اگر امام حسین (ع) قیام نمی کرد قطعاً اسلام نابود می شد

مهمترین برنامه های دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد رودهن، مناسب سازی فضای دانشگاه برای محرم، دعوت از سخنرانان و ذاکران اهل بیت، برگزاری روزانه زیارت عاشورا و برگزاری جشنواره عکس عاشورایی ویژه دانشجویان است.

حجت الاسلام سراج مسئول نهاد مقام معظم رهبری واحدرودهن به ایسکانیوز گفت: هر مسلمان آگاهی می داند که در مقطع زمانی قیام امام حسین (ع) شرایط بسیار خطرناکی برای اسلام به وجود آمده بود به گونه ای که اگر این قیام صورت نمی گرفت و امام حسین (ع) جان شریف خودشان و اهل بیت و یارانشان را فدا نمی کردند قطعاً اسلام نابود می شد و از بین می رفت . بنابراین با وجود همه ی ثمرات و برکات این قیام در تکامل فردی و اجتماعی می توان گفت بزرگترین ثمره ی آن حفظ اسلام است . وی در توضیح درس های عاشورا برای عصرحاضر گفت: مطالعه ی زندگی امام حسین (ع) می تواند برای همه ی مردم به ویژه جوانان راه گشا باشد.

وی با اشاره به دیدگاه های یک متفکر سیاسی معاصر در آمریکا گفت : مایکل برانت می گوید: شیعه دو بال برای پرواز و تکامل دارد. یک بال سرخ که زنده نگاه داشتن راه امام حسین ( ع) است و یک بال سبز که انتظار فرج حضرت بقیه ا... (عج) است. این اظهارات نشان می دهد که دشمن به دنبال چه اهدافی است پس ما باید هوشیار باشیم و مانع توفیق دشمنان اسلام شویم.

حجت الاسلام سراج در تبیین مفهوم بصیرت و دشمن شناسی بیان کرد: بهترین نمونه از افراد با بصیرت در طول تاریخ اصحاب امام حسین (ع) هستند که با آگاهی و شناخت درست حقیقت ، توانستنددر آن بزنگاه تاریخی حق را از باطل تشخیص دهند وی در ادامه با اشاره به روایتی از امیرالمومنین علی (ع) گفت: امام علی (ع) به یکی از یارانشان فرمودند:« توحق را بشناس ، به موقع خودش اهل حق را خواهی شناخت».

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در معرفی یزید و یزیدیان عصر حاضر دولت های استکباری را در راس و داعش و گروه های تکفیری را به عنوان عوامل آنها معرفی کرد و گفت : متاسفانه جنایت های وحشیانه ی این تروریست ها به نام اسلام صورت می گیرد .

وی در تبیین روش های صحیح عزاداری برای سالار شهیدان اظهار داشت: روش صحیح عزاداری همان روشی است که اهل بیت (ع) داشتند. ایشان در اجتماع شیعیان از فضائل امام حسین (ع) صحبت می کردند . از مصیبت های آن امام شهید می گفتند و در غم شهادت او می گریستند.

حجت الاسلام سراج تصریح کرد: گریه کردن در سوگ سالار شهیدان امر بیهوده ای نیست . بلکه به انسان کمک می کند تا مراحل معرفتی و عرفانی را طی کند گریه برای اولیای خدا مثل گریه در مناجات با پروردگار است.

وی در ادامه گفت: ما می توانیم با مراجعه به اسلام شناسان بزرگ مثل مراجع معظم تقلید روش مورد تائید اهل بیت (ع) برای عزاداری را دریابیم و از ایجاد تحریف و بدعت در عزاداری جلوگیری کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در شرق استان تهران گفت: مهمترین برنامه های دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ، مناسب سازی فضای دانشگاه برای محرم ، دعوت از سخنرانان و ذاکران اهل بیت ، برگزاری روزانه زیارت عاشورا و برگزاری جشنواره عکس عاشورایی ویژه دانشجویان است .

وی افزود: با توجه به استقبال خوبی که در سالهای گذشته از این جشنواره به عمل آمده امیدواریم امسال نیز دانشجویان مشارکت خوبی در برگزاری جشنواره انجام دهند.

20101

کد خبر: 501960

وب گردی

وب گردی