زخمی شدن 2 نظامی اسرائیلی در قدس و الخلیل/حمله شهرک‌نشینان به منازل فلسطینی‌ها

یک فلسطینی شامگاه شنبه یک نظامی رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داده و او را مجروح کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه الجزیره به نقل از منابع محلی، این جوان فلسطینی با سلاح سرد به یک نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیکی ایست بازرسی قلندیا در شمال قدس حمله و او را مجروح کرد.

منابع صهیونیستی نیز اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت این جوان فلسطینی تیراندازی کرده و هنوز هویت و سرنوشت او مشخص نیست.

نظامیان صهیونیست چندین فلسطینی دیگر را نیز در این منطقه که قصد عزیمت به قدس را داشتند مورد حمله قرار دادند.

این دومین عملیات ضد صهیونیستی در کمتر از یک ساعت است به گونه‌ای که یک جوانی فلسطینی با سلاح سرد به نظامی "اسرائیلی" در ایست بازرسی نظامی خیابان شهدا در الخلیل حمله کرده و او را به شدت مجروح کرد که در پی آن نظامیان صهیونیست به سمت وی تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند.

نظامیان رژیم صهیونیستی تمامی خیابان‌های منتهی به محل وقوع عملیات را بسته و به خبرنگاران نیز اجازه ورود به این منطقه را نمی‌دهند.

برخی منابع صهیونیستی اعلام کرده‌اند که نظامی مجروح شده یکی از نیروهای تیپ گعفاتی ارتش رژیم صهیونیستی است.

این منابع همچنین گفته‌اند که این عملیات درست در محل شهادت هدیل هشلمون در حدود دو ماه پیش به وقوع پیوسته است.

برخی منابع نیز اعلام کرده‌اند که این جوان فلسطینی طارق زیاد نتشه از ساکنان الخلیل بوده است.

لازم به ذکر است که نظامیان رژیم صهیونیستی صبح شنبه محمد عبدالله قواسمه جوان 18 ساله فلسطینی را در همین منطقه به شهادت رساندند.

همچنین گروهی از شهرک‌نشینان تندرو صبح امروز (یکشنبه) به منازل فلسطینی‌ها در الخلیل در کرانه باختری حمله کردند در حالی که پنج فلسطینی روز شنبه به بهانه تلاش برای حمله به سربازان صیهونیستی و شهرک‌نشینان به شهادت رسیدند.

شاهدان عینی گفتند که شهرک‌نشینان سعی کردند به منازل فلسطینی‌ها در منطقه تل الرمیده و الکسارات نزدیک شهرک "کریات اربع"‌ در جنوب الخلیل حمله کنند و برخی به شیشه منازل فلسطینی‌ها سنگ زدند.

ده‌ها جوان فلسطینی برای خارج کردن شهرک‌نشینان بعد از شنیدن صدای درخواست کمک فلسطینی‌ها به خیابان‌ها آمدند.

در حمله شهرک‌نشین‌های تندرو به منازل فلسطینی‌ها در الخلیل تعدادی از فلسطینی‌ها زخمی شدند.

منابع فلسطینی گفتند: گروهی از شهرک‌نشینان خانواده‌های فلسطینی در منازلشان را با حمایت نیروهای اسرائیلی محاصره کردند.

این در حالی است که مناطق مختلف کرانه باختری شاهد تظاهرات اعتراضی فلسطینی‌ها بود.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که در درگیری فلسطینی‌ها با نیروهای اسرائیلی پنج جوان فلسطینی به ضرب گلوله پلاستیکی زخمی شدند. همچنین استفاده از گاز اشک‌آور موجب حالت خفگی ده‌ها فلسطینی شد. در حالی که در الخلیل عزای عمومی و اعتصاب سراسری اعلام شده است.

در نوار غزه نیز ده‌ها جوان فلسطینی از جمله دانش‌آموزان مدارس بر اثر استفاده نیروهای اسرائیلی از گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.

در قدس نیز نیروهای پلیس اسرائیل به جوان فلسطینی در محله ارمون هنتسیف تیراندازی کرده و به بهانه اینکه قصد داشته سرباز اسرائیلی را چاقو بزند، او را به شهادت رساندند.

301301

کد خبر: 502265

وب گردی

وب گردی