سه پروژه دانشگاه آزاد اسلامی پردیس افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پردیس از افتتاح سه پروژه دانشکده فنی مهندسی، مجتمع تحقیقاتی آزمایشگاهی خوارزمی و مرکز رشد این واحد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: همزمان با این برنامه مراسم کلنگ‌زنی شهرک فن‌آوری آزاد«شفا» به دست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی انجام خواهد شد.

فرح حبیب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پردیس ، با اعلام این خبر به ایسکانیوز گفت: پروژه اول مربوط به دانشکده فنی مهندسی است که مشتمل بر 4 گروه مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی عمران و مهندسی صنایع است؛ پروژه دوم افتتاح مجتمع تحقیقاتی آزمایشگاهی خوارزمی است که شامل 47 کارگاه با تجهیزات کامل است که 16 کارگاه آن در «ساها» ثبت شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پردیس ادامه داد: پروژه سوم افتتاح مرکز رشد واحد پردیس است که مجوز آن در تاریخ 94/4/9 از دفتر امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ شده و آغاز عملیات اجرایی شهرک فن‌آوری آزاد واحد پردیس (شفا) همزمان با بهره‌برداری از این پروژه‌ها کلنگ‌زنی خواهد شد.

حبیب عنوان کرد: از برنامه‌های در دست اقدام سال جاری؛ اصلاح و طراحی سیستم سرور متناسب با توسعه واحد پردیس مدنظر است.

رئیس واحد پردیس ادامه داد: این واحد دانشگاهی دارای 22700 متر مربع فضای آموزشی است و 12500 متر مربع فضای آموزشی دیگر در حال احداث است که در مرحله پیشرفت کار 25 درصد قرار دارد.

وی درباره فعالیت‌های فرهنگی و طرح‌های ماندگار در واحد دانشگاهی پردیس گفت: برنامه‌های نهادی و ساختاری فرهنگی در واحد شکل گرفته که می‌توان از اخذ 5 مجوز کانون فرهنگی و اجتماعی دانشجویی، اخذ 2 مجوز تشکل سیاسی- اسلامی دانشجویی و اخذ 5 مجوز انجمن علمی دانشجویی نام برد.

مجتمع تحقیقاتی آزمایشگاهی خوارزمی واحد پردیس

این مسئول از بسترسازی‌هایی مانند آغاز فعالیت هیات نظارت بر نشریات دانشگاهی در واحد پردیس نام برد و افزود: در راستای طرح‌های فرهنگی ماندگار واحد پردیس 3 طرح را در برنامه خود قرار داده است که می‌توان طراحی مسجد، یادمان 175 شهید غواص و احداث و نامگذاری میدان ورودی واحد به عنوان یادبود شهدا و سومین طرح پارک موضوعی (تماتیک) در ترکیب با محوطه دانشگاه با موضوعات قرآنی در طول مسیرهای ورودی بلوار و خیابان‌های واحد را نام برد.

حبیب در ادامه برنامه‌ریزی در راستای تامین بخشی از بودجه واحد از محل شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های اقتصادی را یادآور شد و گفت: در این راستا چند طرح و پروژه در حال بررسی است که از آن جمله می‌توان کلنگ‌زنی شهرک فن‌آوری آزاد«شفا» و آغاز به کار مرکز رشد واحد را عنوان کرد.

به گفته وی، واحد پردیس اکنون دارای 34 رشته مقطع؛ در سه مقطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد است که طی دو سال گذشته رشد 260 درصدی داشته است.

رئیس واحد پردیس ادامه داد: در مقاطع کاردانی رشته‌هایی چون حسابداری، کامپیوتر- نرم افزار، تربیت بدنی، مکانیک خودرو، نقشه کشی معماری، الکتروتکنیک)، در کارشناسی ناپیوسته: تربیت بدنی و علوم ورزشی، علمی کاربردی حسابداری، مهندسی تکنولوژی برق(شبکه های انتقال و توزیع)، مهندسی تکنولوژی معماری، مهندسی تکنولوژی مکانیک خودرو، مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر تدریس می‌شود.

حبیب ادامه داد: واحد پردیس در مقطع کارشناسی پیوسته: رشته‌های حقوق، مهندسی برق، مهندسی شهرسازی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی معماری و مهندسی مکانیک و در مقطع کارشناسی ارشد: رشته‌های برنامه‌ریزی شهری، حقوق تجارت بین‌الملل، حقوق جزا و جرم‌شناسی، طراحی شهری، معماری داخلی، معماری منظر، مهندسی برق-قدرت، مهندسی عمران-سازه، مهندسی فن‌آوری اطلاعات- شبکه‌های کامپیوتری، مکاترونیک، مهندسی معماری، مهندسی مکانیک- طراحی کاربردی و مهندسی مکانیک-تبدیل انرژی دانشجوی در حال تحصیل دارد.

وی یادآور شد: با توجه به روند رشد دانشجویان و مقاطع تحصیلی، کلاس‌های درسی از 36 به 56 کلاس، سایت کامپیوتری از 3 سایت به 7 سایت کامپیوتری و 4 کارگاه به 47 کارگاه و آتلیه از 4 به 12 آتلیه افزایش یافته است.

این مسئول با بیان اینکه تعداد دانشجویان فعال اکنون بالغ بر 5000 نفر هستند گفت: تعداد اعضای هیات علمی واحد پردیس از سال گذشته از 48 نفر به 60 نفر ارتقا یافته که رشدی معادل 125درصد داشته و پرونده 22 نفر دیگر در مراحل اداری جذب است.

20101

کد خبر: 502549

وب گردی

وب گردی