حبیبی: مواضع موتلفه  پشتیبانی اصولی از دولت است/بعد از برجام با درون نگری عقلانی باید به حل مشکلات پرداخت

دبیر کل حزب موتلفه با تأکید بر اینکه پس از برجام نگاه مطلق به بیرون را باید تعطیل کرد و با درون نگری عقلانی به حل مشکلات کشور پرداخت گفت: امید به غرب یک سراب است و هیأت هایی که می آیند و می روند هیچ آثار عملی و امیدبخشی از سفرهای خود و هیچ علامتی در مورد پایان خصومت ورزی علیه ملت ایران از خود نشان نمی دهند.

به گزارش خبرنگار احزاب ایسکانیوز، محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در یازدهمین مجمع عمومی حزب متبوع خود مواضع این حزب را تشریح کرد.

حبیبی با بیان اینکه منظومه فکری که انقلاب اسلامی توسط امام و رهبری ارائه داده است، جاذبه هایی دارد که توسط ملت ایران و هر ملتی را که بدان پایبند باشد تامین می سازد گفت: در این منظومه نفی ظلم، استکبار و استبداد استقلال همه جانبه سیاسی، فکری و اقتصادی و رسیدن به حیات طیبه اسلامی متجلی است و زمینه پیشرفت در علم و تمدن نوین اسلامی را در جهان فراهم می سازد.

وی افزود: دستیابی به این حیات طیبه با تحقق اسلام حداکثری میسر است و آفت آن ترویج آن اسلام حداقلی و ایدئولوژی زدایی از سیاست داخلی و خارجی و توسعه برونگرا و نفی استقلال و آزادی ملت هاست.

دبیر کل حزب موتلفه با اشاره به انتخابات سال جاری بیان کرد: انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی امسال برگزار می شود که نهاد خبرگان رهبری در هشت سال آینده از رکن رکین ولایت فقیه در نظام مقدس اسلامی صیانت می کند لذا اهمیت فوق العاده دارد و موتلفه در این انتخابات تابع نظرات جامعتین است.

وی با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی با عزم اصولگرایان در مسیر و روند همگرایی قرار دارد گفت: موتلفه اسلامی از هر هزینه مادی و معنوی در این مسیر دریغ ندارد تا یک مجلس کارآمد ولایی تشکیل شود و در این باره از این راهبرد یک صدا و یک فهرست پیروی می کنیم.

حبیبی در تصریح ارتباط حزب موتلفه با دولت گفت: مواضع این حزب پشتیبانی اصولی از دولت بوده و هست که این پشتیبانی اصولی این گونه تعریف می شود که موفقیت دولت، راه حل مشکلات است و پیشنهاد کمک ارائه دهیم و اگر کمک خواستند دریغ نکنیم و نقاط قوت دولت بیان کنیم؛ در بیان نقاط ضعف از دایره خارج نشده و البته حق انتقاد سازنده را برای خود محفوظ نگه داریم.

وی ادامه داد: حمایت حکیمانه و همکاری صمیمانه به عنوان راهبرد ارتباط با دولت را بارها اعلام کرده ایم ولی تعامل ما تا کنون یک طرفه بود و دولت پاسخ به ما را به مصلحت ندانسته است.

وی با اشاره به جریان اعتدال گفت: اعتدال همانند (اصلاح طلبی) هنوز تعریف نشده است و دامنه سقف و کف آن معلوم نیست به همین دلیل نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز در خطر عناصر نفوذی است که دولت باید فکری برای این خطر عظیم بکند.

وی با بیان اینکه موتلفه آماده گفتگو برای تقویت وحدت ملی است اظهار داشت: فعالانه در شکل گیری خانه احزاب شرکت کرد و گفتگوهای ملی را می توان با گفتمان همزبانی و همدلی با دولت معطوف به تضمین

وحدت ملی و همگرایی در برابر دشمنان قسم خورده نظام پیش برد.

وی با بیان اینکه سیاست لبخند مطلق در دیپلماسی خارجی مضر می دانیم بیان کرد: معتقد به آمیختن مهر و قهر و عذاب و رحمت و نیش و نوش به تناسب خصوصیات مخاطب و رعایت معنای بلند اشدالکفار و رجماء بینهم هستیم.

حبیبی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید در دستور کار دائمی و جدی دولت باشد گفت: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی فقط یک راه وجود دارد آن هم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است. در تیم اقتصادی هماهنگی بیشتری لازم است تا چرخ اقتصاد هماهنگ بچرخد به نظر ما آهنگ اصلی اقتصاد مقاومتی است و مبارزه با فساد در دولت و قوه قضاییه عمق گستردگی و جدیت بیشتری نیازمند است.

وی ادامه داد: تفریغ بودجه حکایت از کم انضباطی کار دولت در حوزه اقتصادی دارد و مجلس باید از طریق پیگیری احراز تخلف های مسئولان دولتی در دیوان محاسبات به این وضعیت پایان دهد که در این مورد قوه مقننه و قوه قضاییه و قوه مجریه باید بهای بیشتری به گزارش تفریغ بودجه و سایر گزارشات در جهت ایجاد انضباط داشته باشند.

وی با اشاره به پرداختن به مسائل فرهنگی گفت: رهاسازی فرهنگ عمومی جامعه همواره مورد نقد مردم بوده و مسئله عدم قانون عفاف و حجاب و عدم اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر نگرانی هایی را در حوزه فرهنگ پدید آورده است.

