دنیامالی:‌ قدر ورزشکاران شورای شهر را بدانیم/ مباحث مطرح شده غیرمنصفانه است!

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بخش عمده مباحث مطرح شده در خصوص اعضای ورزشکار شورای شهر غیرمنصفانه است، گفت: بیشتر این مسائل درست نیست و ما باید قدر ورزشکاران را بدانیم و انصاف را رعایت کنیم. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایلنا، احمد دنیامالی در یکصدو نود و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه در هفته اخیر شاهد هجوم گسترده‌ای در خصوص ماهیت شورا و اساس شورا بودیم، گفت: در تحلیل‌های مختلف و کمیسیون‌های مختلف دولت و مجلس فضایی ایجاد شده که شورا برای افزایش تعداد، بر میزان دخالت در مسائل مدیریت شهری نیز اضافه شده که این تلقی‌ها اشتباه است و در کلان شوراهای کشور چنین قاعده‌ای نیست.

او گفت: در دو سال گذشته شاهد هجوم به شورا بودیم، چنانچه وزیر راه تصمیم می‌گیرد عضویت در شورا شغل بوده و اعضای شورا نمی‌توانند عضو نظام مهندسی شوند. از مجلس خواستیم این موضوع مشخص شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: اگر عضویت در شورا شغل محسوب می‌شود، باید دارای ردیف شغلی و سایر مشخصات گرفته شده برای مشاغل باشد.

دنیامالی تأکید کرد: هر قدر شورا‌ها و اختیارات مدیریت شهری را محدود کنیم، دولت متورم شده که نتیجه این موضوع را در بودجه می‌بینیم.

او افزود: رکود امروز حاصل تورم بیش از اندازه دولت است که باعث شده ۸۰ درصد بودجه دولت صرف مسائل جاری می‌شود و ۲۰ درصد برای پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود که در نتیجه این موضوع پروژه‌های عمرانی روی زمین مانده است.

عضو شورای شهر از مجلس و دولت خواست تا عمیق‌تر به موضوع شورا‌ها پرداخته و از فضای شعاری خارج شوند.

دنیامالی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در روزهای گذشته شاهد مباحثی در خصوص اعضای ورزشکار شورای شهر بودیم گفت: در دوره سوم تنها ۳ ورزشکار حضور داشتند که در حقیقت ۲۰ درصد اعضای شورا را تشکیل می‌دادند اما امروز تعداد اعضای شورا دو برابر شده در حالی که تنها یک نفر به اعضای ورزشکار شورا اضافه شده است.

او تأکید کرد: باید مواظب باشیم در برابر مردم تواضع خود را از دست ندهیم و این موضوع برای ورزشکاران ما برجسته‌تر است و به خاطر داشته باشیم تختی به دلیل تواضعش نسبت به اقشار فرودست جامعه همچنان زنده است و نه به خاطر مدال‌هایش.

دنیامالی با بیان اینکه بخش عمده مباحث اخیراً مطرح شده در خصوص اعضای ورزشکار شورای شهر غیرمنصفانه است گفت: بیشتر این مسائل درست نیست و ما باید قدر ورزشکاران را بدانیم و انصاف را رعایت کنیم.

۲۰۱۰۷

کد خبر: 502755

وب گردی

وب گردی