نقد عملکرد مدیریت خانه تئاتر

کارگروه بهسازی خانه تئاتر با انتشار یادداشتی به تشریح شیوه مواجهه خود با مدیریت این تشکل پرداخت و تاکید کرد نقد حقوقی را برای حرکت رو به رشد در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، در متن این یادداشت آمده است:

۱- برگزاری جلسهٔ مطبوعاتی روز شنبه ۱۸ مهر ۹۴ ابتدای راهی است در جهت شفاف‌سازی، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعهٔ تئا‌تر از جزئیات فعالیت‌های انجام‌گرفته شامل گزارش مشکلات حوزهٔ تئا‌تر، نیاز‌ها و خواسته‌های هنرمندان و راه‌حل غلبه بر آن‌ها، الگو‌ها و اصول مدیریت فرهنگی و....

۲- به نظر می‌رسد جمع موضوعات ارائه شده و نشده، عدم تجربهٔ جمعی در ارائه و پذیرش، اختلاف سلایق و نظرات افراد و حتا سکوت یا به‌حاشیه‌بردن‌های سهوی یا عمدی موجب بروز سوءتفاهم و برداشت‌های نادرست یا غیردقیق، پوشیده‌ماندن برخی حقایق و اطلاعات،... و در مجموع اندکی انحراف از موضوع اصلی شده است که البته تا حدودی قابل پیش‌بینی بود.

۳- کارگروه بهسازی ضمن احترام کامل به شخصیت حقیقی تمام افراد، به خصوص فعالان صنفی در موسسهٔ فرهنگی هنری خانهٔ تئا‌تر و سپاس (چندباره) از تمام تلاش‌های صورت‌گرفته از بدو تاسیس تاکنون، هدف خود را از ابتدای فعالیت، بهبود فرایندهای مرتبط با تئا‌تر بر مبنای دانش مدیریت تعیین کرده و ضرورت تحول براساس آمار و اطلاعات به‌دست‌آمده را، گام اصلی توسعه می‌داند.

در نتیجه، براساس نظرات مکتوب کار‌شناسان، نخبگان، نمایندگان و جامعهٔ آماری، هر فرایندی را تحلیل کرده و خود را منتقد عملکرد مدیریتی و شخصیت حقوقی (و نه حقیقی) افرادی می‌داند که به نمایندگی از اعضا و جامعهٔ تئاتری، خواهان پذیرفتن این مسئولیت شده‌اند. کارگروه بهسازی به تحلیل و نقد عملکرد بسنده نکرده و راه‌کار ارائه می‌دهد. (راه‌کار‌ها و برنامه‌هایی که در طول ۱۷ ماه فعالیت، متاسفانه -آگاهانه یا ناآگاهانه- مورد حمایت و حتا توجه قرار نگرفت و کارگروه بهسازی را مجبور به تغییر استراتژی و نقد عملکرد مدیریت موسسه -هیئت‌مدیره و مدیرعامل- کرده و می‌کند.) عملکرد و فعالیت‌های بهسازی شفاف، مستند و به تمامی مبتنی بر دانش و بر اساس مطالعه و شناخت قوانین بالادستی و در راستای برنامه‌های توسعه‌، تدوین شده و قابل ارائه است.

۴- بر این اساس، از برگزاری هرگونه جلسه، برنامه یا نشست به ویژه با حضور اربابان جراید و فعالان رسانه‌ها استقبال کرده و آن ‌را بخشی از وظایف و مسئولیت اجتماعی خود می‌دانیم. هم‌چنین تعهد به این مسئولیت را به اعضای محترم انجمن‌ها و کانون‌های تخصصی و هیئت‌مدیره‌های محترم آن‌ها، هیئت‌مدیره‌ و مدیرعامل محترم خانهٔ تئا‌تر، مسئولان محترم معاونت امور هنری و ادارهٔ کل هنرهای نمایشی، رسانه‌ها و جراید،... و سایر صاحب‌نظران و شخصیت‌های حقوقی حوزهٔ تئا‌تر و فرهنگ یادآوری می‌کنیم.

اینک کارگروه بهسازی از تمامی شخصیت‌های حقوقی نامبرده تقاضا دارد جهت تحقق این مهم نسبت به برگزاری «جلسهٔ مشترک» برنامه‌ریزی و اقدام نمایند.
503

کد خبر: 502194

وب گردی

وب گردی