وی در ادامه افزود: تهاجم فرهنگی دشمن بدون کمترین وقفه ادامه دارد و شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره نباید منفعل عمل کند پس از برجام شاهد شدت فعالیت های دشمن برای نفوذ در دستگاه های فرهنگی خواهیم بود.

وی ضمن اشاره به سیاست خارجی در برجام گفت: سیاست لبخند مطلق به برخی از مسئولان دشمن را جسورتر و دشمنی ها را در حوزه سیاست خارجی مضاعف کرده به طوری که امروز یک دولت عصر حجری مثل آل سعود در جایی که بتواند برای ملت ما خط و نشان می کشد و رجز می خواند.

وی با انتقاد به برجام گفت: برجام یک متن دارد و یک فرا متن آمریکایی ها در هر دو خود را مفسر انحصاری می دانند باید به این تفسیر یک طرفه پایان داد.

حبیبی در ادامه گفت: نتیجه دو سال گفتگو باید لغو تحریم ها باشد و همه چیز به اول برگردد و ما هشدارهای مهم مندرج در کمیسیون ویژه برجام مجلس را جدی می دانیم و معیارهای خوبی برای تصمیم گیری نهایی از طرف کشورمان تلقی می کنیم.

وی گفت: موتلفه کفه منفی برجام را سنگین تر از کفه مثبت آن تلقی می کند و در این میان نباید فراموش کرد که برجام یکی از مسائل راهبردی کشور است و نباید از مسائل دیگر غفلت کرد.

وی با بیان اینکه در هیچ زمینه ای غیر از مسائل هسته ای نباید با آمریکا گفتگو کنیم گفت: اهداف اسلامی و منافع مشروع ما با اهداف شیطانی و منافع نامشروع آمریکا در تضاد است و علاقمندان به مذاکره با آمریکا حتی اگر قصد خیانت هم نداشته باشند راجع به چه موضوعی پیشنهاد مذاکره با آمریکا را دارند و البته حساب کسانی که خیانت کارانه اشتیاق مذاکره و ارتباطات با آمریکا را دارند کاملا جداست.

دبیر کل حزب موتلفه با تأکید بر اینکه پس از برجام نگاه مطلق به بیرون را باید تعطیل کرد و با درون نگری عقلانی به حل مشکلات کشور پرداخت گفت: امید به غرب یک سراب است و هیأت هایی که می آیند و می روند هیچ آثار عملی و امیدبخشی از سفرهای خود و هیچ علامتی در مورد پایان خصومت ورزی علیه ملت ایران از خود نشان نمی دهند.

وی بیان کرد: دیپلماسی متکی به مردم کارساز است و ما و ملت های منطقه در یک روی تعامل سازنده در سیاست خارجی قرار دارند این واقعیت نباید هرگز از چشم طراحان سیاست خارجی ما پنهان بماند.

محمدنبی حبیبی ادامه داد: به نظر ما به آمریکای لاتین و آفریقا باید توجه بیشتری داشت و از نگاه به غرب بکاهیم و اندکی هم به شرق با هوشمندی و حکمت نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه دولت باید در پاسخ مطالبات اجتماعی مردم تلاش کافی داشته باشد گفت: سیاست های دولت در تشویق به ازدواج و حل مشکل بیکاری شفاف باشد.

حبیبی گفت: ما بعنوان یک تشکیلات حزبی اعلام می کنیم که با وجود مشکلات و نارسایی ها در گذشته و حال نقاط قابل توجه در عملکرد دولت یازدهم و دولت های گذشته را باور داریم و اظهارنظر برخی مقامات دولت قبلی راجع به نفی مطلق کارکرد دولت های قبل از خود و قضاوت برخی مقامات دولت فعلی در نفی عملکرد دولت قبلی را نادرست می دانیم.

دبیر کل حزب موتلفه با بیان اینکه اعتقاد راسخ داریم که تعمیق و گسترش فرهنگ تحزب برای اداره مطلوب کشور بسیار موثر و مفید است گفت: یکی از علایم توسعه سیاسی در کشور را میزان عمق و گسترش فرهنگ تحزب برای اداره مطلوب است البته نه از آن قبیل توسعه سیاسی که بیش از 250 حزب اجازه تأسیس بگیرند و بیش از 200 حزب در حد یک خانواده یا یک فامیل یا قبیله خلاصه شوند.

حبیبی در ادامه با اشاره به اینکه تشکیلاتی که واجد سه خصوصیت نباشد اصولا حزب نیست این سه خصوصیت را اینگونه بیان کرد: اول برخوردار از پایه های متقن ایدوئولوژیک، دوم توانمندی داشتن برنامه کارشناسی شده و چگونگی اداره کشور در شئون مختلف، سوم توانمندی کادرسازی در حوزه مدیریت های گوناگون کشوری.

دبیر کل حزب موتلفه بیان کرد: مسدود کردن راههای نفوذ دشمن در ارکان انقلاب و کشور فقط با بکار گرفتن نیروهای اصیل، مدبر و امتحان شده انقلاب میسر است. دستهایی در کار است که می خواهند متدین بودن، انقلابی بودن، شهادت در راه خدا و فریاد برآوردن بر سر آمریکا را خارج از قواعد دیپلماسی، تسامح و تسأهل مطلق در امور اخلاقی و اجتماعی را بعنوان یک نوع روشن فکری و صراحت انقلابی داشتن در مقابل شیطان بزرگ و شیطنک های کوچک را تندروی تفسیر کنند.

201/203

کد خبر: 501917

وب گردی

وب گردی