مدیرکل امور حقوقی دانشگاه آزاد: راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات امور حقوقی

مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در نشست هماهنگی و پایش امور استان ها در خصوص راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات امور حقوقی، ضرورت انعکاس توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی در رسانه ها، ابلاغ بخشنامه حمایت از نشریات دانشجویی، لزوم توجه به اقتصاد دانشگاه و سیاست های اداره کل بازرسی مباحثی را مطرح کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مصدق مدیرکل امور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات، از روسای واحدها خواست به محض دریافت ابلاغیه، اخطاریه و... پس از ثبت در سامانه، در اسرع وقت اداره کل امور حقوقی سازمان مرکزی را مطلع سازند.

او گفت: جلوگیری از اجرای آرای قطعی همواره تبعاتی به همراه داشته است. اگر واحد دانشگاهی به هر دلیلی محکومیتی پیدا کند، لازم است قبل از صدور ابلاغیه، به این دفتر اطلاع دهند تا از هزینه های اجرای حکم کاسته شود.

او درخصوص نیروهای فاقد مجوز گفت: با تأکید شورای اداری مالی، در سال 94 نیروهای فاقد مجوز دانشگاه در حال تعدیل شدن هستند.

مصدق با بیان اینکه به زودی جلسه مدیران حقوقی واحدها برگزار خواهد شد، گفت: همزمان با این جلسه، کارگاهی نیز برگزار خواهد شد تا تمام مسائل به صورت روشن تببین شود.

مازندرانی : هدف اصلی روزنامه فرهیختگان صیانت از کیان دانشگاه است

احسان مازندرانی – مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان با اشاره به ضرورت انعکاس توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی در رسانه ها، گفت: هدف اصلی روزنامه فرهیختگان صیانت از کیان دانشگاه است.

او خطاب به روسای واحدها گفت: دفاع از دانشگاه آزاد اسلامی، صرفاً وظیفه رئیس دانشگاه نیست بلکه وظیفه یکایک شما عزیزانی است که در استان ها حضور دارید. بنابراین رسانه های دانشگاه را از آن خود بدانید و از ظرفیت های آن استفاده کنید.

او با بیان اینکه بخشی از اخباری که از واحدها به دست ما می رسد، از ارزش خبری لازم برای انتشار برخوردار نیستند، اظهار داشت: همکاران حوزه روابط عمومی نباید نگاه تشریفاتی داشته باشند چرا که مهمترین ابزار اطلاع رسانی و تبلیغاتی واحد محسوب می شود.

قدمیاری:اعضای شورای تشکل ها باید شرایط لازم را داشته باشند

دکتر قدمیاری – مدیرکل تشکل های دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه شوراهای فرهنگی واحدها از فعالیت های تشکل ها حمایت کنند، گفت: براساس فرمایشات آیت الله هاشمی رفسنجانی، دانشجویان ولی نعمت ما هستند. بنابراین باید به فرمایش ایشان پایبند باشیم.

او با بیان اینکه اعضای شورای تشکل ها باید شرایط لازم را داشته باشند،گفت: به عنوان مثال دانشجویی که 8 ترم مشروط می شود و حتی یک ترم قبولی هم ندارد، نباید با امضای رئیس واحد عضو تشکل ها شود.

مدیر کل تشکل‌های دانشگاه آزاد با اشاره به عدم نگاه عادلانه به تشکل های همسو از سوی برخی روسای واحدها گفت: متاسفانه یک رویه اشتباه در میان نشریات دانشجویی وجود دارد به این صورت که هر نشریه ای که بیشتر دانشگاه را مورد نقد و شماتت قرار دهد مورد توجه مسئولان آن واحد قرار می گیرد و معمولا هزینه های زیادی صرف چاپ رنگی، کاغذهای گلاسه و تیراژ بالای این نشریات می شود.

قدمیاری گفت: این نشریات به جای اینکه از فرایندها و شخصیت های دانشگاه دفاع کند، به نقدهای غیرواقعی و غیر منصفانه می پردازند. همان گونه که می دانید دکتر میرزاده نیز بارها بر این موضوع تاکید داشته اند که رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی باید از فرآیندهای موجود در دانشگاه حمایت کنند نه از شخصیت ها.

او با اشاره به بخشنامه صادر شده در خصوص حمایت از نشریات دانشجویی گفت: این بخشنامه شامل نشریات مکتوب و الکترونیکی می شود. البته همه بر این باور هستیم که از نشریات ارزشی باید حمایت صورت گیرد.

قدمیاری گفت: دکتر میرزاده و سایر مسئولان دانشگاه همه بر این موضوع بارها تاکید داشته اند که تمامی نشریات در چارچوب قانون اجازه فعالیت در دانشگاه را دارند.

دکتر زیتون نژاد تاکید کرد: لزوم شورایاقتصاد و سرمایه گذرای دانش بنیان در استان ها

دکتر سیدرضا زیتون نژاد – دبیر شورای اقتصاد و سرمایه گذرای دانش بنیان با بیان اینکه در صورتی که اقتصاد دانشگاه پایدار نباشد، آموزش شکل نمی گیرد، گفت: با توجه به اینکه نقش و کارکرد دانشگاهها در دنیا تغییر کرده است، باید به اقتصاد دانشگاه توجه جدی شود.

او گفت: از آنجا که ممکن است منابع درآمدی دانشگاه در آینده افت کند و قاعدتاً هزینه ها فزاینده است، باید به این تغییرات توجه کرد.

دبیر شورای اقتصاد و سرمایه گذرای دانش بنیان گفت: هیأت امنای مرکزی در سال 92 شورای اقتصاد دانش بنیان را تأسیس کرد که هم در مرکز و هم در استان ها این شورا ایجاد شود و در سال 93 بخشنامه ای به استان ها ابلاغ شد که این شورا در استان ها تشکیل شود اما متأسفانه در برخی استان ها علیرغم گذشت چند ماه، هنوز این شورا تشکیل نشده است.

دکتر صفریان خبر داد: ممانعت از تصویب رشته محل های مشابه به منظور جلوگیری از رقابت منفی در جذب دانشجو

دکتر امید رضا صفریان - مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات گفت: به منظور جلوگیری از رقابت منفی در جذب دانشجو، حداکثر تلاش خود را برای ممانعت از تصویب رشته محل های مشابه و اجرای استانداردهای آموزشی در واحدهای مستقر در یک استان به کار خواهیم بست.

او گفت: اطلاع رسانی به ارباب رجوع در جهت رعایت سلسله مراتب اداری و جلوگیری از ایجاد مشکل و جلوگیری از سوق دادن مراجعه کنندگان به سازمان مرکزی، کاهش هزینه ها با مدیریت بهینه درآمدهای واحد، کمک به جذب هیأت علمی، اخذ استعلام بموقع اعضای هیأت علمی دوشغله ازجمله فعالیت های این اداره کل است که در دستورکار قرار دارد.

صفریان خطاب به روسای واحدها گفت: متأسفانه در برخی از رشته ها با وجود آنکه اعضای هیأت علمی کافی در اختیار دارند، اما مدیرگروه آن رشته ها از افراد خارج از دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب می شوند که این موارد باید اصلاح شود.

او تشکیل پرونده برای اساتید مدعو را از دیگر سیاست های این مرکز عنوان کرد و گفت: باید به این موضوع در واحدهای دانشگاهی رسیدگی شود.

20104

کد خبر: 501682

وب گردی

وب گردی