استفاده از فرصت های مطالعاتی اساتید دانشگاه‌ها در صنایع

استفاده از فرصت های مطالعاتی اساتید دانشگاه‌ها در صنایع در نوزدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی بررسی می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، بهزاد علوی دبیر نوزدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی با اعلام این خبر گفت: این کنگره هر سال در دانشگاه امیرکبیر برگزار می شد اما تصمیم گرفته شد از این پس هر سال در یکی از استان‌ها برگزار شود و امسال استان خوزستان میزبان خواهد بود.

وی افزود: این دوره نوزدهمین دوره کنگره همکاری دانشگاه و صنعت است که با مشارکت و همکاری صنایع بزرگ دولتی و غیردولتی استان و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در ۳۰ دی ماه ۹۴ در آموزشکده شهید چمران اهواز برگزار می شود.

علوی گفت: علاوه برحضور شخصیت‌های صاحب نظر کشور، سعی شده به ویژه از چهره های علمی خوزستانی بهره لازم گرفته شود.

دبیر نوزدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی تاکید کرد: همزمان با برگزاری کنگره، نمایشگاهی از توانمندی‌های علمی و پژوهشی مراکز علمی و دانشگاه‌ها و صنایع استان خوزستان برگزار می شود.

وی یادآور شد: بخشی از کنگره نیز به طرح چالش ها و ارایه راهکارهای پیش روی، همکاری های صنعت و دانشگاه با حضور صاحب نظران این دو حوزه اختصاص خواهد یافت .

علوی بررسی ظرفیت های موجود درصنایع توسط دانشگاه‌ها به منظور بهبود کمی و کیفی صنایع، بخش غیردولتی صنایع و نقش آن درتامین هزینه های تحقیقات و پژوهش مرتبط با صنعت توسط اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها، نیازهای متقابل دانشگاه و صنعت، استفاده از فرصت های مطالعاتی اساتید دانشگاه‌ها در صنایع بخشی از موضوعات این کنگره است.

وی افزود: مشارکت اساتید دانشگاه‌ها در راه اندازی و تاسیس شرکت های تولیدی در صنایع و ارایه خدمات مشاوره ای و طراحی در صنایع، نوسازی صنایع با مشارکت بخش غیردولتی و دولتی، پیوند موثر و کاربردی دانشگاه و صنعت، تاثیر متقابل دانشگاه و صنعت در افزایش تولید ملی و تاثیر متقابل دانشگاه و صنعت در بهینه سازی و کیفیت تولید، بخشی از موضوعات پیشنهادی کنگره است.

دبیر نوزدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی ادامه داد: از دیگر موضوعات پیشنهادی می توان به بررسی حلقه های مفقوده بین دانشگاه و صنعت، اقتصاد مقاومتی و نقش موثر آن در ایجاد ارتباط صنعت با دانشگاه، اشاره کرد.

وی گفت: تامین نیروی انسانی متخصص و ماهر مورد نیاز صنایع کشور براساس نیاز سنجی واقعی و امکان سنجی توسط دانشگاه‌ها (ازطریق تحقیق و پژوهش)، اهمیت ترویج فرهنگ و گفتمان علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان و بررسی اثربخشی دانشگاه ها در بهبود صنایع استان از دیگر موضوعات این کنگره است.

20103

کد خبر: 502678

وب گردی

وب گردی