حقوق مشتریان در برابر خدمات دهندگان اینترنت معین شد

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، موافقت‌نامه سطح خدمات در داخل شبکه زیرساخت کشور را تصویب کرد. بر اساس این مصوبه حقوق مشتریان در مقابل خدمات دهنده معین می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، ضوابط و چارچوب موافقت‌نامه‌های سطح خدمات (SLA) در داخل شبکه زیرساخت ارتباطی کشور برای ارائه خدمات مبتنی بر اینترنت در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید.

این مصوبه با هدف شفاف‌سازی کیفیت خدمات در مقابل هزینه آن و رعایت حقوق مشترکان در حوزه خدمات مبتنی بر IP که از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان متولی ارائه خدمات در بالاترین سطح، ارائه می‌شود، در کمیسیون تصویب شده است.

این موافقت‌نامه، قراردادی دوجانبه بین شرکت ارتباطات زیرساخت و خدمت گیرنده است که براساس توافق و به منظور تضمین پارامترهای کیفیت خدمات توافق شده، منعقد می‌شود.

در قرارداد SLA باید کیفیت سطح خدمات، نحوه اندازه‌گیری تخطی از سطح خدمات و ضمانت‌های اجرائی آن تعیین شود.

در این مصوبه، مواردی مانند قطع شدن خدمات، کاهش کیفیت خدمت، خرابی، متوسط زمان بازیابی یا تعمیر، میزان دسترس‌پذیری، نرخ اتلاف بسته‌ها، تاخیر، نوسانات تاخیر، زمان کاهش سطح کیفیت خدمات و نحوه اندازه‌گیری و محاسبه تمامی این موارد، تعریف و پیش‌بینی شده است.

براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، شرکت ارتباطات زیرساخت موظف است به منظور پاسخگوئی در زمان مناسب، یک مرکز پاسخگوئی با تعداد خطوط و اپراتورهای پاسخ‌دهنده کافی ایجاد کند و حداکثر تا ۶ماه پس از ابلاغ مصوبه، سامانه‌های اندازه‌گیری کیفیت و مدیریت و پایش موافقت‌نامه سطح خدمت و ارائه دسترسی به خدمت‌گیرندگان را راه‌اندازی کند.

20103

کد خبر: 502261

وب گردی

وب گردی