پیشنهاد شاکری بر نظارت جرثقیل‌های برجی

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: ۴ سازمان باید بر جرثقیل‌های برجی در سطح شهر نظارت کنند که حوادثی مانند سقوط جرثقیل در سطح شهر رخ ندهد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، اقبال شاکری با اشاره به حادثه سقوط جرثقیل برجی در خیابان خیام، گفت: ۴ سازمان درگیر این موضوع هستند که یکی از این سازمان‌ها، سازمان ملی استاندارد است که باید قوانین و استانداردهای لازم در خصوص ایمنی این جرثقیل‌های ساختمانی را تهیه و تدوین کنند.

او افزود: ناظر پروژه و سازمان نظام مهندسی نیز ۲ نهادی دیگری هستند که مسئولیت اعمال قوانین و نظارت بر آن را دارند. همچنین معاونت معماری شهرسازی و سازمان آتش‌نشانی نیز مسئولیت کنترل ایمنی این جرثقیل‌های برجی را بر عهده دارد.

شاکری با بیان اینکه وظیفه ناظر فنی پروژه این است که تمامی این موارد را از لحاظ فنی مراعات کند، گفت: باید فردی که این جرثقیل‌ها را نصب می‌کند، دارای صلاحیت و مهارت‌های لازم باشد، زیرا سوار و مستقر کردن این نوع جرثقیل‌ها نیاز به مهارت ویژه‌ای دارد. همچنین فردی که از این جرثقیل استفاده می‌کند، باید فردی ماهر باشد تا شاهد حوادث کمتری در این حوزه باشیم.

به گفته رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، چک‌لیست‌های ایمنی سازمان نظام مهندسی در بحث ایمنی ساختمان در برخی مواقع آنطور که باید پیگیری نشده است. همچنین باید با نظارت بر تمامی این جرثقیل‌ها، جرثقیل‌های برجی فرسوده از دور خارج شود زیرا بیشتر این جرثقیل‌ها دست دوم به کشور وارد می‌شود؛ بنابراین باید ایمنی آنها به دقت بررسی شود.

۲۰۱۰۷

کد خبر: 502274

وب گردی

وب گردی