ظروف یکبار مصرف سرطان زاست/ از ظروف یکبار مصرف در ایام محرم استفاده نشود

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر در خواست کرد که تکایا از ظروف یکبار مصرف استفاده نکنند. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایلنا، محمد حقانی در جلسه امروز شورای شهر با بیان اینکه فصل درختکاری را در پیش‌رو داریم، گفت: از آقای عبداللهی؛ معاونت خدمات شهری شهرداری تهران می‌خواهم، دستور دهد درختان سازگار با شرایط اقلیمی شهر تهران کاشته شود.

او گفت: سال گذشته درختان آفت‌پذیر و کم‌عمر کاشته شدند که کاشت این درختان می‌تواند مشکلاتی را در آینده رقم زند.

حقانی با تشکر از سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران برای کاشت درختان ولی عصر گفت: برای آبیاری درختان این خیابان نباید از روش آبیاری قطره‌ای که هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد استفاده شود، از معاونت خدمات شهری می‌خواهم از این شیوه آبیاری جلوگیری شود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با یادآوری بازدید خود از مسجد فرحزاد از اقدامات شهرداری در تخریب و از بین بردن تصرفات مرتبط با منطقه ۲ تقدیر کرده و آن را الگویی برای سایر مناطق خواند.

حقانی همچنین با اشاره به ایام محرم و برپایی مجالس عزاداری توصیه‌های زیست‌محیطی را برای تکایا بیان کرد.

او با تاکید بر اینکه دیدگاه اسلامی در خصوص محیط زیست متعالی بوده و آموزه‌های دینی به محیط زیست، بهداشت وسلامت مردم توجه دارد گفت: بنا بر اعلام اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک در شرایط عادی در کشور روزانه ۱۴ تن ظروف پلاستیکی و ۳ تن ظروف کاغذی تولید می‌شود که در ماه محرم به ۳ برابر افزایش می‌یابد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این ظروف از مواد وابسته به مواد نفتی تولید می‌شوند و در مواجهه با دمای بیش از ۶۵ درجه سانتی‌گراد سرطان‌زا هستند، گفت: برای ساخت ظروف یکبار مصرف از انواع نرم‌کننده‌ها، رنگ‌دانه‌ها و... استفاده می‌شود که برای سلامت انسان مضر هستند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر افزود: همچنین ۶۰۰ سال طول می‌کشد تا این مواد در طبیعت تجزیه شوند، این ظروف در محیط زیست باقی مانده و‌ آثار مخربی را در پی دارند.

حقانی گفت: مواد پلیمری استفاده شده در این ظروف اکثراً سرطان‌زا بوده و دوره سم‌زدایی را طی نکرده‌اند، با توجه به مصوبه‌ای که در تاریخ ۲۰/۲/۸۸ در خصوص عدم استفاده از این ظروف داشته‌ایم خواهش می‌کنم از این ظروف در ایام محرم استفاده نشود.

او همچنین در خصوص ایستگاه‌های صلواتی گفت: حسینیه‌ها و تکایای ما قدمتی۴۰۰ ساله دارند و محل رجوع مردم برای عزاداری بوده‌اند، بنابراین نباید به گونه‌ای عمل کنیم که این اماکن را از حالت اولیه خود جدا کنیم.

۲۰۱۰۷

کد خبر: 502768

وب گردی

وب گردی