سردار اشتری: عاملان حادثه تیراندازی دزفول دستگیر شدند

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام خبر دستگیری عاملان تیراندازی به عزاداران حسینی در دزفول توضیحاتی را نیز درباره اجرای طرح LEZ‌ که شهرداری بنا دارد از ابتدای آبان اجرایش کند ارائه کرد. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا،‌ سردار حسین اشتری در حاشیه اختتامیه دوره آموزشی پرسنل راهور که در مرکز آموزش وزارت علوم واقع در شهریار برگزار شد، در پاسخ به سؤالی درباره سرانجام حادثه دزفول گفت: همانطور که مطلع هستید در این حادثه افراد ناشناسی اقدام به تیراندازی به سمت مردم کردند که بلافاصله پلیس وارد عمل شده و با همکاری‌ دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

او با بیان اینکه شب گذشته تعدادی از این افراد شناسایی و دستگیر شدند، گفت: این افراد دستگیر شده و تحقیقات از آنها درباره کشف انگیزه و هدفشان ادامه دارد.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین درباره سرانجام طرح LEZ و تایید پلیس در اجرای این طرح گفت: ما نیز به دنبال کاهش آلودگی هوا هستیم و از طرحی که بتواند در این زمینه موثر باشد استقبال خواهیم کرد. درباره این طرح نیز اقدامات لازم در حال انجام است و هر زمانی که بنا باشد اجرایی شود آن را اعلام خواهیم کرد.

او درباره اینکه پس آیا پلیس امضایش را به پای این طرح ثبت می‌کند یا خیر تأکید کرد: همانطور که گفتم هر زمانی که بخواهد طرح اجرایی شود آنرا اعلام می‌کنیم.

تدوین منشور حقوق شهروندی در تمام زیرمجموعه‌های ناجا

اشتری درباره اینکه آیا منشور حقوق شهروندی علاوه بر پلیس راهور در دیگر زیر مجموعه‌های انتظامی نیز رونمایی خواهد شد یا خیر؟ گفت: منشورهای حقوق شهروندی در تمام پلیس‌ها تهیه شده یا در حال تهیه است.

در برخی از زیر مجموعه‌های پلیس از جمله راهور این منشور رونمایی شده و در دیگر پلیس‌ها نیز پس از تکمیل و تصویب آن را رونمایی خواهیم کرد.

اشتری درباره تبلیغات ماهواره‌ای و ساخت کلیپ‌های شبکه‌های ماهواره‌ای در داخل کشور و پخش آن در این شبکه‌ها گفت: پلیس برابر قانون با هرگونه هنجارشکنی و موارد خلاف جمهوری اسلامی برخورد خواهد کرد. پلیس فتا و دیگر پلیس‌ها نیز بر این موضوع نظارت دارند و ما نیز در این فضاها رصدهای خود را انجام می‌دهیم.

اشتری درباره برگزاری دوره‌های آموزشی نیز گفت: این دوره‌ها با هدف آموزش و ارتقای ماموریت‌ها انجام شده و امیدواریم به اهداف مطلوب خود برسد، با توجه به اینکه تنها این آموزش‌ها مربوط به راهور نبوده و در کلیه پلیس‌ها اجرا می‌شود.

۲۰۱۰۷

کد خبر: 502590

وب گردی

وب گردی