تهران- ایسکانیوز: بدنبال انتشار لیست نمایندگان امضا کننده ی طرح استیضاح وزیر علوم جمعی از جوانان اصلاح طلب هرمزگان در نامه ای خطاب به "ابوالقاسم جراره" نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر که از امضا کنندگان این طرح است ، از وی خواستند تا امضای خود را پس بگیرد.

 

متن این نامه بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای ابوالقاسم جراره

نماینده ی محترم مردم شریف بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

خاطرمان هست كه در روز افتتاح مجلس فعلي شما به عنوان جوانترين نماينده ي اين دوره، در جايگاه هيات رييسه ي سني نشستيد، تا همگان گمان كنند، جواني از ديار آفتاب و شرجي، از هرمزگان سرافراز و بندرعباس امده است، تا فرياد رساي جوانان اين سرزمين باشد.

از این رو جوانان دیار شما – نه همه ی آنها - بلکه آنان که خود را نسبت به وقایع استانی و ملی رخ داده در سرزمین حساس تر می دانند، برآن شدند تا با واگویه بخشی از دغدغه ها و نگرانی های خود به شما، وظیفه ملی و میهنی و شرعی خویش را عمل کنند.

جناب آقای جراره

انتشار نام امضا کنندگان طرح استیضاح وزیرعلوم دولت تدبیر و امید و حمایت شما از این طرح مایه ی بهت فراوان جوانان همشهری و هم استانی شما شده است.

نیک می دانیم که مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران استیضاح حق قانونی نمایندگان محترم مجلس است و البته هیچ کس حق ندارد احدی از آحاد ملت را از حق قانونی مصرح در قانون اساسی که ثمره خون شهداست محروم کند.

لیکن استان محروم و مغفول هرمزگان در سال های دولت گذشته علی رغم شعارهای شما و سایر همراهان سیاسی تان در مجلس، جز در مواردی که مورد طمع و سوء استفاده واقع می شد، در زمان تخصیص امکانات و اعتبارات بودجه کشور، محلی از اعراب در تلاش ها و پیگیری های نمایندگان میان وزرا و مدیران اجرایی هم پیمان سیاسی شما نداشت.

لازم به توضیح و مثال نیست که در زمان واگذاری زمین های مرغوب فرودگاه قدیم قشم یا در زمان ارائه مجوز ورود خودرو به ساکنان ابوموسی و ده ها مثال دیگر، چه بر سر مردم این استان آمد، که نه قلمی و نه قدمی و نه دمی از نماینده ای برنیامد!

اکنون که در دولت جدید، نور تدبیر و امید تابیدن گرفته و تلالو پیشرفت و توسعه استان، از مکران تا پارسیان را درنوردیده است، اکنون که نماینده ی عالی دولت نه چون گذشته که به تکه کردن استانمان مبادرت کردند، اینبار به آبادانی آن همت گمارده اند، چگونه است که شما نماینده محترم از خواب زمستانی تان بر خاسته اید و بر اساس کدام منافع استانی و ملی، مایل به تغییر وزیر علوم هستید؟

جناب آقای جراره

موضوع بورسیه های غیر قانونی "آقاها" و "آقازاده" ها که توسط دکتر فرجی دانا افشا شده، قلبهای دانش آموزان، دانشجویان، اساتید، فرهیختگان و متخصصان کشور را سخت جریحه دار کرده است.

خدا را شکر سهم این استان و جوانان آن از این امر نامبارک جز چند نفر از وابستگان "مافیای فامیل سالاری" نبوده است.

در چنین شرایطی ضمن اظهار نارضایتی و تاسف و تعجب از این اقدام شما ضمن تاکید مجدد بر همه ی حقوق قانونی نمایندگان مجلس از حق شرعی و قانونی خود در "نصیحت الائمه المسلمین" استفاده می کنیم و از شما می خواهیم، در کسوت نمایندگی مردم شریف این خطه و نه به عنوان یک تامین کننده منافع سیاسی گروهی خاص در همراهی با خواست عمومی قاطبه ی جوانان در پس گرفتن امضای خود لحظه ای تردید نکنید و تمام کوشش و مساعی خود را جهت برقراری عدالت و مساوات علمی و آموزشی در کشور بکار بندید. باشد که اجر شما در نزد پروردگار محفوظ ماند .

مردم شریف هرمزگان نیز همچون همیشه تکلیف خود را در پای صندوق های رای با مزاحمان منافع ملی و استانی یکسره خواهند کرد.

 
کد خبر: 51147

وب گردی

وب گردی