تهران-ایسکانیوز: بلقیس سلیمانی از جدیدترین اثر خود با نام"من از گورانی ها می ترسم" خبرداد.

بلقیس سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ادبیات ایسکانیوز گفت: "من از گورانی ها می ترسم" در قالب ادبیات داستانی است. این رمان در تلفیق دو مضمون همیشگی، یعنی؛ عشق و جنایت، نوشته شده و شخصیت اصلی داستان با هر دو رو به رو است و مانند انسان مدرن نمی داند چطور تصمیم بگیرد و در کشاکش بین عشق و جنایت، و انسانِ امروز و دیروز زندگی می کند.

وی در ادامه گفت: بستر مکانی این داستان یکی از شهرهای کرمان با نام"گوران" است و فضای داستان مانند کارهای قبلی است و بیشتر به دو مقوله وظیفه شناسی و اخلاق می پردازد.

سلیمانی از ممیزی ارشاد انتقاد کرد و گفت: متاسفانه آثار من زیاد دچار ممیزی می شوند. در دو مجموعه داستانِ کوتاهِ کوتاه، داستان های زیادی را از متن حذف کردند و در رمان ها ی من بارها بر روی اسم ها یا عباراتی که آورده بودم خط کشیدند و مجبور به اصلاح ان ها شدم. ما در کل موافق سانسور نیستیم. باید بگذارند افکار و احلاق عمومیِ جامعه، نویسنده را هدایت کند، نه یک دستگاه که درکی هم از افکار عمومی و اخلاق حاکم بر جامعه ندارد.

این نویسنده در پاسخ به این پرسش که آیا واگذاری ممیزی به ناشران گزینه مناسبی هست، گفت: اگر می خواهند سانسور را ادامه دهند حداقل باید قوانین واضح و روشنی برای آن تصویب کنند. ناشران ما محافظه کار هستند و دقیقا به همین دلیل از ارشاد سخت گیری بیشتری خواهند کرد. سپردن ممیزی به ناشران وحشتناک است.

بلقیس سلیمانی را می توان یکی از پرکاترین نویسندگانِ چند سال گذشته دانست و همچنین در سال 1385 برنده جایزه ادبی "مهرگان" و "اصفهان" شده بود.
کد خبر: 50456

وب گردی

وب گردی