تصویب کلیات برنامه راهبردی معاونت ورزش در شورای دانشگاه آزاد/ راه اندازی شعب باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد در تمام استان ها

در جلسه شورای دانشگاه آزاد که عصر روز گذشته به ریاست دکتر میرزاده و با حضور اعضا برگزار شد، کلیات برنامه راهبردی معاونت ورزش دانشگاه به تصویب رسید.

به گزارش ایسکانیوز، موضوع این جلسه بررسی برنامه راهبردی معاونت ورزش و معاونت امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی بود که در این خصوص دکتر دادگان و دکتر علی عسگری به ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه های راهبردی معاونت های متبوع خویش پرداختند.

در این جلسه برنامه راهبردی معاونت ورزش دانشگاه به تصویب اعضای حاضر در جلسه رسید و بحث و بررسی و رأی گیری در خصوص برنامه راهبردی معاونت امور مجلس به جلسه بعدی شورای دانشگاه موکول شد.

توسعه ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی به افزایش سلامت جامعه کمک می کند

در ابتدای این جلسه دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تسلیت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله حسین (ع) ، شورای دانشگاه را از ارکان اصلی دانشگاه آزاد اسلامی دانست .

وی با تاکید بر اهمیت موضوع ورزش و لزوم توجه به امر درآمدزایی از ورزش در دانشگاه، گفت: یکی از بهترین راه های مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی در جامعه امروز توجه جوانان به امر ورزش است و می توان گفت با یک نگاه ملی، توسعه ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی به افزایش سلامت در جامعه کمک می کند که این موضوع باید به عنوان یکی از اهداف استراتژیک برنامه راهبردی معاونت ورزش دیده شود.

شعب باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در تمام استان ها دایر می شود

وی با اشاره به تصویب اساسنامه باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه توسط هیات امنای مرکزی، از معاونت ورزش دانشگاه خواست که تا پایان برنامه 5 ساله دانشگاه شعب باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در تمام استان ها دایر شود.

دکتر میرزاده خاطر نشان کرد: همچنین باید در دانشگاه آزاد اسلامی به ورزش بانوان توجه ویژه ای شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اهمیت تعامل معاونت های دانشگاه با یکدیگر، تصریح کرد: تعامل معاونت پژوهش، برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان، دانشجویی فرهنگی، ورزش، امور مجلس، سنجش و پذیرش، آموزشی و تحصیلات تکمیلی و عمران می تواند در تدوین برنامه ای دقیق و همه جانبه نقش بسزایی ایفا کند.

دکتر میرزاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعامل خوب معاونت امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما در دانشگاه هرگز به دنبال کار سیاسی نبوده ایم و تمام تلاش ما این بوده که نمایندگان را متقاعد کنیم که توسعه علمی کشور در تمام استان ها موضوع بسیار مهم و حساسیت برانگیزی است.

چشم انداز برنامه راهبردی معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی

همچنین در این جلسه دکتر دادگان با بیان اینکه برنامه راهبردی معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی برنامه مفصل و جامعی است، گفت: در این برنامه به توسعه و تعمیم تربیت بدنی و ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه ای با تاکید بر تعمیق ارزش های فرهنگی دانشگاه به عنوان ماموریت معاونت ورزش اشاره شده است.

وی ادامه داد: چشم انداز معاونت ورزش دانشگاه در این برنامه این است که معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی، معاونتی پایدار، پیشرو در راستای تعالی دانشگاه و دارای سهمی قابل توجه از اقتدار و افتخارات دانشگاه در سال 1399 باشد.

همچنین به موضوع دانایی توانایی با ورزش دانشگاهی به عنوان شعار معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در این برنامه اشاره شده است.

ارزش ها و باورهای ایرانی اسلامی، ارزش های فرهنگی اجتماعی و ارزش های سازمانی از جمله ارزشهای محوری سند استراتژیک معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گفته معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی، بر اساس این برنامه خط مشی های کلان معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی عبارت است از ترویج ارزشهای ایرانی اسلامی با تاکید بر چهار عرصه فکر، علم، زندگی و معنویت در مسیر پیشرفت همه جانبه ورزش در دانشگاه با جاری سازی رویکرد برنامه محوری در فرایندها و فعالیتهای حوزه معاونت ورزش، بهره گیری حداکثری از ظرفیتهای بالفعل و بالقوه ورزشی دانشگاه و توزیع متوازن منابع متناسب با پراکندگی جمعیتی و جنسیتی در قلمروهای جغرافیایی به منظور محقق شدن چشم انداز معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی.

وی یادآور شد: در برنامه راهبردی معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی به اهداف کلان این معاونت اشاره شده که بر اساس آن تعمیم ورزش در بین جامعه دانشگاهی در راستای تامین سلامتی و نشاط اجتماعی، توسعه ورزش قهرمانی با تاکید بر رشته های دانشگاهی، همراه با کسب افتخار در راستای ارتقای حداکثری دانشگاه، ارتقای ورزش حرفه ای با تاکید بر رشته های اولویت دار در راستای افزایش سهم ورزش در اقتدار دانشگاهی، ارتقا و تثبیت جایگاه سازمانی ورزش در استانها، واحدها و مراکز دانشگاهی، تعمیق و تقویت روحیه جوانمردی و اخلاق مداری در جامعه دانشگاهی از طریق ورزش و مشارکت در سیاست گذاری درس تربیت بدنی از اهداف این معاونت است.

20101

کد خبر: 502511

وب گردی

وب گردی