«مرد مورچه ای» رکورددار فروش سینماهای جهان شد

فیلم ابرقهرمانی «مرد مورچه‌ای» محصول استودیو مارول با 43/5 میلیون دلار، پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینماهای جهان شد.

به گزارش ایسکانیوز، محصول جدید کمپانی دیزنی و استودیو مارول به لطف فروش 43/2 میلیون دلاری که این هفته در سینماهای چین کسب کرد، توانست رکورد فروش 3 روزه را تاریخ سینمای چین پس از فیلم «انتقام جویان: عصر اولترون» از آن خود کند.

«مرد مورچه‌ای» با فروش 43/5 میلیون دلاری این هفته خود مجموع فروش خارجی‌اش را به رقمی بالغ بر 275 میلیون دلار رسانده است.

پس از چین که بهترین بازار خارجی فروش فیلم «مرد مورچه‌ای» بوده است‌، سینماهای انگلیس(25/4 میلیون دلار)،‌ کره جنوبی (19/8 میلیون دلار) و مکزیک با 15 میلیون دلار بهترین عملکرد را در فروش این فیلم ابر قهرمانی داشته‌اند.

انیمیشن «Inside Out» دیگر محصول کمپانی دیزنی نیز روز یکشنبه با فروش 1/4 میلیون دلاری و رساندن مجموع فروش خود به 27/3 میلیون دلار‌، به پرفروش‌ترین فیلم امسال سینمای ایتالیا تبدیل شد که تاکنون در گیشه بین المللی به 476/8 میلیون دلار دست یافته است.

فیلم «مریخی» جدیدترین ساخته «ریدلی اسکات» که هفته پیش، درصدر فهرست پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان قرار داشت،‌ این هفته 37 میلیون دلار به فروش خود اضافه کرد تا مجموع فروش بالغ بر 175 میلیون دلار را تا به امروز ثبت کرده باشد.

در هفته‌ای که گذشت سینماهای کره جنوبی با 6/7 میلیون دلار، پرچمدار فروش «مریخی» در سطح جهان بودند و پس از آن انگلیس(3/7) و «روسیه(3/2) در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

فیلم «حق رای» که افتتاحیه جشنواره فیلم لندن را به جنجال کشید‌ نیز با آغاز اکران خود در سینماهای انگلیس 4/5 میلیون دلار از محل 357 سالن سینما فروخت.

به گزارش «اسکری‌دیلی»، قسمت دوم انیمیشن «هتل ترانسیلونیا» محصول کمپانی سونی نیز این هفته با اکران در شش کشور جدید توانست در مجموع 30/6 میلیون دلار از سینماهای 65 کشور جهان بفروشد و مجمع فروش خود را به 131 میلیون دلار ارتقاء دهد.

اما در حالی که کمپانی برادران «وارنر» امید زیادی به فیلم «پن» بسته بود، این فیلم تاکنون نتوانسته طبق انتظارات عمل کند و با فروش 14/1 میلیون دلاری این هفته خود تا به امروز به مجموع فروش 47/1 میلیون دلار از محل 52 کشور جهان دست یافته است.

فیلم «قله سرخ» ساخته جدید «گیلرمو دل‌تورو» که همزمان با آمریکای شمالی در 55 کشور دیگر جهان نیز به روی پرده رفت به فروش 13/4 میلیون دلار رسید.

همچنین فیلم حادثه‌ای و هیجانی «اورست» این هفته 3/9 میلیون دلار در 65 کشور جهان فروخت و مجموع فروش خود را به 126 میلیون دلار افزایش داد و انیمیشن «مینیون‌ها» نیز با پایان اکران 03 روزه‌ خود در سینماهای چین‌، مجموع فروش‌اش را در گیشه بین‌المللی به بیش از 818 میلیون دلار افزایش داد.
503502

کد خبر: 502568

وب گردی

وب گردی