قمصری: باید با حمایت و فراهم کردن تجهیزات، جذب سرمایه‌گذاران را باعث شویم

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد استان بوشهر تاکید کرد: باید با حمایت مالی، معنوی و فراهم کردن امکانات و تجهیزات و ایجاد انگیزه، زمینه جذب سرمایه گذاران خصوصی و دولتی و حتی بین‌المللی را ایجاد کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، یوسف قیصری در چهارمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه 8 قرن از آموزش در جهان می‌گذرد، اظهار کرد: فعالیت‌ها و موفقیت‌های انسان در عرصه‌های علمی، پژوهشی، اختراع، ابداع، اکتشاف و پزشکی تنها از طریق مشارکت عمومی امکان‌پذیر است.

وی با بیان تحقیقات در موضوعات راهبردی مهم و آسیب‌پذیر جامعه افزود: سلامت هسته مرکزی رشته‌های علمی در گرو ادامه ایده‌آل توسعه طرح‌های تحقیقاتی بین رشته‌‌های مختلف تحصیلی سایر علوم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با تأکید بر اینکه هدف طرح های پژوهشی پیشبرد دانش عمومی است، گفت: طرح های پژوهشی بسیار کاربردی است و در راستای کمک به اجرای طرح ها و نیازهای جامعه است که نتایج آن را در بهبود سلامت جسمی و روحی، رفاهی، اقتصادی، همبستگی اجتماعی، توسعه بین المللی، هویت جامعه، هنر، فرهنگ و کیفیت زندگی می توان دریافت.

قیصری، اجرای طرح‌های زیست محیطی و اقلیمی استان را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: محققان، استادان و دانشجویان باید با درک کامل از شرایط اقلیمی و منابع و ذخائر پائین دستی چون منابع زیرزمینی و بالادستی مثل کشاورزی استان طرح های پژوهشی خود را ارائه دهند تا هم رشد، توسعه و پیشرفت دانشگاه را در بر داشته و هم باعث اعتلای استان و بهبود روند کیفیتی و معیشتی مردم شوند.

وی خواستار تعامل و همکاری بیشتر با نهادها و سازمان های محلی و کشوری و حتی بین‌المللی در راستای جذب سرمایه، فعالیت های اقتصادی دانش بنیان در راستای کاهش وابستگی به شهریه شد و خاطرنشان کرد: باید با حمایت مالی، معنوی و فراهم کردن امکانات و تجهیزات و ایجاد انگیزه زمینه جذب سرمایه گذاران خصوصی و دولتی و حتی بین‌المللی را باعث شویم.

مدیرکل امور استان های دانشگاه آزاد اسلامی هم با تأکید بر اینکه داشتن روحیه انتقادپذیری از شاخص های مهم مدیریتی است، اظهار کرد: احترام به نظر دیگران و تحمل انتقادات سازنده باعث توسعه و پیشرفت مجموعه می شود.

سیدرضا موسوی‌نیا تسلط رؤسای واحدها و مراکز آموزشی استان بر بخشنامه ها و آیین‌نامه های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی را ضروری دانست و بیان کرد: تسلط بر بخشنامه ها و آئین نامه ها باعث سرعت بخشی در امور و عدم آگاهی کامل از بخشنامه ها در روند تصمیم گیری ها خلل ایجاد کرده و باعث کندی در روند اجرای کارها می‌شود.

مدیرکل امور استان های دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد : جذب هیأت علمی متخصص و متعهد، واحدها و مراکز آموزشی را بیمه می کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد مدیریتی جدید به صورت استانی اداره و این باعث می‌شود که خیلی از مسائل و مشکلات واحدهای دانشگاهی به سهولت در استان مرتفع شود.

موسوی‌نیا ادامه داد: باید از ظرفیت های استان به نحو مطلوب و شایسته استفاده شود و واحدها و مراکز می توانند در زمینه های مختلف بویژه اعضای هیأت علمی و کارکنان با هم همکاری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه شوراهای تخصصی در استان نقش کلیدی دارند، اظهار کرد: در این شوراها کارها بصورت دقیق و کارشناسی می‌شوند و برآیند آن اتخاذ تصمیماتی صحیح و کاربردی است.

وی با بیان اینکه عزیزانی که بصورت حق التدریس با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری می‌کنند، باید صلاحیت عمومی علمی داشته باشند، اظهار کرد: یکی از اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن سابقه ای درخشان در نظام آموزشی عالی کشور ، استفاده از نیروهای توانمند علمی و مجرب است.

مدیرکل امور استان های دانشگاه آزاد اسلامی اذعان کرد: دستور صریح ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی این است که واحدهای دانشگاهی باید شرایط لازم برای تصویب رشته های تحصیلی جدید را داشته باشند و هر واحد یا مرکز آموزشی که این شرایط را مهیا کند می تواند از طریق سازمان مرکزی دانشگاه اقدام کند.

در ادامه این جلسه رؤسای واحدها و مراکز آموزشی استان و شورهای تخصصی استان به ارائه نکته‌نظر و پیشنهادات خود پرداختند.

20101

کد خبر: 501915

وب گردی

وب گردی