کتابشناسی ماه منتشر شد

هجدهمین شماره «کتابشناسی ماه» ویژه شهریورماهزیر نظر مجید غلامی جلیسه توسط انتشارات خانه کتاب منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز «کتابشناسی ماه» شهریور با توجه به یکی از اهداف مهم خانه کتاب یعنی اطلاع رسانی کتاب،زیر نظر مجید غلامی جلیسه؛ مدیر عامل خانه کتاب به چاپ رسیده است.

«کتابشناسی ماه»اطلاعات کتاب هایی را که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده اند ، هم­چنین کتابهای ناشران خصوصی، انتشارات مؤسسههای دولتی، کتابهایی با شمارگان محدود و در دسترس اعضای سازمانهای خاص، گزارشهای تحقیقاتی، چاپکردههای به روش افست، آزموننامهها و کتابهای کمک درسی، آموزشی، نقشهها و اطلسها را در برمی گیرد.

کتابشناسی ماه در سه سرفصل با عنوان بزرگسالان، کودک و نوجوان و کمک درسی و آموزشی و بخش نمایه ها و جدول و آمار تقسیم بندی شده است. فصل اول و دوم دارای دو قسمت چاپ اول و بازچاپ بوده و شامل موضوعات علوم کامپیوتر، اطلاعات و آثار کلی، فلسفه و روانشناسی، دین ، علوم اجتماعی، زبان ، علوم طبیعی و ریاضیات، علوم کاربردی ، هنر، ادبیات ، تاریخ و جغرافیا است. فصل سوم نیز به دوقسمت کمک درسی و آموزشی و کمک درسی و آموزشی _کودک و نوجوان تقسیم شده است.

بخش نمایه ها نیز شامل نمایه عنوان، نمایه پدیدآور، نمایه ناشر، نمایه شهر، نمایه زبان کتاب ها، نمایه کتاب های ترجمه شده از فارسی به زبانهای دیگر، نمایه کتاب های ترجمه شده از زبان های دیگر به فارسی می شود.

محتوای کتابشناسی نیز بر اساس خلاصۀ سوم نسخه بیستم نظام رده بندی دیویی طبقه بندی شده است و برای موضوع های اسلام ، زبان و ادبیات فارسی جغرافیا و تاریخ ایران از گسترش های رده بندی دهدهی دیویی ایران استفاده شده است.به این صورت کتاب هادر ده شاخه اصلی رده بندی دهدهی دیویی طبقه بندی شده است در این کتاب شیوه تنظیم اطلاعات کتاب شناختی این مجموعه بر اساس سنت اسلامی و شرقی با عنوان کتاب شروع می شود. در این شیوه کتاب ها نخست بر اساس الفبای عنوان و در پی با نام پدیدآورنده در زیر هر یک از شاخه های نظام رده بندی دیویی مرتب شده اند.

درمورد شماره مدخل و عنوان نیز اینگونه است که یک شماره پیاپی به هرکدام از کتاب ها در کتابشناسی اختصاص داده شده است. عنوان ها نیز بر اساس صفحه عنوان کتاب هاست.

شماره 18 «کتابشناسی ماه» ویژه شهریورماه سال 1394 با شمارگان 500 نسخه، در 816 صفحه، به قیمت 18 هزار تومان از سوی مؤسسه خانه کتاب منتشر شده است.

502502

کد خبر: 502939

وب گردی

وب گردی