نیست بلکه امروز دیگر غول‌های اقتصادی شرکت‌های فناوری مثل گوگل، مایکروسافت و اپل هستند و باید در داخل هم چنین چیزی شکل بگیرد که البته در حال پا گرفتن هم است.

معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: ما به طور سنتی همواره از دریا فرار کرده‌ایم و برعکس همه کشورهای بزرگ که پایتخت‌های خود را کنار دریاها بنا کرده‌اند، از آن فرار کرده‌ایم و شهرهای بزرگ خود را بسیار دورتر از آبها ساخته‌ایم در حالی که دریا ثروت است و باید از آن استفاده‌های بیشتری کنیم.

در ادامه از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.


۲۰۱۰۳

کد خبر: 501636

وب گردی

وب گردی