وزیر امور خارجه آلمان خبر داد: تحصیل ۶ هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های آلمان

وزیر امور خارجه آلمان گفت: درحال حاضر حدود ۶ هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های کشور آلمان تحصیل می کنند که بخشی از این دانشجویان در قالب بورس به این کشور می آیند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، فرانک اشتاین مایر در جلسه بررسی همکاری های علمی و دانشگاهی در دانشگاه تهران گفت: دانشجویان ایرانی و آلمانی از یکدیگر دور بودند و به دلیل سردی روابط در بسیاری از ارتباطات علمی رنج می بردند.

او با بیان اینکه روابط ایران و آلمان هیچگاه به طور کامل قطع نشده بود، افزود: ارتباط این دو کشور طی سال های گذشته مدیون فارغ التحصیلان دانشگاهی دو کشور بود که در قالب بورس و پروژه های تحقیقاتی با یکدیگر ارتباط و تبادل داشتند.

وزیر امور خارجه آلمان گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی سهم عمده ای در خصوص ارتباط دو کشور آلمان و ایران بازی کردند و این روند موفقیت آمیز بوده است.

اشتاین مایر گفت: کارهای زیادی باید انجام دهیم تا بتوانیم انسان ها را به یکدیگر برسانیم به این معنا که رابطه فرهنگی و علمی میان ملت ها ایجاد کنیم.

او گفت: قصد داریم با همکاری ایران نمایشگاه مشترک فرهنگی برگزار کنیم.

وزیر امور خارجه آلمان با بیان اینکه ۶ هزار دانشجوی ایرانی در کشور آلمان تحصیل می کنند، افزود: بیش از ۶۰ سال گذشته اولین مدرسه آلمانی در شهر تهران راه اندازی شد که بسیاری از دانشجویان ایرانی فارغ التحصیل دانشگاه های آلمان از محصل های این مدرسه بوده اند.

اشتاین مایر گفت: امروز روز خاصی برای من است زیرا اولین سفر سیاسی خود را به ایران داشته ام که در این سفر نمایندگان پارلمان این کشور نیز من را همراهی می کنند.

او با اشاره به حضور دانشجویان در جلسه امروز گفت: حضور جوانان در این سالن نشان دهنده علاقه دو کشور به یکدیگر است.

20104

کد خبر: 502344

وب گردی

وب گردی