دکتر استاد: اولویت کار در مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی پایان نامه های دانشجویی واحدها است

مدیر کل توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی در بازدید از مراکز تحقیقاتی واحد پزشکی تهران بیان داشت: اولویت کاری در مراکز تحقیقاتی با پایان نامه دانشجویان واحد می باشد و هر مرکز می تواند با بودجه ای که در اختیار دارد، حدود 7 نفر دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و PhD را جذب کند. 

به گزارش ایسکانیوز، مدیر کل توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی از تمامی مراکز تحقیقاتی واحد پزشکی تهران مستقر در این واحد با حضور معاون پژوهشی و روسای مراکز تحقیقاتی روز سه شنبه 14 مهرماه جاری بازدید و پس از آن در نشستی به ایراد نکات مهمی در خصوص مراکز تحقیقاتی در حوزه علوم پزشکی پرداخت.

دکتر استاد از مراکز تحقیقاتی مستقر در واحد پزشکی تهران از جمله ژنومیک پزشکی، سیاستگذاری اقتصاد سلامت، روشهای کم تهاجمی در جراحی زنان، علوم اعصاب و شناخت، زیست فناوری کاربردی، فارماکولوژی گیاهی، پالایش آب، بازدید و عملکرد 7 ماهه آنها را با توجه به امکانات محدود حرکتی رو به جلو دانست.

وی در این نشست ضمن قدردانی از زحمات صورت گرفته در این واحد، از لحاظ پژوهشی این واحد را نسبت به دو سال گذشته ارتقاء یافته دانست.

دکتر استاد، اساتید گرانقدر را سرمایه های مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی واحد پزشکی برشمرد و گفت: حضور برخی اساتید گرانقدر از جمله دکتر افتخار اردبیلی، دکتر زرین دست و دکتر ملک افضلی، دکتر مقدم نیا و دیگر اساتید سرمایه هایی هستند که به این مجموعه اضافه شدند، ضمن اینکه نیروهای جوان و علاقه مندی به مجموعه جذب شدند و فعالیت می کنند و می تواند حرکتی رو به جلو را برای این واحد داشته باشد.

وی دلیل حضور خود را در این واحد دانشگاهی تمرکز و حساسیت ریاست دانشگاه بر روی واحدهای تهران و مراکز تحقیقاتی بیان کرد و گفت: جناب آقای دکتر میرزاده حساسیت خاصی بر روی واحدهای تهران دارند و انتظارشان این است که واحدهای تهران با وجود نیروهای ارزشمندِ کاری، چه آنهایی که جدید وارد حوزه علوم پزشکی شدند و چه کسانی که از قبل همکاری دارند؛ جزء سرآمدترین واحدها باشند.

وی در این نشست به معاون پژوهشی واحد پزشکی تهران پیشنهاد داد تا از محل اعتبارات بودجه پژوهشی، مراکز را مثل یک دانشکده ببینند و بودجه ای حدود 40 میلیون تومان در سال با توجه به فعالیت در مراکز تحقیقاتی در نظر بگیرند.

وی افزود:در حال حاضر این 40 میلیون تومان در مراکز تحقیقاتی و حتی در دانشگاه های دولتی از محل اعتبارات پژوهشی تامین می شود و طرح های پیشنهادی پس از تصویب در شورای پژوهشی مرکز جهت کارشناسی به حوزه معاونت پژوهشی و سپس جهت تصویب به شورای پژوهشی دانشگاه می رود.

دکتر استاد بیان داشت: طبق مذاکره با جناب آقای دکتر افتخار اردبیلی، مقرر گردید با هماهنگی جناب آقای دکتر صفوی نائینی، اولویت کار با پایان نامه دانشجویان این واحد دانشگاهی باشد و هر مرکز می تواند با این بودجه حدود 7 نفر دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و PhD را جذب نماید. این کار می تواند باعث بالا رفتن راندمان واحد گردد و باعث می شود سرمایه های دانشگاه که دانشجویان هستند و حدود شش سال در این واحد تربیت شده اند جهت انجام پژوهش در واحد به فعالیت بپردازند.

مدیر کل توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی از روسای مراکز واحد پزشکی تهران خواست رابطه تنگاتنگی با معاون پژوهشی این واحد داشته باشند و مسائل خود را در ابتدا با وی و سپس در صورت نیاز با سازمان مرکزی در میان گذاشته شود.

وی بیان داشت: با توجه به حضور اساتید گرانقدری که در این مراکز وجود دارد انتظار می رود بتوانند از منابع دیگر برای مراکز تحقیقاتی تامین بودجه صورت پذیرد و برای ادامه فعالیت، نباید به 40 میلیون تومان بسنده کرد.

مدیرکل توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری خواستار ارتباط و اشتراک سرمایه ها و امکانات مراکز مختلف واحد پزشکی شد و گفت: مراکز می بایست با ایجاد تعامل منطقی از امکانات موجود حداکثر استفاده را ببرند.

دکتر استاد از موافقت هیات رئیسه دانشگاه با اختصاص50 درصد بودجه پژوهشی در برخی مراکز توسعه پژوهشی بیمارستان از جمله بیمارستان امیرالمومنین تهران بصورت پایلوت خبر داد و گفت: این فرصت مناسبی است تا 50 درصد از بودجه پژوهشی ثبت نام دانشجویانی که در بیمارستان امیرالمومنین هستند در اختیار معاون پژوهشی بیمارستان قرار گیرد و متعاقبا گزارش عملکرد خود را به دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی ارسال کنند.

20101

کد خبر: 502417

وب گردی

وب گردی